וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם החייל שנפצע קשה בפיגוע בגבעת אסף: "אמרו לנו שמדהים שהוא חי"

נתנאל פלבר, מאושפז מורדם ומונשם בטיפול נמרץ שבוע לאחר שנפגע בראשו בפיגוע הירי בגבעת אסף. משפחתו וחבריו שוהים לצד מיטתו ומתפללים להחלמתו המהירה. אמו הסבירה כי העובדה שאין הרעה במצבו היא חיובית, "אבל הרופאים לא מדברים על מתי יתעורר, אלא אם יתעורר"

צילום: תאגיד "כאן", עריכה: תומר לוי

מצבו של החייל נתנאל פלבר, שנפצע בפיגוע בגבעת אסף, מוסיף היום (שישי) להיות קשה והוא מאושפז בטיפול נמרץ בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. קרובים וחברים מגיעים בכל יום לעמוד לצד משפחתו של פלבר, שנפגע מהירי בראשו ועדיין מורדם ומונשם. אמו ג'ודי הסבירה כי העובדה שאין הרעה במצבו היא חיובית, "אבל הרופאים לא מדברים על מתי יתעורר, אלא אם יתעורר". אחיו דניאל הוסיף כי הם מבינים שייקח זמן לשינוי במצבו, "לא מצפים לשינוי במצב כל כך מהר. הרופאים אומרים שפגיעה כזו לוקחת זמן".

לפני שבוע עצר מחבל ליד הטרמפיאדה בצומת גבעת אסף שבבנימין, ירד מהרכב, פתח בירי ונמלט. על פי דיווחים פלסטיניים, המחבל עסאם ברגותי, שהחיפושים אחריו נמשכים, הוא אחיו של המחבל סאלח ברגותי שביצע את הפיגוע ליד עפרה שבוע שעבר, ונהרג במהלך ניסיון מעצרו. בפיגוע בגבעת אסף נרצחו החיילים יוסף כהן ויובל מור יוסף.

עוד בוואלה! NEWS
נתניהו בזירת הפיגוע בגבעת אסף: "נחזק את ההתיישבות עוד יותר"
צה"ל: אותר הנשק שעמו ביצע המחבל את הפיגוע בגבעת אסף
אביה של הפצועה בפיגוע בגבעת אסף: "הייתה בטוחה שהמחבל יירה בה"

נתנאל פלבר שנפצע באורח קשה בפיגוע בגבעת אסף. באדיבות המצולמים
"פגיעה כזו לוקחת זמן", פלבר/באדיבות המצולמים

"הוא היה כל כך גאה במה שהוא עשה, היה גאה לעשות מה שהוא צריך לעשות", סיפרה אמו. על היום בו נפגע נתנאל אמרה כי ידעה שהוא משרת בבית אל, אבל כששמעה תחילה על הפיגוע לא חשבה שזה הוא. "שמעתי על הפיגוע, אבל לא חשבתי על זה, לא חשבתי שזה הוא. אני עובדת מהבית והיינו אני ובעלי בבית. לא שמנו לב. בן דוד שלי שאל אם שמעתי מנתנאל ואמרתי שלא, לא חשבתי על זה".

האם תיארה את רגע ההודעה הקשה, "שמעתי נקישה על הדלת, זו הייתה נקישה נוראית. פתחנו את הדלת והחייל אמר לנו לארוז מהר תיק ולבוא לבית חולים. כשהוא דפק על הדלת הבנו. בהתחלה חשבתי שהוא מת, אבל הוא אמר לנו לבוא ישר לבית חולים, ואמרתי תודה לאל שהוא חי. בדרך, שמענו שזו פגיעת ראש. כשהגענו דיברנו עם המנתח מוח שאמר שזה מדהים זה שהוא חי, אבל הוא חי".

דניאל אחיו סיפר שהיה בלימודים כשקיבל הודעה מאביו להתקשר אליו דחוף. "הייתי באוניברסיטה בגבעת רם. באמצע שיעור אבא שלי שלח לי הודעת ווטסאפ ובה כתב להתקשר הכי מהר שאני יכול. יצאתי החוצה להתקשר והוא העביר את הטלפון שלו לחייל שישב איתו, שהסביר לי מה קרה ואמר לי להגיע הכי מהר שאני יכול לפה לבית חולים".

עוד באותו נושא

המחבל שביצע את הפיגוע בגבעת אסף: אחיו של המחבל שירה בעפרה וחוסל

לכתבה המלאה
זירת הפיגוע בצומת עפרה , דצמבר 2018. רוני כנפו
זירת הפיגוע בגבעת אסף, בשבוע שעבר/רוני כנפו

מאז הם נמצאים בכל יום בבית חולים, ומתארים איך מגיעים חברים ומספרים להם סיפורים עליו. "הצוות פה מדהים, והאנשים מדהימים, מביאים המון אהבה וכוחות. וכולם חושבים על הבן שלי ומתפללים. הוא גורם לכל כך הרבה אנשים להתפלל", מעידה ג'ודי. דניאל מבקש כי ימשיכו להתפלל. "הרופאים אומרים שיש נזק אבל יש סיכוי, ועכשיו צריך בעיקר להתפלל. הרופאים עשו מה שהם יכולים. הפרמדיקים עשו מה שהם יכולים. הרופאים אומרים שצריך לחכות וכל מה שאנחנו יכולים לעשות זה להתפלל לנתנאל אילן בן שינע ציפורה".

מצבה של שירה סבג, שנפצעה באותו פיגוע, השתפר, אך נותר לה הליך שיקום ארוך. לצדה בבית החולים שערי צדק מאושפזת גם שירה איש-רן, שנפצעה קשה בפיגוע בצומת עפרה ותינוקה מת. מצבה משתפר, ובעלה עמיחי שנפצע גם, שוחרר היום מבית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully