וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנוסע שנפגע מההתאבדות ברכבת למשפחתו: "חשבתי שסלע פגע בי"

28.11.2018 / 19:40

ביום שני היה ז' בדרך לעבודה כשאדם ששם קץ לחייו נהדף על ידי הרכבת לעבר הרציף ופגע בנוסעים שהמתינו לרכבת. אחרי שנפצע, הוא שחזר את המקרה בפני משפחתו וכעת הוא עדיין מאושפז. "מזועזעים מהחלטת הרכבת להפיץ את הסרטון. מה עם הילדים שלנו?" אמרה אשתו לוואלה! NEWS

זירת התאונה בתחנת הרכבת בית יהושע (תיעוד מבצעי מד"א). תיעוד מבצעי מד, .
התחנה נסגרה זמנית. זירת התאונה בתחנת הרכבת בית יהושע/., תיעוד מבצעי מד

על רקע סערת סרטון ההתאבדות בתחנת הרכבת בית יהושע, כבר יומיים שהנוסע שנפגע עדיין מאושפז בבית החולים בילינסון כשיחד איתו בני משפחתו ההמומים. "התחלתי לקבל טלפונים בהולים מבני משפחה וחברים שזיהו אותו בסרטון שהפיצו ברכבת ישראל", שחזרה אשתו ר' בשיחה עם וואלה! NEWS את אותו היום.

ז', חבול ומרותק למיטתו במחלקה האורתופדית, המתין בבוקר יום שני לרכבת בדרך לעבודתו - ונפגע מאדם שנהדף למרחק רב על הרציף בעת התאבדותו. הוא סובל משטף דם במוחו ומשברים בגפיו ובאוזנו. בימים הקרובים הוא צפוי לעבור ניתוח, ולמרות השיפור הקל שחל במצבו והוא עדיין מתקשה לתקשר עם סביבתו. "ניסיתי לשוחח ולשמוע ממנו אם הוא מבין מה אירע שם בתחנה", סיפרה ר'. "הוא מאוד חלש אבל אמר לי שהמתין לרכבת עף עליו 'משום מקום' סלע ונתן לו מכה רצינית בראש. אחר כך הוסיף שהוא מבין שאדם שניסה להתאבד על פסי הרכבת עף עליו".

עוד בוואלה! NEWS:
"יש לי עניין נגד ארדן": האיש שעומד מאחורי הקמפיין להכפשת אדרי מדבר
במחאה על מעצר עריק: מעצרים וחסימת כבישים בהפגנה בירושלים | חי
חברת הרכבות של הולנד תפצה קורבנות מהשואה בשל תפקידה בגירוש יהודים

נוסע הרכבת שנפצע מגופת המתאבד שנהדפה אליו על רציף הרכבת בבית יהושע. מערכת וואלה!
מתקשה לתקשר עם סביבתו. ז' ואשתו בבית החולים/מערכת וואלה!

זמן קצר לאחר האירוע החריג הפיצו בדוברות רכבת ישראל תיעוד קשה לצפייה ממצלמות האבטחה שמוצבות בתחנת בית יהושע. בסרטון נראית הרכבת, ששועטת במהירות רבה על גבי המסילה, כשהיא פוגעת באדם ששם קץ לחייו והודפת אותו לשטח הרציף. כמה נוסעים שעמדו במקום נפגעו. לאחר הביקורת הציבורית הבהירו ברכבת ישראל "הפצת הסרטון של האירוע הבוקר בבית יהושע נועדה עבור הכתבים בלבד, לנוכח פרסומים מוטעים ודיסאינפורמציה. זאת, לצורך הבנת האירוע והתרשמותם האישית, וכחומר רקע להודעה שהופצה. היה צריך לציין זאת מפורשות בעת ההפצה".

עד היום אשתו של הנפגע לא העיזה לצפות בסרטון. "אנחנו מזועזעים מהחלטה שקיבלו ברכבת להפיץ את הסרטון הקשה הזה. מה עם הרגשות שלנו?", אמרה ר'. "מה עם הרגשות של ז'? זאת לא רק פגיעה פיזית שתסתיים בכך שבעלי ישתחרר מבית החולים כשגבס על רגלו, זאת גם פגיעה נפשית שיכולה לגרום לצלקות עמוקות. בעידן של היום לא מפיצים סרטונים כאלה, בטח לא כשמחזיקים בתפקידים כאלה".

עוד באותו נושא

אחרי הביקורת, ברכבת מבהירים: "סרטון ההתאבדות שהופץ היה עבור כתבים בלבד"

לכתבה המלאה
תחנת רכבת אחיהוד, 21 במרץ 2017. ערן גילווארג
ברכבת ישראל טענו כי הסרטון נועד עבור כתבים בלבד. תחנת רכבת/ערן גילווארג

בני הזוג לא סיפרו לילדיהם את כל הפרטים: "סיפרנו להם שאבא שבר את הרגל בדרך לעבודה כשהמתין לרכבת. אתה יכול לדמיין ילדה בת 14 רואה את אבא שלה או ילד בן 11 רואה סרטון כזה? מה זה יכול לעולל להם? החשש שלי הוא שמי שמכיר את בעלי ורואה את הסרטון יזהה אותו לפני ההליכה, לפני הקרחת. זה פשוט מזעזע". בני המשפחה של ז' פנו לחברי המשפחה, עו"ד גיורא אבן צור ועו"ד אביתר קציר, והם שוקלים את צעדיהם המשפטיים נגד הנהלת הרכבת. "איך קרה מצב שמישהו מהרכבת מדליף סרטון חמור ולא חושב על הילדים של מי שנפגע? שיחשוב אם הוא היה רוצה שילדיו יצפו בסרטון כזה", אמרה ר'.

פרמדיקית מד"א אוריאן לוקאץ' סיפרה כי מיד אחרי המקרה היא ראתה "מראה מזעזע" כשהגיעה למקום: "גבר שהמתין ברציף נפגע מהאדם שנפגע מהרכבת ועף עליו. הוא היה בהכרה מלאה וסבל מחבלות בראש ובגפיים, הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו בינוני-יציב". תחנת הרכבת נסגרה זמנית ושוטרים שהגיעו למקום פתחו בחקירת נסיבות האירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully