וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שובת - ואילו ערים תומכות במחאה | המדריך המלא לשביתת הנשים

חברות וארגונים רבים הודיעו על תמיכה במחאת ארגוני הנשים. גם עיריות מרחבי הארץ - בהן ירושלים, תל אביב, באר שבע ויישובים ערביים - הודיעו כי יאפשרו לעובדים להשתתף בשביתה. בנוסף, הצטרפה ההסתדרות למחאה וקראה לחברות נוספות לאפשר לעובדים לשבות. רשימת הערים המלאה

מערכת וואלה!

עיריות, ארגונים, מוסדות וחברות מסחריות ברחבי הארץ הודיעו היום (ראשון) ובמהלך סוף השבוע כי יתמכו במחאת ארגוני הנשים, שצפויה להתקיים ביום שלישי הקרוב, בעקבות העלייה במספר הנשים שנרצחו השנה. בין העיריות השובתות - ירושלים, תל אביב, חיפה, ראשון לציון, באר שבע, רמת גן, בת ים, מודיעין, גבעתיים, חדרה ורשויות מקומיות נוספות במגזר הערבי. המחאה, "אישה שובתת", מגיעה לאחר מקרי הרצח של סילבנה צגאיי בת ה-13 שנרצחה בשבוע שעבר, ויארה איוב בת ה-16 אשר נרצחה וגופתה נמצאה מחוץ ליישוב גוש חלב שבגליל.

אותן רשויות הודיעו כי יאפשרו שביתה לעובדות אשר לא ירצו להגיע לעבודה באותו היום וישתתפו במאבק, מבלי לנכות להם שכר עבודה באותו היום. במחאה דורשים ארגוני הנשים תקצוב ממשלתי לתוכנית הלאומית למאבק באלימות נגד נשים שקוצצה בשנת 2017 ולא תוקצבה בשנה האחרונה. יתרה מכך, מחאה זו תפסה תאוצה בעקבות החלטת הקואליציה להפיל את ההצעה להקמת וועדת חקירה בסוגיית רצח הנשים בישראל.

עוד בנושא בוואלה! NEWS
מעצר החשוד ברצח הנערה בתל אביב הוארך בשבוע: "גדע את חייה באכזריות"
"בלתי נתפס שנערה יוצאת מהבית ונרצחת": הפשע שמסעיר את הכפר השקט בגליל
"אישה נרצחה - וכולם שותקים": מחאת הנשים בבאר שבע לקראת השביתה

מפגינות במחאה על רצח נשים בקינג ג׳ורג׳ בתל אביב 2 בדצמבר 2018. תנועת עומדים ביחד, מערכת וואלה!
מפגינים חוסמים את רחוב קינג ג'ורג' בת"א, היום (צילום: תנועת עומדים ביחד)/מערכת וואלה!, תנועת עומדים ביחד

בנוסף, ההסתדרות הודיעה כי תאפשר לכלל עובדות ועובדי הארגון, שיבקשו לקחת חלק באירועי המחאה להיעדר מהעבודה ביום שלישי הקרוב מבלי שינוכה יום חופש ממכסת ימי החופשה שלהם.
במקביל קרא יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, למעסיקים לאפשר לעובדות ולעובדים במקומות העבודה, המעוניינים לקחת חלק באירועים המתוכננים, לעשות זאת מבלי לפגוע בשכרם.

עוד אמר ניסנקורן כי "המאבק באלימות נגד נשים הוא לא רק מאבק של נשים, זהו מאבק של כל החברה הישראלית ולכן אני קורא לכלל המעסיקים לכבד את רצון עובדיהם ולאפשר להם להשתתף במפגן הסולידריות שמתוכנן". עוד יצוין כי בעקבות הנחייתו של יו"ר ההסתדרות, בתיאום עם יו"ר נעמ"ת גליה וולוך, החל משנת 2019 ההסתדרות תהיה אחראית לתקצובו של מקלט מוגן לנשים נפגעות אלימות וילדיהן, הפועל במסגרת מרכז גליקמן של נעמ"ת.

עוד באותו נושא

"נשים לזה סוף": מאות הפגינו בת"א נגד אלימות כלפי נשים

לכתבה המלאה
הפגנה נגד אלימות נשים בבאר שבע 29 בנובמר 2018. אורה סלומון, מערכת וואלה!
גם תל אביב וחיפה יתמכו בשביתה. הפגנה נגד אלימות נשים בבאר שבע, שבוע שעבר (צילום: אורה סולומון)/מערכת וואלה!, אורה סלומון

(עדכון ראשון: 01/12/2018, 20:57)

  • עוד באותו נושא:
  • נשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully