וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרור וניסיון רצח: אישום נגד הפועל מירדן שהכה צוללנים בנמל אילת

21.12.2018 / 11:11

ארבעה אישומים יוחסו לצעיר הירדני בן 28, בהן ניסיון רצח וחבלה וכן עבירות נגד ביטחון המדינה לפי חוק למאבק בטרור. הוא נעצר לאחר שפצע באורח קשה שני צוללנים בנמל אילת בחודש שעבר, ומואשם בתכנון פיגועי ירי ודקירה בשטח ישראל ובסמוך לגבול

זירת הפיגוע באילת שביצע האזרח הירדני בעובד הנמל בנובמבר האחרון/מערכת וואלה!

כתב אישום הוגש הבוקר (שישי) נגד אזרח ירדני בן 28, שתקף בפטיש שני צוללנים באילת בחודש שעבר. לצעיר, טאהר ח'לף, מיוחסים ארבעה אישומים בגין ביצוע עבירות רבות נגד ביטחון המדינה, בהן ניסיון רצח וחבלה וכן בעבירות לפי החוק למאבק בטרור. פרקליטות מחוז דרום ביקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

מכתב האישום עולה כי כבר במהלך מבצע "עופרת יצוקה" בין השנים 2008-2009, החליט ח'לף לבצע פיגוע ירי בגבול ירדן לעבר מטרות ישראליות. הנאשם רכש 200 כדורי תחמושת, נטל נשק אוטומטי ונסע עם שותפו לכיוון הגבול, שם נתקל באביו, שסיכל את תכניתם. במקרה אחר, בקיץ 2017, קשר הנאשם קשר עם בני דודיו ותכנן פיגוע ירי בתוך שטחי מדינת ישראל. כשהבין כי נדרש תכנון מורכב, החליט לבקש היתר כניסה לישראל על מנת להגיע לירושלים לבצע שם פיגועי דקירה.

עוד בוואלה! NEWS:
ראש אגף משאבי אנוש במשטרה נחקרה במח"ש בחשד להפרת אמונים
אם החייל שנפצע קשה בפיגוע בגבעת אסף: "אמרו לנו שמדהים שהוא חי"
"אין אופציה מלבד ניצחון": המסע להצלת תומר חולה הסרטן בן השנתיים

הגדר בגבול ירדן – ישראל. ינואר 2016. באדיבות מנהלת התפר ו'שעון חול' במשרד הביטחון, דובר צה"ל
תכנן לבצע פיגוע ירי. גבול ישראל-ירדן/דובר צה"ל, באדיבות מנהלת התפר ו'שעון חול' במשרד הביטחון

הנאשם ושותפיו פנו לחברה השמה בעמאן בבקשה לאישור עבודה בישראל. על פי כתב האישום, בכל החברה חשד בכוונותיהם ושאל אם הם מבקשים את אשרת הכניסה על מנת לבצע פיגועים. ח'לף הכחיש, ולאחר כמה ימים הודיע להם בעל החברה כי לא קיבלו אישור. בחודש נובמבר הצליח להשיג את האשרה, והחליט לנצל אותה לביצוע פיגוע ולמות במהלכו כשהיד. כוונתו הייתה לרצוח ישראלים ויהודים, כהזדהות עם העם הפלסטיני ובמטרה לפגוע בביטחון המדינה.

בסוף חודש נובמבר החל לעבוד בנמל אילת. בסיום יום העבודה, שב לעקבה ובלילה נפגש עם אחיו ובני דודיו, שיתף אותם כי בכוונתו לבצע את פיגוע בעיר וביקש שיתעדו אותו בווידאו מוסר את צוואתו למשפחתו. למחרת, החליט לבצע את הפיגוע באמצעות פטיש. בשעות הבוקר זיהה שני צוללנים, נטל את הפטיש והכה אחד מהם בחוזקה. פועל ירדני שהיה במקום ניסה לעצור את ח'לף, ראשו ופצע אותו בראשו תוך כדי שהוא מורה לו שלא להתערב שכן לדבריו "אנחנו מוסלמים והם יהודים".

לאחר מכן, ניגש הנאשם לעבר הצוללן השני, ששהה אותה עת על סולם שהיה ממוקם במים. הוא הכה אותו כמה מכות חזקות בראשו ונפל לתוך המים. ח'לף קפץ אחריו כשהפטיש עדיין בידו ושחה לכיוונו. עובדים ירדנים ניסו לשכנע אותו לשוב על עקבותיו, אך הוא הצהיר כי ברצונו לברוח דרך הים. הנאשם השתכנע, וכשעלה למזח תפסו אותו הפועלים והעבירו אותו לידי כוחות משטרת אילת.

עוד באותו נושא

פועל ירדני בנמל אילת תקף ופצע שניים באורח קשה; הרקע ככל הנראה לאומני

לכתבה המלאה
זירת התקיפה בנמל אילת, 30 בנובמבר 2018. צילום מסך
תקף באמצעות פטיש. זירת הפיגוע באילת, בחודש שעבר/צילום מסך

שני הצוללנים נפצעו באורח קשה ופונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. אלון יוסף, פראמדיק מד"א שהגיע לזירה, סיפר: "כשהגענו, ראינו שני צעירים בשנות העשרים בהכרה מלאה עם פציעות בגופם. הם סבלו מפציעות מדממות וקיבלו טיפול ראשוני מצוות הנמל. הענקנו להם טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישה ופינינו אותם לבית החולים כשמצבם בינוני עד קשה. לאחר בדיקות וטיפול ראשוני בבית החולים הזנקנו את מסוק מד"א על מנת להעביר אותם לבית החולים סורוקה".

סנגורו של ח'לף, עו"ד חאלד מחאג'נה, מסר בתגובה: "היום הוגש כתב אישום חמור נגד מרשי בין היתר בגין עבירות ניסיון לרצח על רקע לאומני. עוד אין בידי את חומר הראיות, אך בשלב זה ניתן לומר שמרשי דוחה את הטענה המאשימה כי מדובר בפיגוע ובמעשה טרור. ביחס לאירוע שהתרחש ביום 30.11 מדובר באירוע שהתרחש על רקע פלילי בגין סכסוך עבודה בין פועלים שעבדו במקום שהובילה לאירוע הנ"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully