וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל שפצע קשה חייל בבית אל הסגיר את עצמו לכוחות הביטחון

שב"כ התיר לפרסום כי המחבל שחדר לעמדה צבאית מבודדת בהתנחלות והסתער על לוחם צה"ל בדקירות סכין ובאבן הסגיר עצמו והועבר לחקירת כוחות הביטחון. מצבו של החייל השתפר בבית החולים והוא מוגדר כעת בינוני

אתר רשמי

המחבל שפצע קשה חייל בפיגוע בבית אל הסגיר את עצמו לכוחות הביטחון - כך נמסר הערב (שבת) משירות הביטחון הכללי. הלוחם נפצע אתמול באורח קשה מדקירת סכין ומאבן שהוטחה בראשו על ידי מחבל, אשר ככל הנראה הצליח לחדור דרך הגדר, הפתיע את החייל ונמלט. על פי עדי ראייה, הפלסטיני הצליח להגיע עד לעמדה שבה היה החייל ובמהלך מאבק בין השניים הצליח לדקור אותו בסכין ולתקוף אותו באבן ממרחק קצר. מהסימנים בשטח עלה כי גם המחבל נפצע במאבק. החייל פונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, שם התייצב מצבו והוא מוגדר כעת בינוני.

מתחקיר ראשוני של הפיגוע עלה כי פלסטיני הגיע מקו הבתים הראשון אל החומות שמקיפות את היישוב בית אל, איתר פתח מעבר בחומה וחדר לתוך שטח היישוב. בהמשך הוא זיהה בעמדה לוחם מהפלוגה המסייעת של גדוד נצח יהודה, טיפס אל העמדה הממוגנת והפתיע את הלוחם מבלי שהתצפיות יזהו ויתריעו על כך. הוא דקר אותו, השליך לעבר ראשו אבן גדולה ונמלט חזרה ללא פגע לתוך השטח הבנוי הפלסטיני. משם ככל הנראה נמלט לכיוון רמאללה.

לקריאה נוספת בנושא:
מלחמה על חיי הלוחם שנפצע בפיגוע בגבעת אסף; המצוד אחר המחבלים מתרחב
המחבל איתר פתח מעבר בחומה וחדר ליישוב: תחקיר הפיגוע בבית אל

חייל נפצע מיידוי אבנים בבית אל, 14 בדצמבר 2018. הדר לוז/TPS, תצפית TPS
זירת הפיגוע בבית אל, אתמול/תצפית TPS, הדר לוז/TPS

לוחמים בגזרה סיפרו לוואלה! NEWS כי הם התריעו בשיחה עם מפקד החטיבה המרחבית אלוף-משנה שרון אסמן על הפתח בחומה, וטענו כי הם חוששים מאוד מהמעבר החופשי בזמן שהם מאבטחים את המקום ושהם מצפים שיסגרו את המעבר או ישימו שם שער או אמצעי מתריע כמו ביישוב היהודי בחברון.

הלוחמים טוענים כי מפקד החטיבה הסביר להם כי הפתח בחומה הוא כתוצאה מהחלטה משפטית לאפשר לפלסטיני בעל הקרקע לעבד את האדמה שלו שכלואה בין החומה לבין היישוב בית אל וכי אין מה לעשות. עוד סיפרו הלוחמים כי החייל שהיה בעמדה הוא חייל שטרם סיים את מסלול הלחימה והוקפץ לתגבר את הגזרה. לוחמים הוסיפו כי צריך לשאול האם תדרכו אותו בנקודת התורפה שהייתה בחומה.

עוד באותו נושא

תקרית נוספת ליד בית-אל: חייל נפצע בראשו קשה מדקירה ומאבן

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
זירת הפיגוע בבית אל, שישי/מערכת וואלה, צילום מסך

החייל נותח בראשו, ומשפחתו מסרה היום כי "המצב שלו יציב ומשתפר. הוא בהכרה ומדבר עם משפחתו. הוא מבקש למסור לעם ישראל שאנו חזקים מאויבינו שהיה לו נס ושהוא חי". בתוך כך,
חייל צה"ל שנפצע שלשום בגבעת אסף עודנו מונשם ומורדם, מצבו מוסיף להיות קשה מאוד ונשקפת סכנה לחייו. שוטרת מג"ב שנפגעה שלשום בשער שכם, מאושפזת בהדסה הר הצופים ומצבה קל.

חייל נפצע מיידוי אבנים בבית אל, 14 בדצמבר 2018. הדר לוז/TPS, תצפית TPS
הפתח בגדר ממנו חדר המחבל, אתמול/תצפית TPS, הדר לוז/TPS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully