וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הורדת ציון המעבר: רוב הניגשים לבחינת לשכת עורכי הדין נכשלו

22.1.2019 / 10:03

אחרי ששרת המשפטים הודיעה על הורדת ציון המעבר מ-65 ל-60, פרסמה לשכת עורכי הדין כי רק 36% מהמתמחים עברו את מבחני ההסמכה לעריכת הדין. המהלך של שקד הצטרף להקלות נוספות שניתנו בעקבות המחאה הגוברת סביב הקשחת הבחינות

אתר רשמי

רוב המתמחים שנבחנו בבחינות ההסמכה לעורכי דין לא עברו אותן חרף הורדת ציון המעבר מ-65 ל-60 - כך עולה מנתונים שפרסמה היום (שלישי) לשכת עורכי הדין. מהנתונים עולה כי שיעור העוברים עומד על 36% מהמתמחים שניגשו למבחן, לעומת 32% בבחינה הקודמת ו-34% בזו שלפניה.

בשבוע שעבר הודיעה שרת המשפטים איילת שקד על כך שהגיעה להסכמות להורדת ציון המעבר עם יו"ר ועדת הכנסת מיקי זוהר (הליכוד), ח"כ אסנת מארק (הליכוד) לשכת עורכי הדין ויו"ר הוועדה הבוחנת שאול שוחט. ההחלטה מבוססת על עיקרון לפיו יושווה ציון המעבר לציון הנהוג במקצועות מוסדרים אחרים, כמו ראיית חשבון, שמאות מקרקעין, ייעוץ מס והשקעות. כמו כן, הגורמים המעורבים הסבירו כי ההחלטה מבוססת על ההבנה לפיה זהו ציון המעבר הראוי בבחינה, בהתחשב בשינוי המתכונת ובמבנה הבחינה החדש, הכולל לראשונה ניקוד על מטלת כתיבה וכן פרק העוסק בדין המהותי ופרק העוסק בסדרי דין.

עוד בוואלה! NEWS:
המטרה זוהתה, הטיל יורט: ניסוי מוצלח במערכת ההגנה "חץ 3"
היריב מספר אחת: התמונה של סולימאני כבר נמצאת על הקיר של כוכבי
אסירי הג'יהאד האסלאמי מאיימים: "לא נשתוק על פעילות שב"ס בתאים"

אילוסטרציה. ShutterStock
נבחנים/ShutterStock

יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ, קראה ליו"ר הכנסת לכנס דיון במליאה כדי להעביר את הצעת החוק שהוגשה בנושא. "אחוז הנכשלים העצום בבחינות ללשכת עורכי הדין הוא צופר אזעקה חוזר לכך שבחינות הלשכה הפכו למכשיר ציני להגנה על הגילדה ולחסימת אנשים חדשים אשר הקדישו את חייהם, ממונם וזמנם ללימודי המשפטים", טענה יחימוביץ. היא הזכירה כי מדובר ב"אג'נדה ידועה" של היו"ר לשעבר אפי נוה וטענה ש"כשלים ושקרים רבים מלווים את הליך הביצוע של הבחינות".

הורדת ציון המעבר הצטרפה להקלות רבות נוספות שביצעה שקד בחודשים האחרונים לצד הוועדה הבוחנת שהוקמה בעקבות המחאה הגוברת סביב הקשחת בחינות ההסמכה לעורכי הדין. בין השאר ניתנה תוספת זמן של כשעה בזמן הבחינה באופן הבא: זמן של ארבע דקות לשאלה בדין המהותי במקום זמן של שלוש דקות לשאלה שהיה עד כה. בפרק הדיוני יהיה זמן של 2.5 דקות לשאלה במקום שתי דקות שהיו.

עוד באותו נושא

ציון המעבר בבחינות לשכת עורכי הדין ישונה ל-60 מ-65

לכתבה המלאה
מתמחים מוחים בפתח ביתו של עו"ד אורן אבלה בכפר ביל"ו, על בחינות לשכת עורכי הדין הקשות. ערים רחובות, מערכת וואלה! NEWS
מחאת המתמחים/מערכת וואלה! NEWS, ערים רחובות

כמו כן, בוטלה "גזירת השליש", צומצמה רשימת החיקוקים לבחינה, והיא אף חולקה לחלק דיוני ולחלק מהותי. במקביל פעלה שקד, טרם יציאת הכנסת לבחירות, להקמת הוועדה לבחינת מתכונת הבחינה והאפשרות לקיים בחינת מעבר לאחר שנה ראשונה ללימודי משפטים כדי לאפשר לסטודנטים לדעת עם תחילת לימודיהם אם יוכלו לשמש כעורכי דין. הדבר יאפשר למי שייכשל במבחני המיון בסוף השנה הראשונה ללימודים, להחליט בשלב מוקדם האם להמשיך במסלול לימודי משפטים ללא הסמכה לשמש כעורך דין או לעבור ללמוד מקצוע אחר.

שרת המשפטים איילת שקד, 10 בדצמבר 2018. ניב אהרונסון
הגיעה להסכמות לגבי הורדת ציון המעבר. שקד/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully