וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסירי הג'יהאד האסלאמי מאיימים: "לא נשתוק על פעילות שב"ס בתאים"

יפעת רוזנברג

22.1.2019 / 6:41

הנהגת אסירי ארגון הטרור הכלואים בישראל הכריזה על מצב כוננות לאחר שכוחות שב"ס פרצו לתאים בעקבות התפרעות אסירים בכלא עופר שבה נפצעו סוהרים ואסירים. "החלטנו להאבק ולהגן על עצמנו ועל כבודנו", נכתב. שר בכיר ברשות הזהיר: "תקיפת אסירים תביא לזעם ברחובות"

צילום: דוברות שב"ס

עצרות למען האסירים הפלסטינים ייערכו הבוקר (שלישי) בבית לחם, שכם וחברון - זאת בעקבות העימותים האחרונים בכלא עופר. הנהגת אסירי הג'יהאד האסלאמי הודיעה אמש לאסירי הארגון הכלואים בישראל על כוננות בתאי האסירים כדי "להתנגד למתקפה הטרוריסטית". מוקדם יותר התפרעו 300 אסירי הארגון בכלא עופר ושרפו את אחד מהתאים. בעקבות המהומות שלושה אסירים ושני סוהרים נפגעו ופונו לקבלת טיפול רפואי ושלושה אסירים נוספים טופלו במקום.

הנהגת האסירים הודיעה כי "התקיפה בכלא עופר לא תעבור ללא ענישה ושב"ס יישא בהשלכות". עוד נמסר כי "לא נאפשר לבתי הכלא להיות זירה לתעמולת בחירות, החלטנו להאבק ולהגן על עצמנו ועל כבודנו. אנו מחויבים לשרוף כל תא אליו תיכנס יחידת מצדה של שב"ס". חבר הלשכה המדינית של חמאס מוסא דודין אמר כי "הארגון מטיל על הכיבוש את האחריות להשלכות התקיפה בכלא עופר. האסירים שלנו הם קו אדום".

פעילות שב"ס בכלא עופר 20 בינואר 2019. צילום מסך
כוחות שב"ס פורצים לאגף הג'יהאד האסלאמי בכלא עופר, היום/צילום מסך

השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית אמר כי "תקיפת האסירים בכלא עופר תביא לעליית רמת הזעם ברחוב הפלסטיני ששתיקתו לא תארך עוד זמן רב". באתר של סוכנות שיהאב קראו לקיום עצרת הזדהות עם האסירים "הסובלים מהתנכלות בבתי הכלא הישראליים" בכיכר אל-מנארה ברמאללה.

קצינים בכירים בשב"ס טענו כי ההתפרעויות החלו ככל הנראה בהנחיית ראשי הג'יהאד האיסלמי הכלואים בישראל, כשברקע התרחשו שינויים בהנהגה. האירועים פרצו בהמשך לחיפושי פתע שנערכו אמש בבית הכלא, כחלק מפעילות השב"ס לסכל ניסיונות להוציא לפועל פיגועים מבתי כלא נפחא, מגידו, גלבוע ועופר.

עוד באותו נושא

הפרות סדר והצתות: מהומה פרצה בכלא עופר, חמישה נפצעו קל

לכתבה המלאה
חלוקת מזון לאסירים ביטחוניים בכלא נפחא, 11 בינואר 2017. ראובן קסטרו
אסירים ביטחוניים/ראובן קסטרו

כשפרצו המהומות הוזעקו לכלא יחידות נחשון, מצדה ודרור. הכוחות, בסיוע יחידות מיוחדות של מחוז מרכז ודרום של שב"ס, הצליחו להיכנס לשני אגפים מתוך השלושה, באמצעות ירי גז מדמיע ואמצעי אל-הרג ונכון לשעה זו הושגה שליטה באגפים אלה. בתגובה למהומות, אסירים שהתפרעו הועברו למתקני כליאה אחרים. כמו כן, החליטו בשב"ס על הענשה קולקטיבית הכוללת בין היתר הוצאות טלוויזיות ומוצרי מזון שהם בגדר מותרות.

במסגרת חיפוש הפתע שקיים שב"ס נתפסו אמצעי לחימה שונים, בהם מכשירי טלפון סלולריים, כרטיסי סים וחומר כתוב. האסירים המעורבים בהחבאת הציוד והחזקתו נענשו. כמו כן בחיפוש גופני נמצאו שני טלפונים זעירים על גופו של אסיר המשתייך לארגון הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני. בשב"ס נערכים למהומות זהות בבתי כלא אחרים בהם כלואים אסירי הג'יהאד האסלמי.

(עדכון ראשון: 22:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully