וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אישה נרצחה - וכולם שותקים": מחאת הנשים בבאר שבע לקראת השביתה

עשרות נשים הפגינו היום בבאר שבע במחאה על אוזלת ידה של הממשלה בטיפול באלימות נגד נשים, זאת בעקבות ריבוי המקרים שהתרחשו לאחרונה. "הממשלה הבטיחה תקציבים למיגור האלימות ובסוף כלום לא הועבר", אמרו. "הגיע הזמן שהממשלה תתעורר"

יותם רונן

עשרות נשים הפגינו הערב (חמישי) בבאר שבע נגד מה שהגדירו כאוזלת ידה של הממשלה בנוגע לאלימות נגד נשים, זאת על רקע ריבוי מקרי האלימות שהתרחשו בימים האחרונים. המפגינות צבעו עצמן באדום כסימן לדם, וטענו כי הממשלה הזניחה את הטיפול באלימות נגד נשים. ההפגנה התקיימה כחלק מיוזמת "מצב חירום" של קואליציית ארגוני הנשים "דגל אדום", שאף קראה לקיים שביתת מחאה בשבוע הבא.

"צבענו את עצמנו היום בדם ונשכבנו בתוך שלולית של דם", סיפרה ענבר רושט, ממארגנות ההפגנה. "דימינו הוצאה להורג של נשים על ידי הממשלה כי הם הצביעו נגד הקמת ועדת חקירה, הבטיחו תקציבים לתכנית למיגור האלימות נגד נשים ולא הועבר כלום. אנחנו זועקות כי דם של נשים ממשיך להישפך והממשלה לא נוקפת אצבע".

לקריאה נוספת:
שיחת הטלפון שהובילה למעצרו של החשוד ברצח הנערה סילבנה צגאיי בת"א
אזרח זיהה והזעיק משטרה: כך נתפס החשוד באונס ורצח הנערה

הפגנה נגד אלימות נשים בבאר שבע 29 בנובמר 2018. אורה סלומון, מערכת וואלה!
"הממשלה לא מתעוררת". ההפגנה בבאר שבע, הערב/מערכת וואלה!, אורה סלומון

אורה סולומון, שאחותה שרה נרצחה על ידי בעלה בשנת 2012 הגיעה אף היא להפגנה. "אנחנו פה כדי שהממשלה שלנו כבר תתעורר ותתחיל לעשות משהו נגד האלימות נגד נשים", טענה. "לא יתכן שכל שבוע תירצח אישה וכלום לא נעשה, העונשים פה מגוחכים מאוד. אחותי הייתה מאוד שמחה לשמוע שאנחנו נאבקות על זה, בכל יום שעוד אישה נרצחת היא מתהפכת בקברה".

במהלך השבוע הקרוב קואליציית ארגוני הנשים מקיימת אירועי מחאה שונים ברחבי הארץ. בין השאר מתוכננת שביתת נשים ביום שלישי במחאה על ריבוי האלימות במהלך 2018. ארגונים שונים נרתמו לשביתה המתוכננת, בהם התאחדות הסטודנטים והסתדרות המורים.

"זו השעה של הארגונים חברתיים, חברות עסקיות ומשרדים ממשלתיים, לעשות כמונו וליצור חזית אחת אל מול מטרה שכלפיה אין מחלוקת, לא מימין ולא משמאל", אמר רם שפע, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית". בהסתדרות המורים הצטרפו לדברים: "אנו קוראים למקבלי ההחלטות לא להקל ראש בתופעה ולקדם פתרונות מעשיים. הבעיות והפתרונות ידועים ונדרשים לכך משאבים שהמדינה חייבת להקצות".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

עתירה נגד הרחבת ההיתרים לרישיון נשק. ההפגנה בבאר שבע (צילום: אורה סולומון)

הפגנה נגד אלימות נשים בבאר שבע 29 בנובמר 2018. אורה סלומון, מערכת וואלה!
הפגנה נגד אלימות נשים בבאר שבע 29 בנובמר 2018/מערכת וואלה!, אורה סלומון

במקביל, ארגוני הנשים עתרו הבוקר לבג"ץ נגד כוונת השר לביטחון פנים גלעד ארדן להביא להרחבת ההיתרים הניתנים לרישיון נשק, לנשיאת נשק ארגוני מחוץ לשעות העבודה, והקלת הקריטריונים להשגת רישיון נשק אזרחי וארגוני. "הידע שצברנו במחקר ובקרה אזרחיים בשמונה שנות עבודה חושף בבירור את היסודות הרעועים של כוונת השר, ומציג אותן כמהלך של פוליטיקאי פופוליסט ולא של מי שלוקח אחריות על ביטחון האזרחיות והאזרחים" , נכתב בעתירה. בין השאר צוין כי על פי הממצאים עליהם היא נסמכת העתירה, נשק במרחב הציבורי מגביר את הסיכון לחיי נשים פי 5-3%.

רלה מזלי, רכזת ארגון "האקדח על שולחן המטבח" שיזם את העתירה מסרה כי "חימוש אזרחי המוני ביזמת השר לביטחון פנים הוא מהפך חסר תקדים במדיניות ארוכת שנים של צמצום כלי ירייה. אין לו הצדקה ואין בו שום צורך קונקרטי. זה מחווה תיאטרלי שנועד לייצר רעש ולהציג את השר כאקטיביסט, ולעזאזל דרדור ביטחון הפנים והסיכונים לציבור, סיכונים שידועים היטב במסדרונות אותו שלטון שחזר ונקט מדיניות מצמצמת מזה עשרות שנים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully