וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציון המעבר בבחינות לשכת עורכי הדין ישונה ל-60 מ-65

16.1.2019 / 9:05

שרת המשפטים איילת שקד הודיעה כי בהתאם להסכמות שהושגו, ציון המעבר יירד גם עבור הנבחנים בשלושת המועדים האחרונים בבחינות לשכת עורכי הדין. היא אף הודיעה כי בתקנות החדשות יושוו התנאים להם נדרשים המתמחים בעריכת דין למקצועות אחרים

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה תום זואילי

שרת המשפטים איילת שקד (הימין החדש), הגיעה להסכמות עם יו"ר ועדת הכנסת מיקי זוהר (הליכוד), ח"כ אסנת מארק (הליכוד) לשכת עורכי הדין ויו"ר הוועדה הבוחנת שאול שוחט, בנוגע להורדת ציון המעבר של בחינות ההסמכה לעורכי הדין בישראל. על פי הסיכומים, הוחלט להעמיד את ציון המעבר בבחינת ההסמכה של לשכת עורכי הדין על 60 במקום 65.

ההחלטה מבוססת על עיקרון לפיו יושווה ציון המעבר לציון הנהוג במקצועות מוסדרים אחרים, כמו ראיית חשבון, שמאות מקרקעין, ייעוץ מס והשקעות. כמו כן, הגורמים המעורבים הסבירו כי ההחלטה מבוססת על ההבנה לפיה זהו ציון המעבר הראוי בבחינה, בהתחשב בשינוי המתכונת ובמבנה הבחינה החדש, הכולל לראשונה ניקוד על מטלת כתיבה וכן פרק העוסק בדין המהותי ופרק העוסק בסדרי דין. על פי הסיכום, ציון המעבר המעודכן יהיה בתוקף לכל בחינות ההסמכה הבאות, ויחול על מי שנבחנו בשלושת מועדי הבחינה האחרונים שנערכו במתכונת החדשה. טקס הסמכה ייעודי למי שיעברו את הבחינה בעקבות שינוי ציון המעבר ייערך עד לחודש מרץ 2019.

לקריאה נוספת:
השפל בבחינות הלשכה: "בוגר מכללה לא יהיה עו"ד פחות טוב"
המתמחים זועמים: "בחינות לשכת עורכי הדין - קשות ובלתי הוגנות"
שיעור העוברים הנמוך ביותר: חמש שאלות נפסלו בבחינת עורכי הדין

מתמחים מוחים בפתח ביתו של עו"ד אורן אבלה בכפר ביל"ו, על בחינות לשכת עורכי הדין הקשות. ערים רחובות, מערכת וואלה! NEWS
מחאת המתמחים נגד הקשחת בחינות ההסמכה לפני כשנה/מערכת וואלה! NEWS, ערים רחובות

כחלק מההסכמות בין הצדדים הוחלט כי מי שניגשו לאחד משלושת מועדי הבחינה האחרונים וקיבלו ציון בטווח שבין 50-59 יוכלו לגשת למועד בחינה מיוחד, שבו תיערך בחינה על פי המתכונת הקבועה בחוק, בהיקף מצומצם שהוועדה הבוחנת תקבע לגביה רשימת מיקוד מצומצמת. מועד הבחינה המיוחד ייקבע בהתייעצות עם המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין, בהתאם לקבוע בתקנות.

"החקיקה שאושרה בהכנה לשנייה ושלישית איננה פתרון נכון", אמרה שרת המשפטים איילת שקד. לדבריה, "אסור היה להוריד את רף המעבר ל-50. בתקנות החדשות נציב את עורכי הדין בשורה אחת עם מקצועות אחרים כמו רואי חשבון. ההסכמה שהושגה בין כל הגורמים הנוגעים בדבר תפעל למען מאות מתמחים שחסרו להם נקודות ספורות כדי לקבל את ההסמכה כעורכי דין. אני מודה ליו"ר הוועדה הבוחנת השופט שוחט, לוועדה כולה על עבודה מסורה, לח"כ מיקי זוהר ולמנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור על ההסכמה המשותפת והמאוזנת אליה הגיעו לטובת כלל הנבחנים".

ח"כ מיקי זוהר הוסיף: "לצערי חוק המתמחים טרם התקדם להצבעה בכנסת משום שראש הממשלה עדיין לא הספיק להכריע בנושא. בכל מקרה חשוב לציין שישנו סיכון ממשי שגם אם החוק יעבור בכנסת, הוא עלול להיפסל או בטח להתעכב חודשים ארוכים בבג"ץ. הפשרה שהושגה עם השרה שקד שציון 60 יהיה עובר לשלושת המועדים האחרונים וכמובן שגם כן הלאה, הוא הישג מידי וחשוב יחד עם הישג עתידי נוסף ומשמעותי בכך שכל מי שקיבל ציון שנע בין 50-59 בשלושת המועדים האחרונים יזכה למבחן מעבר קצר וסביר שיידרש גם בו ציון עובר של 60".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שרת המשפטים איילת שקד, 10 בדצמבר 2018. ניב אהרונסון
"עורכי הדין יוצבו בשורה אחת עם מקצועות אחרים". השרה שקד/ניב אהרונסון

ח"כ אסנת מארק שיזמה את הצעת החוק בנושא אמרה: "הצעת החוק אותה הובלתי נבעה מתוך מצוקה גדולה של ציבור המתמחים. ההסכם שהושג הוא הישג היסטורי שנבע מלחץ ציבורי שהצליח להביא לתוצאה מרשימה אבל בעיקר הביא תקווה לאלפי מתמחים שקרובים יותר מתמיד להגשים את חלומם. לכל אורך הדרך האמנתי שהצדק לצידנו וההישג הזה בעבורי הוא סגירת מעגל ותיקון של עוולה גדולה גם לאלו שציונם מתחת ל-60 שיזכו למבחן מעבר שיעניק להם סיכוי ממשי ואמיתי להיכנס בדלת הראשית למקצוע".

תוספת זמן וצמצום רשימות החקיקה

מהלך זה מצטרף להקלות רבות נוספות שביצעה שקד בחודשים האחרונים לצד הוועדה הבוחנת שהוקמה בעקבות המחאה הגוברת סביב הקשחת בחינות ההסמכה לעורכי הדין. בין השאר ניתנה תוספת זמן של כשעה בזמן הבחינה באופן הבא: זמן של ארבע דקות לשאלה בדין המהותי במקום זמן של 3 דקות לשאלה שהיה עד כה. בפרק הדיוני יהיה זמן של 2.5 דקות לשאלה במקום שתי דקות שהיו.

כמו כן, בוטלה "גזירת השליש", צומצמה רשימת החיקוקים לבחינה, והיא אף חולקה לחלק דיוני ולחלק מהותי. במקביל פעלה שקד, טרם יציאת הכנסת לבחירות, להקמת הוועדה לבחינת מתכונת הבחינה והאפשרות לקיים בחינת מעבר לאחר שנה ראשונה ללימודי משפטים כדי לאפשר לסטודנטים לדעת עם תחילת לימודיהם אם יוכלו לשמש כעורכי דין. הדבר יאפשר למי שייכשל במבחני המיון בסוף השנה הראשונה ללימודים, להחליט בשלב מוקדם האם להמשיך במסלול לימודי משפטים ללא הסמכה לשמש כעורך דין או לעבור ללמוד מקצוע אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully