וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירועי הפרידה מדנינו: המבקר פתח בבדיקת הטענות על ההוצאות

16.7.2015 / 13:27

יוסף שפירא פנה לממלא מקום מפכ"ל המשטרה בנצי סאו, בדרישה לבחון את הטענות בנוגע להוצאות הכספיות המופרזות לכאורה עבור טקס הפרידה מהמפכ"ל היוצא בחודש שעבר. "זו בהחלט מסיבה שלא ראינו בעבר". דנינו: הבדיקה תוכיח שהאירועים היו ראויים וצנועים"

צילום: דוד קורן, עריכה: שניר דבוש

(תיעוד: צלם וואלה!NEWS סולק מאירוע הפרידה מדנינו)

משרד מבקר המדינה יוסף שפירא פנה היום (חמישי) לממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב בנצי סאו, לצורך בירור ראשוני של הטענות שהתקבלו בקשר לאירועי הפרידה שנערכו למפכ"ל היוצא, רב-ניצב יוחנן דנינו. על פי הטענות שהגיעו למשרד המבקר, נערך לדנינו טקס פרישה רב משתתפים במכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש, שקיומו היה כרוך בהוצאות כספיות רבות.

כמו כן, במהלך החודשים האחרונים נערכו אירועי פרידה מדנינו בכל תחנות המשטרה. על פי הטענות, האירועים היו כרוכים בהוצאות כספיות ניכרות ובשיבוש עבדות התחנות. ממלא מקום המפכ"ל בנצי סאו התבקש להעביר למשרד המבקר מסמכים ומידע הנוגעים לנושא, לצורך בירור ראשוני של הטענות שהועלו.

עוד בוואלה חדשות:
ארדן על אירוע הפרידה מדנינו: ייתכן שפגע בתדמית המשטרה
סערת הפרידה מהמפכ"ל: נעשתה פנייה למבקר לבדוק הוצאות המסיבה
תיעוד: צלם וואלה!NEWS מגורש מאירוע הפרידה של המפכ"ל

מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, יוני 2015. ראובן קסטרו
"העלות הכוללת של האירוע הייתה כ-410 אלף שקלים". דנינו/ראובן קסטרו

דנינו אמר בתגובה כי הוא "מאוד מרוצה מההחלטה שתוכיח שהאירועים היו ראויים וצנועים בניגוד גמור לכל הפרסומים המגמתיים אשר ליוו אותם".


אירוע הפרידה מהמפכ"ל התקיים בסוף חודש יוני בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנשיא ראובן ריבלין ואנשי ציבור נוספים ורבים. עם זאת, גופי התקשורת לא הורשו להיכנס ולסקר את האירוע, על אף שהוא מומן מכספי ציבור. צלם וואלה!NEWS שהגיע למקום גורש על ידי המאבטחים, אשר מנעו ממנו לצלם ואף כיסו את המצלמה בידם. כמו כן, התעלמו המאבטחים מבקשתו של הצלם לשוחח עם דוברות המשטרה ולהבין מדוע לא מאפשרים לו לסקר את האירוע.

בהכנת הידיעה השתתף יוסי אלי.

"הפעם הגזמנו באמת"

בתחילת החודש פנתה תנועת אומ"ץ לשפירא בדרישה שזה יבדוק את ארגון המסיבה במכללה הלאומית ואת ההוצאות עליה. גם בשורות המשטרה הביעו תמיהה על סדר הגודל של מסיבת הפרידה: "הפעם הגזמנו באמת", קבע קצין בכיר במשטרה. "אני יותר מ-25 שנים בשירות. יצא לי להיפרד ממפכ"ל אחד או שניים לפחות, אבל דבר כזה לא היה בעבר במשטרה. זו בהחלט מסיבה שלא ראינו בעבר, ואני לא יודע כמה כסף היא עלתה".

גורם שהיה במסיבה סיפר: "זה היה יותר מחתונה מכובדת". לדבריו, "הכיבוד היה עשיר במיוחד, וכלל סושי ובשרים. הקינוחים היו עוגות קצפת, וכל טוב". גורם בכיר במשרד לביטחון הפנים אמר כי "בניגוד למה שהמשטרה טענה, האולם בבית שמש לא חסך כסף למשטרה, אפילו להפך, שכן מתקן ההדרכה בבית שמש הוא מתקן פרטי שמושכר למשטרה, ועל פי החוזה, ברגע שיש אירועים מיוחדים המשטרה משלמת כסף נוסף. כלומר, עבור כל מסיבה שמתקיימת במתקן, המשטרה משלמת כאילו זה אירוע פרטי".

בשבוע שעבר, התייחס השר לביטחון הפנים גלעד ארדן בדיון בכנסת לאירוע הפרידה מדנינו, בתגובה לשאילתא שהגישה ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה ציוני). "ההחלטה על אופי האירוע התקבלה עוד לפני שאני נכנסתי לתפקיד", הבהיר השר ארדן. "העלות הכוללת של האירוע הייתה כ-410 אלף שקלים ואני לא בטוח שהאירוע הזה לא פגע בתדמית של המשטרה ובאינטרסים שלה". לכן, הוסיף, "אני מתכוון לבקש מהמפכ"ל החדש שיתמנה לבחון את הנוהל של עריכת אירועים במשטרה ולהביא בפני המלצות, כולל סביב הסוגיה של פתיחות מול התקשורת והציבור".

לפניות לכתבת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully