וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח בתל אביב: החשוד איים על אמה של הנערה שעות לפני המעשה

במשטרה מעריכים כי טספברהן טספסיון, החשוד ברצח הנערה סילבנה צגאיי בתל אביב, ארב לה במשך זמן רב סמוך לביתה. בנוסף מעריכים כי התעלל בנערה באופן קשה לפני שביצע את המעשה. בביה"ס רוגוזין בו למדה מתקשים לשוב לשגרה: "הייתה ילדה מדהימה". הערב: הפגנה מול בית רה"מ

חבריה של בת ה-12 שנרצחה גילו בבית הספר את דבר מותה/צילום: יותם רונן, עריכה: איתי עמרם

במשטרה מעריכים כי טספברהן טספסיון, מבקש מקלט מאריתריאה החשוד ברצח הנערה סילבנה צגאייה בת ה-13 אמש (שני), ארב לה זמן רב סמוך לביתה לפני שביצע את המעשה. טספסיון, בן זוגה של אמה של צגאייה, אף חשוד שהתעלל בנערה באופן קשה במיוחד לפני שביצע את הרצח.

מאז אמש המשטרה מנהלת מצוד אחר טספסיון, וקראה לציבור לסייע בהעברת מידע שיוביל לאיתורו. במהלך היום הוא אף הצליח ליצור קשר עם אימה של סילבנה ואיים: "את עוד תראי מה אעשה לך, את עוד תראי כיצד אני יכול להכאיב לך". במשטרה הדגישו כי אין לחתור למגע עם החשוד, וכי יש לפנות למוקד 100 של משטרת ישראל.

תלמידי בית הספר רוגוזין בתל אביב בו למדה סילבנה מתקשים לשוב היום לשגרה. כבר בשעות הבוקר המוקדמות נערך צוות בית הספר כדי לתת מענה לתלמידים, שלמרביתם נודע על הרצח רק בשלב מאוחר יותר היום. "עוד אתמול הגענו אני ויועצת בית הספר לביתה של סילבנה", סיפר אלי נחמה, מנהל בית הספר. "ניסינו להושיט עזרה לאמה שהייתה שבורה, ופגשנו גם את אביה. הבוקר נאלצנו כבר לספר לתלמידים מכל שכבות הגיל שלנו שחברה שלהם משכבה ח' נרצחה".

לקריאה נוספת:
רצח הנערה בתל אביב: המשטרה קראה לציבור לסייע באיתור החשוד
חשד לרצח בתל אביב: גופת בת 12 התגלתה עם סימני אלימות; החשוד נמלט
21 נשים נרצחו השנה: התקציב לתוכנית המניעה הלאומית עדיין לא נמצא

סילבנה צגאיי בת ה-13 שנרצחה בתל אביב. באדיבות המשפחה, .
סילבנה צגאיי/., באדיבות המשפחה

"היא הייתה ילדה מדהימה", הוסיף נחמה. לדבריו היא הגיעה לפני כשנתיים לבית הספר ובלטה במיוחד. "היא הייתה חייכנית וצחקה הרבה. ביום ראשון היא יצאה לסיור לימודי... לא היה כל סימן שרמז על החוויות שהיא עברה בביתה. זו הייתה הפתעה גמורה עבורנו".

נחמה סיפר כי הצוות החינוכי אפשר לתלמידים, שהכירו את צגאיי ממסגרות חינוכיות שונות, להביע את תחושותיהם לנוכח המקרה הקשה. "חלק דאגו, וחלק אף בכו והסתגרו. הקמנו לוח זיכרון. בית הספר נשאר פתוח ויצרנו קשר עם כל הגופים".

רבים מתלמידי בית הספר רוגוזין משתייכים לאוכלוסיית מבקשי המקלט בדרום תל אביב. "שלחנו מכתב לכל ההורים בשלוש שפות", סיפר מנהל בית הספר. "אנחנו בקשר עם הקהילה, שכן עדיין לא ידוע מועד ההלוויה". לדבריו, "ניתן לומר על אוכלוסיית בית הספר שהיא בעלת צרכים ייחודיים. לרבים מהם אין מעמד, ישנם קשיי שפה, ההורים אינם זמינים תמיד וישנה אי וודאות בנוגע לעתיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
החשוד ברצח נערה בת 12 מתל אביב, נובמבר 2018. צילום מסך
איים על האם לאחר הרצח. טספברהן טספסיון/צילום מסך

אמה של צגאיי הייתה זו שמצאה אותה ללא רוח חיים בביתה. "הראינו לה שהיא לא לבד, ושלא נשכח אותה לעולם", אמר נחמה. האם, שגידלה את בתה לבדה, נאלצה לעבוד בכמה משרות במקביל, בעוד שסילבנה נשארה בגפה שעות רבות מדי יום. בארגון אסף (ארגון סיוע לפליטים ומבקשי מקלט) אומרים כי לפני כארבע שנים הם העבירו לשירותי הרווחה דיווח בעניינה של צגאיי, וכי מדובר בילדה בסיכון.

"הכרנו את סילבנה במועדון הנוער של א.ס.ף, שאליו הגיעה, כמו נערות ונערים רבים נוספים, בניסיון למצוא מקום בטוח לגדול בו, במציאות של חיים בשולי החברה הישראלית, ללא יציבות וללא בטחון", אמרה מנכ"לית אסף מיכל פינצ'וק. "יש להעניש את הרוצח בכל חומרת החוק. אך הרצח של סילבנה יכול היה להימנע - אם דלתות לשכות הרווחה היו נפתחות בפני מבקשי מקלט. נשים וילדים מבקשי מקלט לא קבלים את הסיוע שמגיע להם במרכזי אלימות במשפחה, ומשרד הרווחה לא מעביר תקציבים לטיפול ראוי לילדים בסיכון. אתמול, סילבנה שילמה את המחיר על ההפקרות הפושעת הזו".

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה כי "אמה של הילדה הייתה בקשר עם מסיל"ה לפני כשנה וחודש ומאז לא יצרה קשר נוסף. הילדה שהתה בחלק מימות השבוע במסגרת לנערות לקהילה ולא עלה דיווח מאף אחד מהגורמים שהעלה סיכון למצוקת הנערה או לאמה".

בית הספר ביאליק רוגזין. יותם רונן
בית הספר ביאליק - רוגוזין, היום/יותם רונן

בארגון נעמ"ת קראו לראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול למיגור האלימות נגד נשים בישראל. "נשים נרצחות, מוכות ונאנסות וראש הממשלה מקים עוד ועדה", אמרו. בעקבות האירועים, בנעמ"ת מתכננים להפגין בשעה 17:30 מול בית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, במחאה על האירועים הקשים. גם "קואליציית נשים בחיפה" תקיים אירוע מחאה מיוחד ברחוב ארלוזרוב 118 בשעה 18:00.

פעילות חברתיות למען נשים מפגינות מול הכנסת במחאה על אלימות נגד נשים - 27 בנובמבר 2018. יובל עופר, .
מחאת נשים מול משכן הכנסת, היום/., יובל עופר
  • עוד באותו נושא:
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully