וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יושעה מפעילות פרלמנטרית: העונש של המחנה הציוני נגד הח"כ הסורר

28.11.2018 / 19:04

ח"כ רוברט טיבייב עמד מחוץ למליאה בעת ההצבעה על הצעת החוק להשוואת קצבת הזקנה לשכר המינימום, אף שטען כי הייתה לו "פגישה דחופה". ח"כ חסון החליט להשעות אותו מפעילותו בכנסת על דעתם של גבאי ולבני: "אקט חמור של הפרת משמעת סיעתית בנושא עקרוני וחשוב"

ערוץ הכנסת

המחנה הציוני החליט היום (רביעי) להשעות את ח"כ רוברט טיבייב מפעילות פרלמנטרית בעקבות היעדרותו מהמליאה בהצבעה על הצעת חוק להשוואת קצבאות הזקנה לשכר המינימום. ההחלטה, שאותה קיבל יו"ר הסיעה יואל חסון על דעת יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי ויו"ר האופוזיציה ציפי לבני, תמנע ממנו במשך חודש להשתתף בפעילות בוועדות, במכסות החקיקה, בהצעות לסדר ובדיונים מהירים.

את ההחלטה קיבלו במפלגה לאחר שמוקדם יותר הקואליציה הפילה בקריאה טרומית את הצעת חוק של חברי הכנסת איציק שמולי ודב חנין להשוואת קצבת זקנה לשכר המינימום. טיבייב עמד מחוץ למליאה, התבקש על ידי אנשי מפלגתו להיכנס להצביע במליאה, אך סירב לכך. מאוחר יותר התברר כי הוא היה מקוזז עם השרה גילה גמליאל מ"הליכוד", שנעדרה מההצבעה. אף שהיה ליד מליאת הכנסת, טיבייב טען בתגובה כי "מדובר בהצעת חוק חשובה. לצערי הייתה לי פגישה דחופה שהייתי חייב להיות בה ומנעה ממני הגעה להצבעה".

עוד בוואלה! NEWS:
"יש לי עניין נגד ארדן": האיש שעומד מאחורי הקמפיין להכפשת אדרי מדבר
במחאה על מעצר עריק: חרדים הפגינו וחסמו כבישים בירושלים
עשרות ק"מ מעבר לקווי האויב: חילוץ לוחמי השייטת מעומק לבנון נחשף

ח"כ רוברט טיבייב המחנה הציוני מליאת הכנסת. דוברות הכנסת, מערכת וואלה!
התבטא נגד המפלגה, לא השתתף בהצבעה על קצבת הזקנה. ח"כ טיבייב/מערכת וואלה!, דוברות הכנסת

הצעת החוק נפלה על חודו של קול, 56 תמכו ו-57 התנגדו, והיא הוסרה מסדר היום. "בימים האחרונים פעלנו לגייס את כל סיעות האופוזיציה לטובת הצעת החוק החשובה הזאת, שלבסוף נפלה בפער של קול אחד", צוין בהחלטה. "ח"כ טיבייב בחר במופגן ובזמן אמת להתעלם מדרישת נציגי הסיעה להשתתף בהצבעה, וזאת ללא כל הצדקה". עוד נמסר כי "מדובר באקט חמור של הפרת משמעת סיעתית בנושא עקרוני וחשוב".

על פי ההחלטה, "אם במהלך החודש הקרוב ח"כ טיבייב יפעל כשחקן קבוצתי ובהתאם לעמדות הסיעה, הסנקציות יוסרו - אם יפעל נגד הסיעה הסנקציות יוחרפו". עוד נמסר כי גם עניינו של ח"כ חיליק בר, ששוהה בסין, ידון עם חזרתו לארץ.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
חבר הכנסת חיליק בר בכנס מפלגת העבודה בתל אביב. ניב אהרונסון
ח"כ חיליק בר/ניב אהרונסון

ח"כ בר המריא בתחילת שבוע שעבר לסין במסגרת נסיעת עבודה ולא השתתף בהצבעות שהתקיימו מאז במליאת הכנסת. אף שבמפלגה טענו כי בר התבקש להימנע מנסיעתו לאור הגיוס הכללי באופוזיציה ומדיניות אי הקיזוזים עם הקואליציה, צעד שנועד להביך את הממשלה, בר טען בתגובה כי הוא קוזז עם ח"כ יצחק ועקנין מש"ס לאורך תקופות שהותו בחו"ל. מרכז האופוזיציה ויו"ר הסיעה ח"כ יואל חסון טען כי לא אפשר קיזוז זה. במפלגה אמרו כי ח"כ בר ייענש, וההחלטה הסופית על כך תתקבל כשישוב לארץ.

ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה כי "כואב הלב" על ההזדמנות שהוחמצה להעביר את החוק של שמולי והוסיפה כי "היעדרותם של חברי סיעה היום מהצבעה היא חרפה ובושה. המינימום שבמינימום הנדרש מחברי כנסת הוא להיות נוכחים בהצבעות. מי שמרשים לעצמם להיעדר בימים שבהם הממשלה תלויה על חודו של קול ואפשר לעשות עבודה אופוזיציונית ראויה ולסדוק אותה או להפילה אינו ראוי לקבל שכר מהציבור".

התבטא בעבר נגד המפלגה

טיבייב הושבע לאחרונה לתפקידו כחבר כנסת במפלגה לאחר פרישתו של ח"כ יצחק הרצוג עם מינויו לראש הסוכונות. לפני כניסתו לתפקיד, טיבייב התבטא נגד המפלגה, ובין היתר אמר שלא היה מצביע למחנה הציוני. לאחר ההתבטאויות, יו"ר המפלגה גבאי זימן אותו לשיחת הבהרה, שבה דרש ממנו להפסיק להתבטא נגד המפלגה.

טבייב, שכבר כיהן בעבר כחבר כנסת מטעם קדימה והיה חבר בארבע מפלגות - ישראל ביתנו, התנועה והעבודה, נוסף לקדימה - הוצב במקום ה-28 המשוריין לעולים חדשים ברשימת המחנה הציוני בבחירות האחרונות, וכאמור נכנס לתפקידו בתחילת המושב הנוכחי של הכנסת.

"פגישה דחופה": הציוץ של ח"כ טיבייב

ח"כ רוברט טיבייב התייחס לצעדים נגדו ואמר: "הצביעות של יואל חסון עוברת את גבול הטעם הטוב. לצערי ראשי המחנה הציוני נגררים אחרי הפירומן במקום לגבש אופוזיציה חזקה ואפקטיבית. הכפשות ואיומים כפי שנעשו השבוע לח"כ חיליק בר וכעת לי מובילים לפירוד ולא מוסיפים דבר לחוסנה של האופוזיציה. להיפך: כל אצבע חשובה כל כך עד שבמהלך מטופש וילדותי חסון ביצע בומרנג לאופוזיציה ואיבד אצבע למשך חודש שלם".

עוד הוסיף טיבייב כי מאז כניסתו לכנסת בחודש אוגוסט נאלץ "לחזר על הפתחים של ראשי הסיעה כדי 'לזכות' להוביל נושאים חברתיים, כמו העלאה לסדר היום את העוול שנעשה לרומן זדורוב ושיבוץ בוועדות חברתיות". טבייב תקף את חסון ואמר "הוא גרר רגליים, משיקולים קטנוניים, והאופוזיציה פספסה הזדמנויות טובות להעלות נושאים חשובים. איכשהו גם לא מצאתי את חסון בקהל של השדולה למען נפגעי נפש - עוד נושא חברתי אקוטי - שמטרתה לפעול למען האנשים החלשים ביותר בחברה. זה לא מספיק סקסי עבורו".

"מציע ליואל חסון לא להטיף לי מוסר על נושאים חברתיים", אמר טיבייב. "כנציג המגזר הרוסי לא ראיתי אותו מסייע לי להוביל נושאים חשובים למגזר, אף לא פעם אחת. כנציג המגזר לא אשתוק. לא כשחסון רומס אותי ולא כשהוא מתעלם מנושאים החשובים לנו. בתור שינוי גישה, חסון יכול לסייע לי להוביל את 'חוק זדורוב' שמטרתו תיקון עוול למי שישב במאסר על לא עוול בכפו. אבל שם לא תראו אותו. כנראה שדוברי הרוסית לא מספיק מעניינים אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully