וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן על אירוע הפרידה מדנינו: ייתכן שפגע בתדמית המשטרה

8.7.2015 / 12:51

השר לביטחון הפנים התייחס בדיון בכנסת לסכום הרב שהושקע באירוע לציון סיום כהונתו של המפכ"ל. לדבריו, החלטה התקבלה בטרם התמנה לתפקיד. "אבקש מהמפכ"ל החדש לבחון את נוהל עריכת אירועים במשטרה"

ערוץ הכנסת

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התייחס היום (רביעי) בדיון בכנסת לאירוע הפרידה מהמפכ"ל היוצא יוחנן דנינו, שעלותו הסתכמה במאות אלפי שקלים וקיומו עורר ביקורת ציבורית. השר ארדן אמר את הדברים לאחר שאילתא שהגישה ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה ציוני) בנושא.

"ההחלטה על אופי האירוע התקבלה עוד לפני שאני נכנסתי לתפקיד", התגונן השר ארדן. "העלות הכוללת של האירוע הייתה כ-410 אלף שקלים ואני לא בטוח שהאירוע הזה לא פגע בתדמית של המשטרה ובאינטרסים שלה". לכן, הבהיר, "אני מתכוון לבקש מהמפכ"ל החדש שיתמנה לבחון את הנוהל של עריכת אירועים במשטרה ולהביא בפני המלצות, כולל סביב הסוגיה של פתיחות מול התקשורת והציבור".

השר לביטחון הפנים הוסיף עוד כי הוא חושב שראוי להגביל את הסכום המוקצה לאירועים מסוג אלו, אך הדגיש: "לא הייתי מציע לשים את כל הפוקוס דווקא במשטרת ישראל". לדבריו, "יש מקומות שבהם מתמקדים הרבה פחות, אך הבזבוזים עליהם הם פי מאה יותר. ועדיין, זה לא פותר את האחריות שלי כשר לבדוק איפה אפשר להתייעל ולחסוך".

לקריאה נוספת בנושא
סערת הפרידה מהמפכ"ל: נעשתה פנייה למבקר לבדוק הוצאות המסיבה
תיעוד: צלם וואלה!NEWS מגורש מאירוע הפרידה של המפכ"ל

ארדן על הפרידה מדנינו: "לא בטוח שהאירוע לא פגע בתדמית המשטרה ובאינטרסים שלה". צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל, ערוץ הכנסת
השר ארדן בדיון בכנסת, היום/ערוץ הכנסת, צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

אירוע הפרידה מהמפכ"ל התקיים ביום שלישי שעבר במכללה הלאומית לשוטרים שבבית שמש בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנשיא ראובן ריבלין ואנשי ציבור נוספים ורבים. עם זאת, גופי התקשורת לא הורשו להיכנס ולסקר את האירוע, על אף שהוא מומן מכספי ציבור. צלם וואלה!NEWS שהגיע למקום גורש על ידי המאבטחים, אשר מנעו ממנו לצלם ואף כיסו את המצלמה בידם. כמו כן, התעלמו המאבטחים מבקשתו של הצלם לשוחח עם דוברות המשטרה ולהבין מדוע לא מאפשרים לו לסקר את האירוע.

במהלך הטקס חולקו למשתתפים ספר ילדים שכותרתו: "אבא שלי מפכ"ל", ועליו מתנוססת תמונה של דנינו. "לאבא שלי יש תפקיד ממש לא קל", נכתב בעמוד הראשון של הספר. "אבי שלי, כמו שניחשתם, הוא המפכ"ל. כל ימות השבוע אבא עובד, על כל השוטרים במדינה הוא מפקד". במשטרה מתחו ביקורת על כך שהספר "מגלומני". "מוטב היה שמשאבי המשטרה לא היו מופנים כלפי ספר שמהלל את דנינו", אמר קצין במשטרה. גורמים במשטרה אף מתחו ביקורת על האירוע עצמו וטענו כי מדובר ב"נשף" ובבזבוז מאות אלפי שקלים מכספי המשטרה.

יום למחרת פנתה תנועת אומ"ץ למבקר המדינה, יוסף שפירא, בדרישה שזה יבדוק את ארגון המסיבה ואת ההוצאות עליה. גם בשורות המשטרה הביעו תמיהה על סדר הגודל של מסיבת הפרידה: "הפעם הגזמנו באמת", קבע קצין בכיר במשטרה. "אני יותר מ-25 שנים בשירות. יצא לי להיפרד ממפכ"ל אחד או שניים לפחות, אבל דבר כזה לא היה בעבר במשטרה. זו בהחלט מסיבה שלא ראינו בעבר, ואני לא יודע כמה כסף היא עלתה".

גורם שהיה במסיבה סיפר: "זה היה יותר מחתונה מכובדת". לדבריו, "הכיבוד היה עשיר במיוחד, וכלל סושי ובשרים. הקינוחים היו עוגות קצפת, וכל טוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ספר הילדים שחולק באירוע הפרידה מיוחנן דנינו/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully