וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: אותר הנשק שעמו ביצע המחבל את הפיגוע בגבעת אסף

לוחמי צה"ל בשיתוף כוחות שב"כ איתרו את רובה מסוג קלצ'ניקוב שבאמצעותו בוצע הפיגוע בו נהרגו שני לוחמים. בנוסף אותרו כמה מחסניות, וכן כלי נשק של אחד הלוחמים שנפצע בפיגוע. המצוד אחר מבצעי הפיגוע נמשך

לוחמי צה"ל בשיתוף שירות הביטחון הכללי (שב"כ) איתרו לפני כמה ימים נשק מסוג קלצ'ניקוב ומחסניות שבאמצעותו ביצע המחבל את פיגוע הירי בצומת אסף בשבוע שעבר - כך מסר היום (ראשון) דובר צה"ל. בנוסף אותר כלי נשק שהיה שייך לאחד הלוחמים שנפגעו באירוע.

הפיגוע בצומת גבעת אסף התרחש לפני כשלושה ימים, אז התקרב רכב פלסטיני לטרמפאידה בכניסה ליישוב, ופתח באש לעבר השוהים בה. מאז מתנהל מצוד אחר המחבלים. מדובר צה"ל נמסר הערב כי כוחות הביטחון ממשיכים בפעולות ללכידת המעורבים בפיגועים האחרונים. בפיגוע נהרגו שני לוחמי צה"ל - יובל מוריוסף ויוסף כהן.

לקריאה נוספת:
"המחבלים זיהו נקודת תורפה": החיילים בגבעת אסף נורו כשאספו את ארוחתם
"ילד טהור עם לב זהב": הלוחמים שנרצחו בפיגוע הובאו למנוחות
פיגוע ירי ליד עפרה: שני לוחמים נהרגו, חייל נוסף במצב אנוש; מצוד אחר המחבלים

נשק מסוג קלצ’ניקוב ומחסניות שבאמצעותו ביצע המחבל את פיגוע הירי בצומת אסף (13/12) וכן נשק שהיה שייך לאחד הלוחמים שנפגעו באירוע.. דובר צה"ל
הנשק והמחסניות שאותרו/דובר צה"ל

תחקיר ראשוני העלה כי הפיגוע התרחש בעת שהחיילים בשטח אספו את מנת המזון שהגיעה להם, וחוליית הירי ניצלה את חוסר הערנות שלהם. לפי הערכות גורמי המודיעין, יש קשר בין החוליה שביצעה את הפיגוע בגבעת אסף למבצעי הפיגוע בעפרה כמה ימים מוקדם יותר.

על פי התחקיר, חוליית הירי הגיעה אל אזור הטרמפיאדה בגבעת אסף מהכביש הראשי, ובאותן דקות הגיע רכב ובו אספקת אוכל עבור החיילים. שני לוחמים הגיעו לקבל את האוכל מהחיילים, בעוד לוחם נוסף ככל הנראה לא הביט לעבר הרכב החשוד. לפי הערכות, הרכב ובו המחבלים זיהה את ההתרחשות בשטח וחוסר הערנות, עצר ונסע לאחור - ואילו האזרחים בטרמפיאדה חשבו כי הוא עוצר על מנת לקחת נוסעים.

זירת הפיגוע בצומת עפרה , דצמבר 2018. רויטרס
זירת הפיגוע בכניסה לגבעת אסף, לפני כשלושה ימים/רויטרס

בשלב זה נפתחו דלתות הרכב, ולא ברור עדיין אם יצאו מתוכו שני מחבלים או אחד. אז נורתה האזרחית שירה סבג, ובמקביל נפתחה אש אוטומטית לעבר החיילים, תוך שהיורה מתקרב אליהם ויורה "מטווח אפס". לאחר הירי הוא לקח מאחד הלוחמים את רובה ה-M-4 שלו. לאחר מכן החוליה נמלטה במהירות לכיוון רמאללה, כשבדרך נכנסו לציר שמכונה על ידי צה"ל "ציר הזבל", נטשו את המכונית סמוך למעיין תות ונמלטו רגלית לאזור אל-בירה.

זירת הפיגוע בצומת עפרה , דצמבר 2018. רויטרס
זירת הפיגוע סמוך לגבעת אסף/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully