וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בזירת הפיגוע בגבעת אסף: "נחזק את ההתיישבות עוד יותר"

ראש הממשלה סייר במקום שבו נהרגו בשבוע שעבר שני חיילים ונפצעו חייל נוסף ואזרחית, ואמר כי "הטרור הפלסטיני לא יעקור אותנו. נמצא את הרוצח ונבוא עמו חשבון". ריבלין ביקר בבתי המשפחות: "הכאב קשה, אנו חייבים לשמור על המדינה שלנו"

צילום: תאגיד "כאן", עריכה: תומר לוי

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שלישי) בזירת הפיגוע בגבעת אסף, שבו נהרגו שני חיילי צה"ל, כי המרדף אחר מבצעי הפיגוע בעיצומו וכי מדובר ב"שאלה של זמן" עד ללכידתם.

"אנחנו נמצא גם את הרוצח הזה, כפי שמצאנו את האחרים, ונבוא איתו חשבון", אמר נתניהו. "הטרור הפלסטיני חושב שהוא יעקור אותנו - הוא לא יעקור אותנו. זה לב המולדת שלנו".

"אנחנו נחזק את ההתיישבות עוד יותר כל פעם, כפי שעשינו עכשיו, ואנחנו ננקוט את כל הצעדים, כולל צעדים נוספים, נגד הטרור", הוסיף ראש הממשלה.

לקריאה נוספת
יילחם עד הכדור האחרון: הערכה כי המחבל מגבעת אסף יבצע פיגוע נוסף
צה"ל: אותר הנשק שעמו ביצע המחבל את הפיגוע בגבעת אסף
היועמ"ש נגד גירוש משפחות מחבלים: "פגיעה קשה בחירות"

רה"מ נתניהו סייר בצומת גבעת אסף בו אירע הפיגוע בשבוע שעבר וקיים הערכת מצב ביטחונית במפקדת אוגדת איו"ש, 18 בדצמבר 2018. עמוס בן גרשון, לשכת העיתונות הממשלתית
"לא נסבול טרור לא מעזה ולא מיו"ש". ראש הממשלה בנימין נתניהו בסיור בגבעת אסף/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשון

נתניהו קיים הבוקר הערכת מצב ביטחונית במפקדת יהודה ושומרון עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט ומפקדים בכירים נוספים. בביקורו בזירת הפיגוע אמר: "אנחנו לא נסבול טרור לא מעזה ולא מיו"ש. אנחנו נכה אותו ביד קשה. אני מבקש לשבח כאן את ציבור המתיישבים שמגלה חוסן וכוח עמידה מול הטרור הרצחני הזה, ואני רוצה לשבח את מפקדי וחיילי צה"ל ששומרים עליהם ושומרים על אזרחי המדינה שלנו סביב השעון כל ימות השנה".

במהלך הפיגוע, שהתרחש בשבוע שעבר, התקרב רכב פלסטיני לטרמפיאדה בכניסה לגבעת אסף ופתח באש לעבר השוהים בה. שני החיילים, יובל מור יוסף ויוסף כהן, נהרגו ובנוסף אליהם נפצעו חייל נוסף ואזרחית. מאז, איתרו לוחמי צה"ל וכוחות שב"כ נשק מסוג קלצ'ניקוב ומחסניות שבאמצעותם ביצע המחבל את הפיגוע, אך המצוד אחר המחבלים נמשך.

עוד באותו נושא

יילחם עד הכדור האחרון: הערכה כי המחבל מגבעת אסף יבצע פיגוע נוסף

לכתבה המלאה
נשיא המדינה עם משפחתו של סמל יוסף כהן ז"ל, 18 בדצמבר 2018. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין עם משפחתו של כהן/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

במקביל, נשיא המדינה ראובן ריבלין ערך היום ביקורי תנחומים בבתי משפחתם של החיילים ההרוגים. ריבלין אמר למשפחתו של סמ"ר יובל מור יוסף באשקלון: "באנו לבכות את לכתו של שומר חומות ישראל. גיבור אמיתי שידע לשמור על הזהות שלו וגם להגן עלינו מתוך ההבנה שעל הבית שלנו רק אנחנו נוכל לשמור. יובל היה מפעים בהתנהלותו, נשא שם שורשי ומחובר כל כך למדינה הצעירה שלנו ונפל על משמרתו למען ביטחונה".

"אני יודע כמה קשה הכאב", הוסיף ריבלין. "אנו חייבים לשמור על המדינה שלנו כי אף אחד אחר לא יכול לעשות זאת עבורנו. אני עובר מבית לבית ומבכה את בנינו הנופלים ואני פוגש בכל בית את המסירות העמוקה ביותר". הנשיא אמר גם כי חיילי "נצח יהודה" הם "חיילים מרשימים ומקצועיים שלוקחים חלק בלתי נפרד בנשיאה בנטל במסירות נפש של ממש ושומרים על זהותם וערכיהם ללא פשרות".

יובל מור יוסף חייל צה"ל מאשקלון שנהרג בפיגוע בגבעת אסף, 13 בדצמבר 2018. צילום מסך
יובל מור יוסף/צילום מסך
יוסי כהן חייל צה"ל  מבית שמש שנהרג בפיגוע בגבעת אסף, 13 בדצמבר 2018. באדיבות המשפחה
יוסי כהן/באדיבות המשפחה

בביקורו במשפחתו של סמל יוסף כהן בירושלים אמר ריבלין כי הוא התרגש מדברי אביו על הצורך באחדות ישראל גם בתקופות טובות ולא רק ברגעי השבר. "גורל אחד שם אותנו כאן ואנחנו חייבים לעמוד שכם אל שכם כדי להגן על ארצנו. נפלה בחלקנו זכות אמיתית להיות הורים ומחנכים של ילדים כמו הבן שלכם", אמר ריבלין.

רה"מ נתניהו סייר בצומת גבעת אסף בו אירע הפיגוע בשבוע שעבר וקיים הערכת מצב ביטחונית במפקדת אוגדת איו"ש, 18 בדצמבר 2018. עמוס בן גרשון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בזירת הפיגוע, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully