וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת הפרידה מהמפכ"ל: נעשתה פנייה למבקר לבדוק הוצאות המסיבה

1.7.2015 / 15:19

תנועת אומ"ץ ביקשה מהמבקר שיבדוק אם ארגון המסיבה, שבה השתתפו כאלף איש, עמד בכללי המנהל התקין ואם העלות הייתה מוצדקת. גם במשטרה הביעו תמיהה על היקף האירוע: "הפעם הגזמנו. לא היה דבר כזה בעבר"

צילום: דוד קורן, עריכה: שניר דבוש

(צפו: צלם וואלה!NEWS סולק מאירוע הפרידה של המפכ"ל)

"כל המסיבה עלתה כ-350 אלף שקלים, בעוד שמסיבת הפרידה מבני גנץ עלתה לצה"ל יותר ממיליון שקלים"

מסיבת הפרידה של מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, ממשיכה לעורר מחלוקת במשטרה ומחוצה לה. אחרי שעלתה ביקורת על כך שגופי התקשורת לא הורשו להיכנס ולסקר את האירוע אף שהוא מומן מכספי ציבור, היום (רביעי) פנתה תנועת אומ"ץ למבקר המדינה, יוסף שפירא, בדרישה שזה יבדוק את ארגון המסיבה ואת ההוצאות עליה.

גם בשורות המשטרה הביעו תמיהה על סדר הגודל של מסיבת הפרידה: "הפעם הגזמנו באמת", קבע קצין בכיר במשטרה. "אני יותר מ-25 שנים בשירות. יצא לי להיפרד ממפכ"ל אחד או שניים לפחות, אבל דבר כזה לא היה בעבר במשטרה. זו בהחלט מסיבה שלא ראינו בעבר, ואני לא יודע כמה כסף היא עלתה".

גורם שהיה במסיבה סיפר: "זה היה יותר מחתונה מכובדת". לדבריו, "הכיבוד היה עשיר במיוחד, וכלל סושי ובשרים. הקינוחים היו עוגות קצפת, וכל טוב".

עוד על פרישת דנינו:
ארדן הודיע: בנצי סאו ימונה זמנית לממלא-מקום המפכ"ל
השבוע האחרון של דנינו: מאחורי הקלעים של המרוץ למפכ"ל הבא
דעה: דנינו סוגר חשבון עם התקשורת

מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, יוני 2015. ראובן קסטרו
"סגידה חסרת פרופורציות למפכ"ל הפורש". דנינו/ראובן קסטרו

במכתב שהעביר חבר התנועה עו"ד פיני פישלר למבקר המדינה, הוא דרש שזה יחקור אם ארגון המסיבה, שהתקיימה במכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש ועל פי הערכות קציני משטרה השתתפו בו כאלף איש, עמד בכללי המנהל התקין. כמו כן, הוא ביקש שהמבקר יבחן את הצידוק בהוצאות הכספיות, שהגיעו על פי ההערכה למאות אלפי שקלים למשלם המסים.

עו"ד פישלר כינה את המסיבה במכתבו "סגידה חסרת פרופורציות למפכ"ל הפורש", וביקש כי המבקר יבחן גם מדוע נבחרו מנחה הטקס והזמרת קרן פלס, שהופיעה בטקס, ללא מכרז, ומדוע נאסרה כניסת עיתונאים למקום. כמו כן, התבקש המבקר לבדוק את ההוצאות על סיורי הפרידה שערך דנינו בעשרות תחנות משטרה. "דנינו נפרד מ-60 יחידות משטרה. בכל יחידה הייתה מסיבה, ובה השתתפו לפחות מאה שוטרים וקצינים, שהושבתו מעבודה בשל כך", אמר עו"ד פישלר. "לפי חישוב ובדיקה של אומ"ץ, עלות כל מסיבת יחידה עלתה למשלם המסים 3,000 שקל. לא היה ניתן לאחד מסיבות? לקיים רק מסיבות מחוזיות ואגפיות? למה כל יחידה צריכה להיפרד מהמפכ"ל?".

"הספר שחולק במסיבה - בפירוש פולחן אישיות"

גורם בכיר במשרד לביטחון הפנים אמר כי "בניגוד למה שהמשטרה טענה, האולם בבית שמש לא חסך כסף למשטרה, אפילו להפך, שכן מתקן ההדרכה בבית שמש הוא מתקן פרטי שמושכר למשטרה, ועל פי החוזה, ברגע שיש אירועים מיוחדים המשטרה משלמת כסף נוסף. כלומר, עבור כל מסיבה שמתקיימת במתקן, המשטרה משלמת כאילו זה אירוע פרטי".

ביקורת קשה עלתה גם סביב הספר "אבא שלי מפכ"ל" שעל כריכתו דיוקן של דנינו, ושעל פי חלק מהמשתתפים באירוע חולק במהלכו. במכתב ביקש עו"ד פישלר מהמבקר שיבדוק "מה טעם הוצאת מהדורה מיוחדת של הספר. מי אישר את הבזבוז ומה עלות ההוצאה". בנושא זה ציין קצין בכיר: "זה בפירוש פולחן אישיות. לא היה מקום להוציא את הספר ובטח לא לחלק אותו לאורחים". גורמים במשטרה אומרים כי מי שחיבר את הספר היא אשתו של היועץ המשפטי של המשטרה, שהיא שוטרת גם כן, מה שהופך את העניין לבעייתי עוד יותר.

מלבד ההוצאות הכלכליות, גורמים במשטרה ובתנועת אומ"ץ טוענים כי המסיבה גרמה גם להסטת כוחות שיטור ממשימות היום-יום לטובת האירוע. "במסיבה היו כל הקצונה הבכירה מדרגת ניצב-משנה וסגן-ניצב ומעלה", סיפר גורם במשטרה. "היו עשרות שוטרים שאבטחו את האירוע, חבריהם שימשו כוח סדרנות, ואחרים אף עסקו בהכוונת תנועה".

גורם בכיר במשטרה מסר: "כל המסיבה עלתה כ-350 אלף שקלים, בעוד שמסיבת הפרידה מבני גנץ עלתה לצה"ל יותר ממיליון שקלים. נקטנו צניעות רבה והשתמשנו במתקן המשטרתי, ולא עשינו את זה במוזיאון ישראל או במקום מפואר אחר".

ממשטרת ישראל טרם נמסרה תגובה רשמית.

לפניות לכתב: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully