וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל שביצע את הפיגוע בגבעת אסף: אחיו של המחבל שירה בעפרה וחוסל

20.12.2018 / 14:03

על פי מקורות פלסטינים, עסאם ברגותי, שירה למוות בשני חיילי צה"ל בפיגוע הירי ונמלט, הוא אחיו של סאלח ברגותי שחוסל על ידי כוח ימ"מ לאחר שירה לעבר אזרחים בטרמפיאדה בכניסה לעפרה. המחבל מגבעת אסף השתחרר השנה ממאסר בכלא בישראלי

עריכה: אביב אירגז

אחד המחבלים שביצע את פיגוע הירי בגבעת אסף בשבוע שעבר שבו נהרגו שני חיילי צה"ל בגבעת אסף הוא אחיו של המחבל שביצע את הפיגוע בצומת עפרה וחוסל, סאלח ברגותי מהכפר כובר. על פי מקורות פלסטינים, המחבל שנמלט לאחר הפיגוע שבו נהרגו החיילים יובל מוריוסף ויוסי כהן הוא עאסם ברגותי, גם הוא תושב כובר, שריצה עונש מאסר בכלא הישראלי ושוחרר בתחילת השנה. גורמי הביטחון העריכו השבוע כי בעת המעצר, עסאם ברגותי יילחם עד הכדור האחרון ויעדיף שלא להיעצר. כמו כן, קיים חשש כי הוא יבצע פיגוע ירי נוסף.

בפיגוע בעפרה נפצעו שבעה בני אדם, ומת תינוק שהיה ברחמה של אחת הפצועות. לפי דיווחים פלסטיניים, הכוחות המיוחדים פעלו ברמאללה, וכיתרו בניין במקום, 200 מטרים מהמוקטעה. במקביל לפעילות הימ"מ ברמאללה, כוחות צה"ל פשטו על הכפר כובר ממנו הגיע המחבל, סמוך לבית אביו, וכמה בני אדם נפצעו במהלך חילופי אש במקום.

עוד בנושא:
נתניהו בזירת הפיגוע בגבעת אסף: "נחזק את ההתיישבות עוד יותר"
צה"ל: אותר הנשק שעמו ביצע המחבל את הפיגוע בגבעת אסף

עאסם ברגותי המחבל החשוד כי ביצע את הפיגוע בגבעת אסף. mhkuo, צילום מסך
עסאם ברגותי, החשוד בביצוע פיגוע הירי בגבעת אסף/צילום מסך, mhkuo

לפי סוכנות הידיעות הפלסטינית "ספא", הבוקר (חמישי) פשטו כוחות צה"ל על הכפר כובר ועצרו ארבעה צעירים. בין היתר פשטו על בית אביו של סאלח ברגותי , חקרו את בני המשפחה ורעייתו. כמו כן איימו להרוס את הבית בימים הקרובים. בנוסף, פשטו על בתים נוספים בכפר וחקרו את יושביהם. המרדף אחר עסאם ברגותי, עדיין נמשך והכוחות פוקדים את בית המשפחה מדי יום ומאיימים להרסו.

עוד באותו נושא

יילחם עד הכדור האחרון: הערכה כי המחבל מגבעת אסף יבצע פיגוע נוסף

לכתבה המלאה
צאלח עומר ברגותי, בן 29, תושב הכפר כובר שבבנימין, המחבל שביצע את  הפיגוע עפרה, נורה ע"י צה"ל. צילום מסך
ביצע את פיגוע הירי בעפרה וחוסל. סאלח ברגותי/צילום מסך

מוקדם יותר השבוע איתרו לוחמי צה"ל בשיתוף שירות הביטחון הכללי נשק מסוג קלצ'ניקוב ומחסניות שבאמצעותו ביצע המחבל את פיגוע הירי בצומת אסף. בנוסף, אותר כלי נשק שהיה שייך לאחד הלוחמים שנפגעו באירוע. על פי התחקיר, חוליית הירי הגיעה אל אזור הטרמפיאדה בגבעת אסף מהכביש הראשי, ובאותן דקות הגיע רכב ובו אספקת אוכל עבור החיילים. שני לוחמים הגיעו לקבל את האוכל מהחיילים, בעוד לוחם נוסף ככל הנראה לא הביט לעבר הרכב החשוד. לפי הערכות, הרכב ובו המחבלים זיהה את ההתרחשות בשטח וחוסר הערנות, עצר ונסע לאחור - ואילו האזרחים בטרמפיאדה חשבו כי הוא עוצר על מנת לקחת נוסעים.

בשלב זה נפתחו דלתות הרכב, ולא ברור עדיין אם יצאו מתוכו שני מחבלים או אחד. אז נורתה האזרחית שירה סבג, ובמקביל נפתחה אש אוטומטית לעבר החיילים, תוך שהיורה מתקרב אליהם ויורה "מטווח אפס". לאחר הירי הוא לקח מאחד הלוחמים את רובה ה-M-4 שלו. לאחר מכן החוליה נמלטה במהירות לכיוון רמאללה, כשבדרך נכנסו לציר שמכונה על ידי צה"ל "ציר הזבל", נטשו את המכונית סמוך למעיין תות ונמלטו רגלית לאזור אל-בירה.

סריקות צה"ל בחיפוש אחר המחבל הנמלט שביצע את פיגוע הירי היום בגבעת אסף. דובר צה"ל
סריקות כוח צה"ל אחר המחבל מגבעת אסף, השבוע/דובר צה"ל

בתוך כך, סוכנות הידיעות "מען" דיווחה כי עורך הדין של מרכז אל-קודס לסיוע משפטי וזכויות אדם, מוחמד אבו סניה, קיבל היום תשובה רשמית מצה"ל בנוגע לסאלח ברגותי. הוא נעצר כשהיה פצוע, הועבר לבית חולים ושם מת. לא התקבלה תשובה לבקשה להתיר לאמו לזהות את גופתו ולראותה במקום בו הוא מוחזק ולא נמסר מידע הנוגע למעצר או לפציעה. עורך הדין מתכוון להגיש בימים הקרובים בקשה נוספת להתיר לאם לראות את גופת בנה וכן להגיש בקשה להשבת הגופה למשפחה.

אתמול קיימה משפחת ברגותי מסיבת עיתונאים בביתה וביקשה ממי שברשותם קטעי וידאו או תמונות של מעצרו של בנה סאלח בידי מסתערבים, להעבירם לידיה. "אם הבן נהרג הרי שהוא חוסל לאחר המעצר, עדי ראייה שהיו באזור דיווחו כי הוא נעצר בעודו בחיים". ראש מועדון האסיר הפלסטיני, קדורה פארס, אמר כי המועדון יקיים חקירה מלאה בשיתוף עם ארגונים הנוגעים לדבר שכן "הסיפור הישראלי אינה ברור דיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully