וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בלתי נתפס שנערה יוצאת מהבית ונרצחת": הפשע שמסעיר את הכפר השקט בגליל

27.11.2018 / 19:56

3,000 התושבים של הכפר גוש חלב עדיין המומים מרצח של הנערה יארה איוב בת ה-16 שגופתה נמצאה לאחר שנעדרה מביתה. "כולנו מפחדות עכשיו, אי אפשר לדמיין דבר כזה", סיפרה חברתה. חגיגות חג המולד נדחו והוכרזה שביתה. מעצר החשודים הוארך ושניים נוספים נעצרו בחשד למעורבות

ההכנות ללווית הנערה יארה איוב בת ה-16 שנרצחה בכפר גוש חלב שבגליל, 27 בנובמבר 2018/עריכה: איתי עמרם

יארה איוב בת ה-16 מהכפר גוש חלב שבגליל תובא הערב (שלישי) לקבורה, לאחר שגופתה נמצאה אתמול והועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר. יארה איוב הותירה אחריה הורים, נשאת וג'מילה, שלושה אחים ושלוש אחיות.

המשטרה עצרה הערב אישה בת 50 וצעיר בן 21, תושבי גוש חלב, בחשד למעורבות באירוע ומחר בבוקר הם יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בנצרת. מוקדם יותר היום האריך בית המשפט בתשעה ימים את מעצרו של החשוד ברצח, בן 28, שנעצר בשבוע שעבר בטרם נמצאה הגופה בפח ביישוב. גם מעצרו של חשוד נוסף, גבר בן 53 שנעצר אתמול בחשד לסיוע לאחר מעשה, קשירת קשר ושיבוש הוארך בתשעה ימים.

מדובר בישוב שבו 3,000 תושבים, ובכפר הוכרז יום אבל לאחר הרצח. מוסדות החינוך ובתי הספר נותרו היום סגורים. מאז היוודע דבר היעדרה של יארה, בשבת נפגשו עם חבריה עובדים סוציאליים ופסיכולוגים. עם מציאת גופתה תוגברו צוותי הסיוע שתדרכו גם את המורים וסייעו בידם.

עוד בוואלה! NEWS:
רצח בתל אביב: החשוד איים על אמה של הנערה שעות לפני המעשה
לאחר הביקור בישראל: נתניהו יטוס לצ'אד ויכריז על חידוש היחסים
תושב כפר סבא ירה לעבר חשודים שפרצו לביתו; אחד מהם נפצע קל-בינוני

יארה איוב הנעדרת מגוש חלב. דוברות המשטרה, .
יארה איוב/., דוברות המשטרה

סעיד מחמוד, בן דודה של יארה, סיפר לוואלה! NEWS כי "מדובר בנערה חביבה, מוקפת חברות וחברים רבים. מלאה שמחת חיים, קרובה מאד להוריה ולאחיה. יש לה שלושה אחים ושלוש אחיות. המשפחה שבורה ולא מעכלת את האסון שנחת עליה".

בן דודה סיפר על יומה האחרון של יארה ואמר כי "היא הלכה ליום הולדת של חברה ביום שישי אחר הצהריים, בדרך קנתה כיבוד ומאז לא נראתה". לדבריו, "היא הייתה נערה כל כך אחראית ולכן ההורים החלו להשתגע מרוב דאגה. החלו חיפושים אחריה, עד שאתמול התקבלה הבשורה הנוראית. בלתי נתפס שנערה יוצאת מהבית ונרצחת. אנחנו סומכים על המשטרה שתמצא את מי שעשה את זה ומתפללים שלא יהיו עוד משפחות שיסבלו. יש כל מיני שמועות ואנחנו מבקשים מכולם לגלות רגישות. יש כאן משפחה שבורה".

סיוואר חליחל, חברתה של יארה סיפרה עליה ואמרה שהייתה "בחורה מאוד טובה, אנחנו בהלם, לא מעכלים. יארה ילדה טובה עם לב טוב. שיעצרו את גל השמועות. אני איתה מילדות. זה מפחיד, כולנו מפחדות עכשיו. זה היה כפר שקט, אי אפשר היה לדמיין דבר כזה".

עוד באותו נושא

"לא מאמינים": גבר נוסף נעצר בחשד לרצח הנערה יארה איוב בגוש חלב

לכתבה המלאה
הארכת מעצרו של החשוד ברצח יארה איוב בגוש חלב, נובמבר 2018. שלומי גבאי
הארכת מעצרו של אחד החשודים, היום/שלומי גבאי

גוש חלב הוא ישוב ש-60% מתושביו נוצרים, מרביתם מרונים, השאר מוסלמים, עליהם נמנית גם משפחת איוב. החודש שלפני חג המולד הוא חודש צבעוני ושמח בכפר. ראש המועצה המקומית, אליאס אליאס, סיפר כי בדיוק אתמול היו צריכים להתחיל לקשט את רחובות הכפר לקראת החג. "כמדי שנה רצינו להציב את עצי הכריסמס, המנורות ולהתכונן לשוק חג המולד. כמובן שלא עשינו זאת. הכפר באבל וכולם בהלם".

מזכיר המועצה, עו"ד אליאס סאבא אמר כי "זה אירוע שאנחנו לא יכולים לעכל בכלל, לא מסתדר עם היישוב שלנו. יש הלם, עצב וכעס. האווירה אצלנו ממש שקטה בדרך כלל. יש כאן תחושה של בטחון. אין חשש שילדים יצאו לבד מהבית. עכשיו משהו פה התערער,.

זירת מציאת הגופה של יארה איוב בג'ש, גוש חלב. נובמבר 2018. .
זירת מציאת הגופה, גוש חלב/.

ראש המועצה, אליאס, הודה כי "הישוב שלנו הוא חלק מהחברה הישראלית ולצערנו גם כאן עלה רף האלימות ויש יותר מקרים מבעבר, אבל אף אחד לא דמיין שיכול לקרות פה מקרה נורא כל כך. נעשה הכל להחזיר את הישוב שלנו למה שהיה קודם, למקום שכולם רוצים לחיות בו".

עו"ד באסל פלאח המייצג את שני החשודים ברצח יארה איוב הגיב לחשדות ואמר כי "החשודים מכחישים כל קשר למעשה. החשוד בן ה-28 הגיע בשבת למשטרה, אחרי שהתקשרו אליו, ואינו ניסה להמלט. החשוד מסר את גרסתו למשטרה. הוא בוכה ולא מבין למה עצרו אותו. הוא מכיר את הנרצחת, זה כפר קטן, כולם מכירים את כולם. היא אכן הגיעה לעסק שלו ויצאה משם בריאה ושלמה. עו"ד פלאח הוסיף כי "זה מאוד מפתיע שהחשוד בן ה-53 נעצר אתמול. משבת הוא בקשר עם המשטרה וזה לא מובן למה נעצר. יש טענות כאילו הוא סייע, העלים, הסתיר.

(עדכון ראשון: 15:57)

הכנות להלויית הנערה בגוש חלב, היום (צילום: אלי אשכנזי)

ההכנות ללווית הנערה יארה איוב בת ה-16 שנרצחה בכפר גוש חלב שבגליל, 27 בנובמבר 2018. מערכת וואלה!
ההכנות ללווית הנערה יארה איוב בת ה-16 שנרצחה בכפר גוש חלב שבגליל, 27 בנובמבר 2018/מערכת וואלה!

אחד מהחשודים בהארכת מעצרו, היום

הארכת מעצרו של החשוד ברצח יארה איוב בגוש חלב, נובמבר 2018. שלומי גבאי
הארכת מעצרו של החשוד ברצח יארה איוב בגוש חלב, נובמבר 2018/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully