וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הרס את בית המחבל שהרג את הלוחם רונן לוברסקי

כוחות גדולים של צה"ל פועלים במחנה הפליטים אל-עמארי שברמאללה להריסת ביתו של המחבל שהשליך לוח שיש על לוחם צה"ל בחודש מאי. האב השכול לוואלה! NEWS: "מקווה שהמצב יתחיל להשתנות". סגנו של אבו מאזן: הרשות תבנה מחדש כל בית שישראל תהרוס

דובר צה"ל

כוחות גדולים של צה"ל השתתפו היום (שבת) בהריסת בית המחבל שהרג את לוחם דובדבן סמ"ר רונן לוברסקי במחנה הפליטים אל-עמארי שברמאללה. זאת, לאחר שבג"ץ דחה בתחילת החודש את העתירות נגד הריסת ביתו של נאג'י. המחבל, איסלאם נאג'י, הודה בחקירת השב"כ כי השליך לוח שיש על לוברסקי מגג בניין סמוך במהלך פעילות מבצעית של הכוחות בחודש מאי.

האב השכול, ולדימיר לוברסקי, אמר לוואלה! NEWS כי במשפחה "מקווים שזאת רק ההתחלה ושהמצב עומד להשתנות. צריך להפסיק להתגונן ולהתחיל לתקוף. חייבים לעצור את הטרור ולהחזיר את ההרתעה". על הריסת הבית אמר: "כרגע אין לנו מידע מדויק על מה התרחש שם, אנחנו ניזונים רק מהתקשורת. לא ברור גם האם נהרס כל בית המחבל או רק מחלקו. מאמין שבמוצאי שבת יהיה לנו מידע מדויק יותר".

לפי דובר צה"ל, בפעילות להריסת הבית בן ארבע הקומות השתתפו גם לוחמי יחידת "דובדבן", בה שירת לוברסקי, שאיתרו ולכדו את המחבל ב-13 ביוני השנה. במהלך ההריסה התפתחו כמה הפרות סדר בהן השתתפו עשרות פלסטינים שיידו אבנים לעבר הכוחות. בדובר צה"ל מסרו כי הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ואין נפגעים לכוחותינו.

סגנו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, מחמוד אל אעלול, הביע תמיכה במשפחה ואמר כי הרשות תבנה לה בית חדש ולכל משפחה שישראל תהרוס את ביתה.

עוד בוואלה! NEWS:
ראש ממשלת אוסטרליה: "מכירים במערב ירושלים כבירת ישראל"
"קומוניסטית בדם" ופמיניסטית: סגנית ראש עיריית חיפה העתידית
לאחר התפטרות קלי: טראמפ מינה את מיק מולבני כראש הסגל בבית הלבן

תיעוד מהשטח:

הריסת בית מחבל שהרג את רונן לוברסקי. דובר צה"ל
הריסת בית המחבל/דובר צה"ל

הריסת הבית מגיעה אחרי מותו של צעיר פלסטיני בעימותים עם צה"ל באזור רמאללה, אתמול. הצעיר, מוחמד יוסף נחלה ממחנה הפליטים ג'ילזון, נפצע בעימותים בכניסה הצפונית לעיר אל-בירה הסמוכה לרמאללה ובהמשך מת מפצעיו.

במהלך היום התאמצה הנהגת חמאס להוציא לפועל בגדה המערבית הפגנות לציון יום הקמת הארגון, באמצעות הסתה ועידוד בכלי התקשורת. עם זאת, רק 500 פעילי חמאס יצאו לרחובות בכמה מוקדים. העימותים הסתיימו מוקדם מהצפוי לאחר שמנגנוני הרשות הפלסטינית טיפלו בכוח במפגינים, למעט הפגנת נשים שלהן אפשרו להפגין לפרק זמן קצר.

הריסת בית המחבל שהרג את לוחם דובדבן רונן לוברסקי במחנה הפליטים אל-עמארי ב-15 בדצמבר 2018. דובר צה"ל
הריסת בית המחבל/דובר צה"ל

תיעוד מהשטח:

תיעוד הבית לפי כלי תקשורת פלסטיניים:

בימים האחרונים פועל צה"ל בכוחות מתוגברים באזור יהודה ושומרון בעקבות הפיגועים האחרונים. אתמול הודיע דובר צה"ל כי במהלך היום לוחמים אבטחו נקודות וכבישים מרכזיים ובמהלך השבת יימשכו הסריקות באזור בנימין והיערכות לאבטחת יישובים. בנוסף לכך, הוצבו 120 מבני מיגון מגון ב-20 מוקדים כחלק מפעילות כוחות ההנדסה למיגון תחנות אוטובוס וטרמפיאדות.

פעילות צה"ל ברמאללה עלתה לדיון במהלך השיחות שהתקיימו בין אבו מאזן לבין מצרים, כך על פי דיווח של אתר אל-חאליג'. המשלחת המצרית שהגיעה ביום חמישי לרמאללה דנה עם יו"ר הרשות במתיחות הביטחונית וכן בפשיטות ברמאללה, קרוב לביתו. לדברי גורמים בפתח, המשלחת המצרית הודיעה לאבו מאזן כי המצב בגדה המערבית עלול להתפתח למקומות מסוכנים וכי אין ביכולתה של קהיר לעצור הידרדרות זאת.

(עדכון ראשון: 8:09)

הריסת בית המחבל שהרג את לוחם דובדבן רונן לוברסקי במחנה הפליטים אל-עמארי ב-15 בדצמבר 2018. דובר צה"ל
פעילות צה"ל במחנה הפליטים, הלילה/דובר צה"ל
הריסת בית המחבל שהרג את לוחם דובדבן רונן לוברסקי במחנה הפליטים אל-עמארי ב-15 בדצמבר 2018. דובר צה"ל
פעילות צה"ל במחנה הפליטים, הלילה/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully