וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרח זיהה והזעיק משטרה: כך נתפס החשוד באונס ורצח הנערה

29.11.2018 / 6:44

המשטרה עצרה בשוק הכרמל בתל אביב את טספרבהן טספסיון, בן זוגה לשעבר של אמה של הנערה סילבנה צגאיי בת ה-13 שאותה לפי החשד רצח לאחר שהתעלל בה קשות. אזרח זיהה אותו בשוק והתקשר לדווח למשטרה. החשוד מכחיש: "לא עשיתי כלום"

מערכת וואלה!

המשטרה עצרה אמש (רביעי) את טספרבהן טספסיון, החשוד ברצח סילבנה צגאיי בת ה-13 בשוק הכרמל בתל אביב. החשוד, בן הזוג לשעבר של אם הנרצחת, הובא למשטרת מחוז תל אביב, שם טען: "חזרתי למקום העבודה, לא עשיתי כלום, אני שומר על זכות השתיקה".

החשוד נתפס לאחר שלמוקד 100 של משטרת תל אביב הגיעה הודעה מאזרח שזיהה את החשוד בשוק הכרמל. למקום הגיעו שוטרי משטרת תל אביב שביצעו סריקות באזור. החשוד הבחין בשוטרים והחל להימלט, ולאחר מרדף של מטרים ספורים, נעצר. במהלך הערב החשוד נכנס לסופר ברחוב הכרמל, מול גן הכובשים, ושם קנה שתי לחמניות וחלב. אחר כך זיהה אותו האזרח, לאחר שעורר את חשדו בגלל הכובע שחבש.

בהקלטה שהגיעה הלילה לוואלה! NEWS ניתן לשמוע את ישראל, שעבר במקום במקרה, מדווח כי הוא מזהה את החשוד ברצח סילבנה צגאיי בת ה-13, טספרבהן טספסיון. המשטרה הפיצה את תמונתו בכלי התקשורת וכך ישראל הצליח לזהותו. "לפי התמונה שפרסמתם, נדמה לי שראיתי את הבחור בשוק הכרמל, באזור הגן הציבורי", אמר ישראל למוקד של המשטרה.

עוד בוואלה! NEWS:
עובש, זוהמה ומזון מקולקל: הסכנה לפעוטות ברשת המפעילה עשרות מעונות
יושעה מפעילות פרלמנטרית: העונש של המחנה הציוני נגד הח"כ הסורר
הנוסע שנפגע מההתאבדות ברכבת למשפחתו: "חשבתי שסלע פגע בי"

החשוד ברצח סילבנה צגאי נעצר. .
"לא עשיתי כלום". טספסיון במעצרו/.

במשטרה מעריכים כי טספסיון ארב לצגאיי זמן רב סמוך לביתה לפני שביצע את המעשה, וכי התעלל בה באופן קשה במיוחד לפני הרצח. במהלך יום הרצח הוא אף הצליח ליצור קשר עם אימה של סילבנה ואיים: "את עוד תראי מה אעשה לך, את עוד תראי כיצד אני יכול להכאיב לך". כמה שעות אחר כך מצאה האם את בתה ללא רוח חיים בבית בשכונת התקווה.

המצוד אחר טספסיון נמשך שלושה ימים, במהלכו ביצעו השוטרים סריקות באתרים של מבקשי המקלט והמסתננים, בנוסף על תשאולים, סריקות של מצלמות אבטחה ופעולות טכנולוגיות. בצעד חריג, המשטרה הוציאה צו מעצר נגד החשוד, ותמונתו ופרטיו הועברו לכל מעברי הגבול ותחנות המשטרה בארץ. המשטרה החליטה לפרסם אותם גם בתקשורת כדי לקבל סיוע באיתורו מהאזרחים.

עוד באותו נושא

מחפשים את הרוצח בתל אביב: "סילבנה סיפרה שהוא בחור רע"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נרצחה בביתה בשכונת התקווה. סילבנה צגאיי/מערכת וואלה!, צילום מסך

צגאיי טרם הובאה למנוחות, ומשפחתה עדיין לא יודעת אם תובא למנוחה אחרונה בישראל, או באריתראה ארץ מוצאה.

לפי דודתה, גוואי דהאב, "הילדה אמרה לאמא - 'אנחנו לא רוצים את הבחור הזה, הוא בחור לא טוב, נישאר לבד רק שתינו' ". עוד הוסיפה כי האם והחשוד נפרדו לפני ארבעה חודשים, והוא הגיע הביתה לקחת את חפציו. לדבריה, הנערה התקשרה למשטרה, אך שם אמרו לה שהם לא יכולים לעזור לה אם הוא אינו נמצא בבית.

בשיחתה למשטרה ביום שבת האחרון אמרה צגאיי כי בן זוגה של אמה הגיע לביתם לאסוף את חפציו "ועשה בלאגן". בשיחת הטלפון למוקד 100 שאלו אותה החוקרים האם תקף אותה והאם איים עליה, והיא השיבה שלא. עוד הם שאלו האם היא מרגישה מאוימת והיא ענתה: "הוא לא נגע בי ולא עשה כלום". היא סירבה להגיש תלונה מאחר שטספסיון לא עלה לדירה.

החשוד ברצח נערה בת 12 מתל אביב, נובמבר 2018. צילום מסך
המשטרה פרסמה את תמונתו בשביל עזרת הציבור. טספסיון/צילום מסך

המשטרה הבהירה כי "לא דווח למשטרת ישראל על ידי אף גורם ולא הוגשה שום תלונה, שעניינה אלימות פיזית או מילולית כלפי הנערה, לא על ידה באופן אישי ולא על ידי אף אחד אחר בנוגע אליה". לגבי שיחת הטלפון אמרו במשטרה: "גם בפנייתה זו וגם לאחר שתושאלה באופן יזום על ידי השוטרים לגביו, הבהירה הנערה כי לא ננקטה אלימות מכל סוג שהוא כלפיה".

המורים של צגאיי מבית הספר רוגוזין בתל אביב דיווחו כמה פעמים למחלקת הרווחה ועדכנו אותה על המצב המסוכן שבו היא נמצאת. אחת המורות שלה אמרה כי בשל המבנה המשפחתי והעובדה שאמה עבדה בניקיון עד שעות מאוחרות, במשך רוב שעות היממה היא הייתה לבדה והוגדרה כנערה בסיכון. גם בארגון אסף (ארגון סיוע לפליטים ומבקשי מקלט) אומרים כי לפני כארבע שנים הם העבירו לשירותי הרווחה דיווח בעניינה של צגאיי, וכי מדובר בילדה בסיכון.

גורם במערכת אכיפת החוק אמר על המקרה כי "מדובר לצערנו בסיפור שבו המערכת התנהלה כאילו מדובר בילדה שקופה". הוא אמר כי "מצטיירת תמונה קשה של מי שנפלה בין הכיסאות. המערכות לא ראו אותה ולא זיהו את המצוקה שלה".

(עדכון ראשון: 29/11, 20:36)

זירת הרצח של נערה בת 12 בתל אביב. .
אחרי מארב והתעללות. זירת הרצח/.
  • עוד באותו נושא:
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully