וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן הודיע: בנצי סאו ימונה זמנית לממלא-מקום המפכ"ל

יוסי אלי ואבי אשכנזי

25.6.2015 / 11:47

המינוי שהעניק השר לביטחון הפנים למפקד מחוז תל אביב, ייכנס לתוקפו ב-1 ביולי, עם סיום כהונתו של דנינו. זאת, לאחר שהמפכ"ל סירב להאריך את כהונתו בפעם השנייה. ההחלטה תובא לאישור הממשלה ביום ראשון. דיווח לאולפן וואלה!NEWS

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הודיע היום (חמישי) על מינויו של מפקד מחוז תל אביב, ניצב בנצי סאו לתפקיד ממלא מקום המפכ"ל, רב-ניצב יוחנן דנינו, עד שימונה לו מחליף קבוע. המינוי יכנס לתוקפו ב-1 ביולי ויימשך חודשיים או עד למינוי מפכ"ל קבוע למשטרה. המינוי יובא לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב. בעקבות המינוי, ימונה תנ"צ יורם אוחיון, המשמש כיום כסגן מפקד מחוז תל אביב, לתפקיד מ"מ מפקד המחוז.

עוד בנושא:
השבוע האחרון של דנינו: מאחורי הקלעים של המרוץ למפכ"ל הבא
השר ארדן על מינוי מפכ"ל חדש: "אבחן קודם מועמדים מהמשטרה"

ניצב בנצי סאו- משטרת טייבה, מרץ 2013. דרור עינב
בלון הניסוי של ארדן. ניצב סאו/דרור עינב

המינוי ניתן לניצב סאו לאחר שדנינו סירב להאריך את תקופת כהונתו כמפכ"ל המשטרה, לאחר שהאריך אותה כבר בחודשיים בעקבות הבחירות לממשלה. בתחילת החודש נפגש ארדן עם סאו, עם ראש אגף שיטור וביטחון, ניצב אהרון אקסול ועם מפקד מחוז הדרום, ניצב יורם הלוי, לקראת החלטתו לגבי מינוי מפכ"ל המשטרה הבא.

סאו מילא בתקופה האחרונה שני תפקידים: הן התפקיד המבצעי של מפקד מחוז תל אביב והן סמפכ"ל בפועל. גורם המעורה בתהליך בחירת המפכ"ל אמר אתמול לוואלה!NEWS, כי "אחת הסיבות למינוי שכזה הוא כדי לא ליפול עם הבחירה", בהתייחסו למינויו של סאו לממלא מקום המפכ"ל. "זו הזדמנות טובה להפריח בלון ניסוי בדמותו של סאו, למנות אותו לממלא מקום ולבחון אם בתקופה הזו יתקבלו תלונות אנונימיות או יצוצו איזשהם שלדים בארון של סאו".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully