וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש לי עניין נגד ארדן": האיש שעומד מאחורי הקמפיין להכפשת אדרי מדבר

28.11.2018 / 17:33

בלעדי: בזמן שהשר ארדן ממתין לבדיקת הפוליגרף שיעבור מחר מועמדו במקביל לטקס הפרישה של אלשיך, מאחורי הקלעים עומד אדם אחד - לוחם לשעבר בימ"מ ופוליטיקאי מקומי בהווה - כדי לפגוע באדרי. לטענתו, המניעים שלו הם בכלל פוליטיים: "אני פועל כדי להתלכלך על הליכוד"

צילום: יותם רונן, עריכה: איתי עמרם

מחר (חמישי) בערב יגיע למכללה לשוטרים בבית שמש כל סגל א' של מדינת ישראל כדי להיפרד מהמפכ"ל רב-ניצב רוני אלשיך. באותה השעה אמורות להגיע לוועדה המייעצת למינוי בכירים, בראשות השופט אליעזר גולדברג, תוצאות בדיקת הפוליגרף התעסוקתי של הניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי. הוועדה אמורה לקבוע במהלך בזק האם לאשר את מינויו של אדרי לתפקיד, או שהשר גלעד ארדן - וכל המשטרה - ימצאו את עצמם במבוכה, בפעם השנייה בתוך שלוש שנים שבה ארדן לא מצליח למנות מחליף למפכ"ל עד מועד בפרישתו. בפעם הקודמת ארדן חיפש במשך חודשים ארוכים מחליף למפכ"ל יוחנן דנינו.

מה שהמועמד למפכ"ל והשר לביטחון פנים לא יודעים הוא העובדה שבשבועות האחרונים מנהל אדם אחד, תושב צפון הארץ, לוחם לשעבר בימ"מ ופוליטיקאי מקומי בהווה, את הקמפיין נגד אדרי. האיש י' נחשב למקורב לאחד משני הניצבים שלא זכו בתפקיד, אבל בשיחה עם וואלה! NEWS הוא מספר כי המניע שלו לפגיעה באדרי דווקא אחר.

"יש לי עניין עם גלעד ארדן מבחינה פוליטית", טען י'. "אני התמודדתי לראשות מקומית בצפון. הליכוד החליט שהם לא תומכים בי, אלא בנציג של ש"ס. אישית אין לי ענין מול צ'יקו. לא פגשתי אותו ולא היה לי איתו כלום. אני יש לי עניין מול השר ארדן. איפה שאני יכול להתלכלך על שרי הליכוד, אני אפעל באופן אישי".

עוד בוואלה! NEWS:
עשרות ק"מ מעבר לקווי האויב: חילוץ לוחמי השייטת מעומק לבנון נחשף
ירושלים בתחתית ומי מדורגת ראשונה? איפה הכי טוב לחיות בישראל
חברת הרכבות של הולנד תפצה קורבנות מהשואה בשל תפקידה בגירוש יהודים

טקס חילופי מפקדי מחוז ת"א 1 פברואר 2018. ראובן קסטרו
ועדת גולדברג תדון בתוצאות בדיקת הפוליגרף שלו. אדרי/ראובן קסטרו

י' פועל במרץ כדי לסכל את מינויו של אדרי לתפקיד, ולטענתו הוא זה שחשף כי אדרי לא עבר בדיקת פוליגרף תעסוקתי וחלק את המידע עם כלי התקשורת. הוא גם שיגר מכתב חתום בשמו לוועדת גולדברג ולטענתו אף העיד בוועדה נגד אדרי, שם סיפר כי הוא שמע מאנשי ימ"ר תל אביב על התנהלות לא הולמת מצדו של אדרי בהיותו מפקד מרחב ירקון במשטרה לפני כעשור.

י' סיפר כי המידע שהוא אוסף הגיע מכמה גורמים, בהם מקורבי המפכ"ל רוני אלשיך, אבל גם מקצינים ממחוז תל אביב. דווקא ניצב יורם הלוי ביקש ממנו לחדול: "הוא התקשר אליי ואמר לי: 'אתה עושה לי נזק, תפסיק עם זה'. אני פועל מחובתי כאזרח. אני מתכוון לעתור לבג"ץ אם המינוי של צ'יקו יעבור".

בסוף השבוע פורסמה בעיתון מעריב עדותו של נהג המונית יוסף אברג'ל מנסה להטיל דופי בהתנהגותו של אדרי כשוטר אשר הועברה לתקשורת על ידי י'.

לפני כשבוע התכנסו לוחמי מחלקה 3 בימ"מ ממחזור 1986-89 בחצר אצל אחד החברים. מפקד המחלקה היה אז אהרון אקסול לימים ניצב במשטרה שפרש לפני כשנתיים. אקסול לא הגיע לפגישה, בה שיחזרו הנוכחים את אירוע "אוטובוס האמהות" החטוף ליד ערעור בשנת 1988 פעולה שהביאה לימ"מ תהילה והוקרה. לאחר סיפורי הקרב שוחחו הנוכחים על מינוי המפכ"ל: אז אמר יוסף אברג'יל כי מינוי צ'יקו הוא אינו ראוי ומיהר לספר את המפגש שהיה לו לפני עשור עם מי שמיועד להיות השוטר מספר אחת. י' ששמע את הדברים הבין שיש לו אוצר ביד ומיהר לספר את הסיפור לקלמן ליבסקינד.

לא ברור מה תחליט מחר ועדת גולדברג, והאם בכלל תחליט, אבל כבר עכשיו ברור כי י' הצליח לערער לשר לביטחון הפנים את כל מהלך מינוי המפכ"ל, עורר סערה רבתי בתוך המשטרה ויצר מחנאות ופלגנות שיחלפו עוד שנים רבות כדי לשקם בצמרת הארגון.

עוד באותו נושא

סטירה צורבת לארדן: הפוליגרף שמאיים על המועמד של השר למפכ"לות

לכתבה המלאה
טקס חילופי מפקדי מחוז ת"א 1 פברואר 2018. ראובן קסטרו
לקראת סיום כהונת המפכ"ל. ארדן ואלשיך/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully