וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נשים לזה סוף": מאות הפגינו בת"א נגד אלימות כלפי נשים

25.11.2018 / 22:13

צעדת המחאה לרגל יום המאבק באלימות כלפי נשים בתל אביב, התקיימה כשברקע מהדהד רצח 22 נשים מתחילת השנה. ח"כ זנדברג: "כשנבחרי ציבור מפילים הצעה נגד מלחמה ברצח נשים - אי אפשר לומר שזה לא פוליטי". שני פעילים חברתיים מדרום ת"א נעצרו לאחר שהפריעו להתנהלות העצרת

עריכה: איתי עמרם

מאות מפגינים השתתפו הערב (ראשון) בצעדת מחאה לרגל יום המאבק הבינלאומי באלימות כלפי נשים. התהלוכה החלה בכיכר רבין והמשיכה לכיוון הסינימטק. המפגינים אחזו בשלטים עם הכיתוב "את לא לבד", "דם נשים אינו הפקר" ו"נשים לזה סוף".

יו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג, שהשתתפה בהפגנה, אמרה כי "אומרים לנו שזה לא פוליטי, אבל כשנבחרי ציבור מפילים הצעה בכנסת נגד מלחמה ברצח נשים - אי אפשר לומר שזה לא פוליטי. הקצאת משאבים זה פוליטי, תכניות להכנה על נשים זה פוליטי ואנחנו דורשות מהממשלה לקחת אחריות. מכת המדינה הזאת היא לא גזרת גורל".

עוד בוואלה! NEWS
דעה: המאבק למניעת אלימות נגד נשים לא יכול להישאר ברמה ההצהרתית
נתוני האלימות נגד נשים נחשפים: 100 אלף הוטרדו מינית ב-2017
התקציב קוצץ והחוק להגנתן תקוע: מחדל הטיפול ברצח נשים בישראל

צעדה השנתית כנגד אלימות נשים המתקיימת בכיכר רבין בתל אביב תחת הכותרת "נשים לזה סוף".. קובי ריכטר/TPS, מערכת וואלה! NEWS
"נשים לזה סוף", מפגינים בצעדת המחאה בתל אביב, הערב/מערכת וואלה! NEWS, קובי ריכטר/TPS

ראש האופזוציה ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) אמרה כי "דם הנשים זועק. מי שלא מתקצב תכנית לאומית - אחראי, מי שכופה משמעת קואליציונית נגד ועדת חקירה הופך רצח נשים לעניין פוליטי במקום למאבק משותף. הפער בין ראש ממשלה שמגדיר ובצדק תופעת רצח נשים כטרור לבין אזלת היד שמגלה הוא נורא. דם הנשים זועק ואף ועדה לא תטאטא אותו מתחת לשטיח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
צעדה השנתית כנגד אלימות נשים המתקיימת בכיכר רבין בתל אביב תחת הכותרת "נשים לזה סוף".. מוטי מילרוד, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
מפגינים בהפגנה היום בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, מוטי מילרוד, הארץ

ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) הגיבה על הצהרת נתניהו היום בדבר הקמת ועדה נוספת למאבק באלימות, ואמרה כי "רק היום, אחרי 22 נשים שנרצחו מתחילת השנה, גילה ראש ממשלת ישראל שלא נעשה מספיק למיגור תופעת האלימות. עשרות הפגנות, דיונים, הצעות חוק ותוכניות בינמשרדיות. והממשלה? צופה מהצד, שותקת ,מתנערת מאחריות, והאדישות חוגגת".

לצד זה, פורסם בחודש שעבר בוואלה! NEWS כי תכנית החירום הלאומית תוקצבה רק במחצית ממה שנקבע לו בסוף 2016, ואילו התקציב לשנה הבאה כלל לא הועבר למשרדים.

ממארגני אירוע המחאה נמסר כי "כבר אי אפשר להתעלם מהשינוי החברתי הגדול הזה שמתחולל, ואי אפשר עוד להתעלם מקולן של נשים, שדורשות ביטחון בכל מקום - בבית, ברחוב, בעבודה, באקדמיה. כעת, יוצאים הארגונים הפמיניסטיים לרחובות בקריאה משותפת - 'די לאלימות כלפי נשים'".

צעדה השנתית כנגד אלימות נשים המתקיימת בכיכר רבין בתל אביב תחת הכותרת "נשים לזה סוף".. קובי ריכטר/TPS, מערכת וואלה! NEWS
מפגינים במחאה נושאים את השלט :"את לא לבד"/מערכת וואלה! NEWS, קובי ריכטר/TPS

במהלך ההפגנה, התפרצו לבמה פעילים של "החזית לשחרור דרום תל אביב", חטפו מקרופונים מידי המשתתפים, ועל פי המשטרה, "הפריעו למהלך התקין של האירוע. הפעילים שפי פז נעצרו לפני זמן קצר בעצרת. בתגובה למעצרה, אמרה שפי פז כי "שנים אנחנו עוקבות אחר ארגוני הנשים בתקווה שנראה התייחסות לאלימות נגד נשים בדרום תל אביב ולפחד שבו כולנו חיות. אבל במקום זה קיבלנו את הפמיניסטיות משלבות ידיים בקמפיין השקרי נגד הגירוש שהשאיר בשכונות את הגברים שקוראים לנו 'שרמוטות' ושואלים 'כמה?'"

"הלוחמות הדגולות לזכויות הנשים הוכיחו היום מה ומי הן באמת. במקום להכיל את הכאב של המשפחות, הן בחרו לגרש אותנו בכוח, להזעיק את המשטרה ולהביא למעצר של הפעילות. מתברר שברגע שהנשים הן תושבות השכונות האלימות כלפיהן מותרת ואף רצויה", הוסיפה פז.

הפעילה שפי פז נעצרה בעצרת המחאה לאלימות בלפי נשים בתל אביב. מערכת וואלה! NEWS
מעצרה של הפעילה שפי פז בעצרת, הערב/מערכת וואלה! NEWS

לרגל יום המאבק הבינלאומי באלימות כלפי נשים, התקימה הצעדה ועצתה מחאה בהובלת מרכז הסיוע לנפגעי תקיפה מינית, שדולת הנשים בישראל, עיריית תל אביב וארגונים נוספים. בעצרת נאמו חברות כנסת, פעילות ופעילים פמיניסטיים, שם הציגו את דרישותיהם לממשלה ולרשויות לשים סוף לתופעת האלימות כלפי נשים.

האירוע מתרחש על רקע הרציחות של 22 נשים מאז מתחילת שנת 2018, כאשר רק בשבוע שעבר הפילה הקואליציה את ההצעה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא. היום התייחס לסוגיה ראש הממשלה בנימין נתניהו, במסגרת ביקור שערך במקלט לנשים מוכות בירושלים. הוא טען כי לא היה מודע להצבעה וכי אין מדובר בנושא של קואליציה ואופוזיציה. נתניהו אמר שינחה את הממשלה להקים וועדת שרים, זאת על אף שוועדת שרים כזו כבר הוקמה והמלצותיה הועברו לשלב היישום, שם הן ממתינות כבר שנתיים.

(עדכון ראשון: 20:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully