וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אגף משאבי אנוש במשטרה נחקרה במח"ש בחשד להפרת אמונים

ניצב גילה גזיאל נחקרה בחשד להפרת אמונים בגין מעורבותה לכאורה במכרזים שנעשו באופן לא תקין בהפקת אירועים במשטרה בין השנים 2014-2015, בהם אירוע הפרידה מהמפכ"ל יוחנן דנינו. מעורבים נוספים בהם אזרחים ושוטרים נחקרו גם כן. סנגורה של הקצינה: "דוחה את החשדות"

גילה גזיאל הועלתה לדרגת ניצבת, פברואר 2015. נועם מושקוביץ
דוחה את החשדות. גזיאל/נועם מושקוביץ

המחלקה לחקירות שוטרים חקרה אתמול את ראש אגף משאבי אנוש במשטרת ישראל, ניצב גילה גזיאל בחשד להפרת אמונים בגין מעורבותה לכאורה במכרזים שנעשו באופן שאינו תקין. כך הודיעה הבוקר (שישי) המחלקה לחקירות שוטרים.

מדובר במכרזים עבור הפקת אירועים במשטרת ישראל בשנים 2014-2015. עוד נמסר כי מעורבים נוספים, אזרחים ושוטרים, נחקרו בפרשה זו. החקירה תסתיים בקרוב ותועבר לבחינת פרקליטות מח"ש. בין האירועים שבמוקד החקירה נמצא גם אירוע הפרידה מהמפכ"ל לשעבר יוחנן דנינו. החשד הוא כי גזיאל נתנה קדימות למכרזים לספקים מסוימים על פני אחרים.

מסמך עלויות אירוע הפרידה מדנינו

עוד בוואלה! NEWS:
אם החייל שנפצע קשה בפיגוע בגבעת אסף: "אמרו לנו שמדהים שהוא חי"
האחים נרצחו בסולחה שהסתבכה: נקבע מותו של גבר שנורה במגידו
בצל התנגדות החרדים: צומת הדרכים של נתניהו בחוק הגיוס

השבוע האחרון של דנינו - המרוץ למפכ"ל חדש. מערכת וואלה!
במוקד החקירה - אירוע הפרידה מהמפכ"ל דנינו/מערכת וואלה!

סדרת אירועי הפרידה שערכה המשטרה לדנינו באמצע 2015 עוררה ביקורת רבה בשל עלותה הגבוה. חודש לאחר מכן הודיע מבקר המדינה דאז, יוסף שפירא, כי החל בבדיקת טענות שונות בנוגע האירועים. קצין בכיר במשטרה אמר אז: "הפעם הגזמנו באמת. אני יותר מ-25 שנים בשירות. יצא לי להיפרד ממפכ"ל אחד או שניים לפחות, אבל דבר כזה לא היה בעבר במשטרה. זו בהחלט מסיבה שלא ראינו בעבר, ואני לא יודע כמה כסף היא עלתה".

בדצמבר 2015 נחשפו לבקשת "התנועה לחופש המידע" כל מסמכי המשטרה בנוגע לאירועי הפרידה. בין היתר נחשף כי הזמרת קרן פלס, ששרה בטקס שלושה שירים, קיבלה על כך 36 אלף שקלים, וכי האוכל באירוע - שבו השתתפו כ-700 מוזמנים - עלה 50 אלף שקלים. הפקת סרט הפרידה מהמפכ"ל עלתה 37 אלף שקלים. חלק מההתקשרויות עם הספקים נעשו בפטור ממכרז. לפני כארבעה חודשים נחשף כי מח"ש בודקים חשדות לתפירת מכרזים לטובת ספקים שונים באירוע, והיום הודיעה המחלקה כי בין הקצינים שנחקרו נמצאת גם ניצב גזיאל.

לפני עשרה ימים נחשף בעיתון "הארץ" כי בבדיקת מבקר המדינה נמצא כי ממחשבה של גזיאל נמחקו מיילים שונים הקשורים לאירוע, מהם עולה אפשרות כי הקצינה היתה מודעת להתנהלות פסולה של קצינים ששירתו תחת פיקודה בנוגע להתקשרויות בין המשטרה לספקים חיצוניים. הממצאים, לפי הדיווח, הועברו למח"ש.

עוד באותו נושא

אירועי הפרידה מדנינו: המבקר פתח בבדיקת הטענות על ההוצאות

לכתבה המלאה

ניצב גזיאל: "דוחה מכל וכל את החשדות"

עו"ד עפר ברטל ממשרד ברטל כהן, המייצג את ניצב גזיאל, מסר כי היא "דוחה מכל וכל את החשדות נגדה. למן הרגע הראשון שיתפה פעולה באופן מלא על מנת לאפשר למח"ש לחקור את החשדות עד לטיהור מלא של שמה, מהר ככל שניתן. אני סמוך ובטוח כי תוך זמן קצר תגיע מח"ש למסקנה כי לא נפל בה רבב".

ממשטרת ישראל נמסר כי מטבע הדברים משטרת ישראל מנועה מלהתייחס לנושאים המצויים בחקירת מח"ש, מה גם שאינה מעודכנת בפרטים אודותיהם. מדובר בקצינה שתרמה רבות לאורך שנים וראוי להמתין למיצוי ההליך או לכל הפחות להתבהרות הפרטים.

  • עוד באותו נושא:
  • משטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully