וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יילחם עד הכדור האחרון: הערכה כי המחבל מגבעת אסף יבצע פיגוע נוסף

16.12.2018 / 23:50

ממצאי תחקיר הפיגוע בגבעת אסף מעלים כי המחבל ביצע במנוסתו טעויות רבות, אולם הסיכוי שיסגיר עצמו אינו גבוה. אחרי שחמאס הצליח לפגוע באזרחים ובחיילי צה"ל ולגעת בבטן הרכה של הרשות הפלסטינית, במערכת הביטחון חוששים מפיגוע ירי של חוליית טרור נוספת

דובר צה"ל

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה, הצהיר אתמול (שלישי) בחגיגות לציון 31 שנה להקמת הארגון, כי פעילי הטרור מהפלגים השונים ביהודה ושומרון, אינם זקוקים להכוונה מרצועת עזה כדי לבצע פיגועים. זו הייתה תגובה לאיומי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהבטיח כי הפסקת האש לא תחזיק מעמד אם הנהגת חמאס ברצועה תמשיך להניע טרור ביהודה ושומרון.

בפועל, הזרוע הצבאית של חמאס הפעילה מכבש לחצים על החוליות הרדומות שמוגדרות על ידי מערכת הביטחון כ"קטלניות ובעלות תעוזה" לבצע פיגועים לקראת התהלוכות והעצרת הגדולה שהתקיימה אתמול. חוליה אחת חמקה מהרדאר של שירות הביטחון הכללי (שב"כ) ושאר גורמי המודיעין, והצליחה לבצע שני פיגועי ירי. בשני המקרים השיג חמאס תכלית כפולה: פגיעה באזרחים ישראלים ובחיילי צה"ל ופגיעה בבטן הרכה של הרשות הפלסטינית - נפת רמאללה. המקום שאמור להיות מבחינת אבו-מאזן הבטוח והיציב ביותר הפך מקור להשפלת מנגנוני הביטחון הפלסטינים אחרת היו בוחרים לבצע פיגוע במרחב חברון שמוגדר כמעוז של הארגון. בימים האחרונים לגלגו אנשי חמאס על אבו מאזן ברשתות החברתיות וכיוונו לעברו את האש: "קודם כל תשלוט ברמאללה אחר כך תנסה לשלוט בעזה".

עוד בנושא בוואלה! NEWS
צה"ל הרס את בית המחבל שהרג את הלוחם רונן לוברסקי
"בעוד כעשר קטנות המבנה יושמד": תיעוד הריסת בית המחבל ברמאללה
המחבל שפצע קשה חייל בבית אל הסגיר את עצמו לכוחות הביטחון

פעילות צה"ל באיו"ש בה נעצרו 40 חשודים במעורבות בטרור, 14 בדצמבר 2018. דובר צה"ל
המערכה השקטה. מעצר מחבלים באיו"ש, שבוע שעבר/דובר צה"ל

תגובת המטה הכללי של צה"ל לפיגוע בגבעת אסף הייתה תגבור הכוחות ביהודה ושומרון בדגש על החטיבה המרחבית בנימין. היקף הלוחמים בעמדות צבאיות ומוקדי חיכוך כמו טרמפיאדות הוכפל בהתאם להחלטת מפקדי הגדודים בשטח. המסר למפקדים: "גם אם נופתע בפיגוע ירי נכריע את הפיגוע".

עוד באותו נושא

צה"ל: אותר הנשק שעמו ביצע המחבל את הפיגוע בגבעת אסף

לכתבה המלאה
פעילות צה"ל באיו"ש בה נעצרו 40 חשודים במעורבות בטרור, 14 בדצמבר 2018. דובר צה"ל
פועלים לסיכול הפיגועים. פעילות צה"ל באיו"ש, שבוע שעבר/דובר צה"ל

בינתיים ממצאי תחקירי הפיגועים האחרונים מצטברים. בתחקיר אוגדת יו"ש התברר כי הלוחם שהגיב בירי בפיגוע בעפרה בתחילת השבוע שעבר פגע ברכב הנמלט. בגבעת אסף ניצל המחבל החמוש נקודת תורפה ופתח באש קטלנית לעבר הכוח. עוד התברר כי המצוד הראשוני שניהלו במהירות לוחמי גדוד נצח יהודה אחרי המחבל בנתיב הבריחה הצליח לדברי גורמי ביטחון "להפתיע את המחבל ולהבהיל אותו". מהתחקיר עלה כי "המצוד של הלוחמים גרם לו לבצע כמה טעויות בדרך". הכוחות הצליחו מאוחר יותר לאתר בסריקות בסיוע הגששים את רכב המילוט והנשקים: רובה קלצ'ניקוב, מחסניות ורובה M-4 שגנב מאחד הלוחמים.

לפי הערכת גורמים במערכת הביטחון ההיתקלויות של הימ"מ בשבוע שעבר עם המחבלים שאחראים לפיגוע בעפרה ובברקן וחיסולם, והריסת בית מחבל במחנה הפליטים, יצרו ממד של הרתעה שהובילו את המחבל שביצע את הפיגוע בבית אל להסגיר את עצמו. המסר היה ברור: גם אם תברח אחרי הפיגוע לא בהכרח תסיים את חייך בכלא. למרות זאת הערכה במערכת הביטחון כי המחבל שביצע את הפיגוע בגבעת אסף קשור באופן ישיר לחולייה שביצעה את הפיגוע בעופרה וכי הוא מסוגל לבצע פיגוע ירי נוסף בטווח הזמן המידי. גורמי הביטחון מעריכים כי בעת המעצר שלו הוא יילחם עד הכדור האחרון ויעדיף שלא להיעצר.

צה"ל יצא למערכה התקפית רחבה ושקטה בלילה ובאופן חריג גם לאור יום בניגוד לשגרה - במענה לאיום המידי של פיגועי הירי. נכון למועד כתיבת שורות אלו, המערכה השקטה הביאה בשבוע החולף למעצרם של 136 חשודים בפעילות טרור במטרה לסכל כל כוונות לפיגוע או לסייע לחברי החוליות שנמצאים בבריחה. הפעילות ההתקפית גורמת למתיחות בשטח בעיקר מול גורמי הרשות הפלסטינית ומנגנוני הביטחון הפלסטיניים. כדי לדייק את פעילות המעצרים והסריקות תוגברו צוותי הפעולה בקציני המנהל אזרחי על מנת להזים שמועות על פגיעה או חדירה למתקנים פלסטינים רגישים. גם רכזי שב"כ הצטרפו למאמץ כדי לדייק את הכוחות בדרך אל היעדים. הפעילות ההתקפית הרחבה תימשך כדי לאתר את חוליית הירי ולהסיר את החשש מפיגועי ירי נוספים.

פעילות צה"ל באיו"ש בה נעצרו 40 חשודים במעורבות בטרור, 14 בדצמבר 2018. דובר צה"ל
"גם אם נופתע בפיגוע ירי נכריע את הפיגוע". פעילות צה"ל באיו"ש, שבוע שעבר/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully