וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ הכריע: ביתו של המחבל שרצח את לוחם דובדבן - ייהרס

2.12.2018 / 18:30

בג"ץ דחה את העתירות נגד הריסת ביתו של איסלאם נאג'י הנאשם כי רצח את סמ"ר רונן לוברסקי במהלך פעילות מבצעית כשהשליך עליו לוח שיש. בדעת רוב קיבלו השופטות את עמדת מערכת הביטחון כי יש להרוס את כל המבנה

עריכה: טל רזניק

בג"ץ דחה הערב (ראשון) את העתירות נגד הריסת ביתו של איסלאם נאג'י, הנאשם כי רצח את לוחם "דובדבן", סמ"ר רונן לוברסקי במהלך פעילות מבצעית מלוח שיש שנזרק לעברו מאחד הגגות. השופטות יעל וילנר ודפנה ברק ארז קיבלו את עמדת מערכת הביטחון כי יש להרוס את הבית כולו, בעוד השופט ג'ורג' קרא קבע כי יש להרוס שתי קומות בלבד, מתוך ארבע הקומות שבמבנה.

לפני כחודש דן בית המשפט העליון בעתירת בני משפחתו של נאג'י, אך הדיון הסתיים ללא הכרעה. ולדימיר לוברסקי, אביו של החייל, קרא לשופטים להרוס את הבית בשלמותו. ולדימיר לוברסקי, אביו של החייל, קרא בדיון לשופטים להורס את הבית בשלמותו. "אני עומד פה בשם כל המשפחות השכולות, ולמען כל תושבי מדינת ישראל, שרוצים לחיות בשקט ובשלווה", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
עם מתנה ליום ההולדת של האקס: התיעוד האחרון של הנעדרת מת"א
תיעוד יחסי מין בבית הכנסת: חשד לסחיטה באיומים במועצת גדרה
מי שובת - ואילו ערים תומכות במחאה | המדריך המלא לשביתת הנשים

המחבל אסלאם נאג'י בבית הדין הצבאי - 5 ביולי 2018. אור רביד, מערכת וואלה
המחבל נאג'י בבית המשפט הצבאי, יולי האחרון/מערכת וואלה, אור רביד

"כמו שאנחנו רואים בזמן האחרון, הטרור נמשך", הוסיף לוברסקי. "אני מבקש מכם, שופטי בית המשפט העליון, שתעזרו למדינה לעשות את העבודה שלה, להרוס את הבית, שזה צעד הכרחי להרתעה של הטרור. במיוחד כשמדובר בבית של משפחת טרור, משפחה שמקבלת כסף על טרור, ואיתו הם בנו את הבית. בבקשה, תעזרו למדינה לעשות את העבודה שלה".

עו"ד ג'ואד בולוס, שמייצג את משפחת נאג'י, טען כי רק הקומה הרביעית של הבית יועדה למגוריו של המחבל, ולכן אין הצדקה להרוס את הבית כולו, על ארבע קומותיו. הוא הוסיף כי במקור הודיע צה"ל למשפחה שבכוונתו להרוס שתי קומות בלבד, אולם לאחר מכן חזר בו והודיע כי בכוונתו להרוס את המבנה כולו.

עוד באותו נושא

אביו של רונן לוברסקי לבג"ץ: "אשרו להרוס את בית המחבל שרצח את בני"

לכתבה המלאה
רונן לוברסקי ההרוג מיחידת דובדבן שנפגע בראשו מלוח שיש שהושלך לעברו במהלך פעילות מבצעית במחנה הפליטים אל עמארי סמוך לרמאללה. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
לוברסקי ומשפחתו/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

לוברסקי נהרג במהלך פעילות מבצעית שנערכה בחודש מאי במחנה הפליטים אל-עמרי שליד רמאללה, מלוח שיש שנזרק לעברו מאחד הגגות. במהלך חקירתו בשב"כ הודה נאג'י כי הוא אכן זה שהשליך את לוח השיש מגג בניין סמוך ואף ביצע שחזור של האירוע. עם זאת, בפתח משפטו שנערך בבית המשפט הצבאי במחנה עופר, כפר באשמה.

בני משפחת לוברסקי דרשו לגזור עונש מוות על נאג'י, אם יורשע, ולכל הפחות כי בבית המשפט ישב הרכב של שלושה קצינים בדרגת סא"ל, שיכול לגזור עונש כזה. בדיון שנערך בתחילת החודש גילו בני המשפחה כי ההרכב ששובץ לתיק יש גם קצין וקצינה בדרגת רס"ן, ועזבו את האולם במחאה.

"ראינו שהרכב הוחלף, אבל שוב שמו רכב לא מתאים, כזה שלא יכול לפסוק עונש מוות", אמר אחיו של החייל המנוח, אריק לוברסקי. "עשו מאיתנו צחוק, אז אנחנו נפסיק להגיע לפה. אף אחד לא יכול להגיד יותר שזו לא המדיניות. כולם מתחבאים מאחורי סיסמאות. אני מקווה שהוא יירקב בכלא ויסבול כמה שיותר, ונפעל כדי שיהרסו את הבית שלו, אבל לא אתפלא אם ישחררו אותו באיזה עסקת שבויים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully