וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין אופציה מלבד ניצחון": המסע להצלת תומר חולה הסרטן בן השנתיים

21.12.2018 / 10:30

הוריו של תומר מן הבחינו כי חזר הביתה מהמשפחתון עם צליעה, אך חשבו כי מדובר במכה שתחלוף. בבדיקות בבית החולים גילו כי בעמוד השדרה של בנם נמצא גידול באורך שמונה ס"מ. כעת יצאה המשפחה בקמפיין מימון המונים לטובת טיפול מציל חיים. "יום אחד נחזיר את הטוב הזה לכולם"

תומר מן, ילד חולה סרטן שהוריו מנהלים קמפיין להצלת חייו בכותרת "אל תתנו לשמש שלנו לשקוע". באדיבות המצולמים
זקוק לטיפול מציל חיים. תומר מן/באדיבות המצולמים

בגיל שנה ועשרה חודשים, חזר תומר מן מהמשפחתון כשהוא צולע, אך הוריו לא התרגשו מהמקרה וחשבו שהוא יחלוף. "אנחנו לא עושים עניין מכל דבר. חשבנו שמדובר במכה קטנה ושעוד יומיים הכול יעבור", אך המצב לא השתפר ורק החמיר. ההורים ביקרו אצל ארבעה אורתופדים שונים שבדקו את בנם הקטן שצליעתו הלכה והחמירה.

"האורתופד הרביעי שאצלו היינו החליט סוף סוף להפנות אותו לבית החולים כדי שנעשה את כל הבדיקות - ומאותו ערב בחודש מאי עולמנו התהפך", סיפרה לוואלה! NEWS עדי, אמו של תומר. הוא אובחן כחולה בסרטן נדיר מסוג BCOR SARCOMA וזקוק לטיפול ייחודי בארצות הברית שעלותו מוערכת בכ-300 אלף שקלים.

בשיחה גוללה עדי כיצד עוברים השבועות על משפחתה מאז שגילו את המחלה. "השבוע הראשון היה נורא. עשרות אנשי צוות בבית החולים שבודקים ודוקרים, אבל בעיקר חסרי אונים. תוצאות בדיקת ה-MRI הדהימו את כולנו - בתעלת עמוד השדרה המותני בגוף הקטן הזה יש גידול באורך שמונה ס"מ. יום למחרת תומר כבר נכנס לניתוח ארוך של שש שעות כדי להסיר את הגידול". לדבריה, בשל סוג הגידול הנדיר, ממצאי הניתוח נשלחו אל מומחה עולמי בבוסטון, שהעביר אותם למעבדה בוונקובר שבקנדה.

עוד בוואלה! NEWS:
ראש אגף משאבי אנוש במשטרה נחקרה במח"ש בחשד להפרת אמונים
אם החייל שנפצע קשה בפיגוע בגבעת אסף: "אמרו לנו שמדהים שהוא חי"
בעקבות רחפנים: שדה התעופה גטוויק בלונדון הושבת ל-32 שעות

תומר מן, ילד חולה סרטן שהוריו מנהלים קמפיין להצלת חייו בכותרת "אל תתנו לשמש שלנו לשקוע". באדיבות המצולמים
שומרים על אופטימיות. תומר/באדיבות המצולמים

בזמן שהמתינו לתוצאות השתדלו בני המשפחה לשמור על אופטימיות, "אנחנו מקפידים ליהנות תוך כדי ההמתנה, אבל המחשבה בקצה המוח, לא מרפה". במקביל שב תומר למשפחתון והתחיל להזיז את הרגליים, אך את יום הולדתו השנתיים חגג בין בדיקה לבדיקה. בחודש אוגוסט החליטו לצאת לחופשה המשפחתית באילת שתוכננה עוד קודם לכן כדי לשמור על שגרת הילדים. "נסענו ובאותו ערב, כשהילדים כבר ישנים התקבלו התשובות מוונקובר. הרופאה דיברה ואנחנו כאילו מתנתקים מהקרקע תוך כדי השיחה ועוברים אל יקום מקביל", תיארה עדי.

"היא סיפרה לנו שמדובר בסרטן מסוג נדיר ואמרה שנתחיל מיד בטיפולים כימותרפיים אגרסיביים במיוחד", הסבירה. "שמענו וסירבנו להאמין. הסתכלנו אחד לשנייה בעיניים ריקות ולא האמנו שזה פה, אצלנו". ביום למחרת החליטו להניח את הבשורה הקשה בצד ולהמשיך ליהנות עם הילדים. "היינו עם חיוך מבחוץ ובפנים תחושה שאי אפשר לתאר, ריק ענק, חוסר ודאות, פחד. לא הבנו בהתחלה את כל המשמעויות, פשוט נולדים לתוך זה ולומדים כל יום מחדש, אבל מהרגע הראשון היה ברור שלא עוצרים. גייסנו את כל מה ומי שיש לנו כדי להציל את תומר ואנחנו בתוך מסע שאין בו שום אופציה אחרת מלבד ניצחון".

עוד באותו נושא

11,077 בני אדם בשנה: מחלת הסרטן סיבת המוות העיקרית בישראל

לכתבה המלאה
תומר מן, ילד חולה סרטן שהוריו מנהלים קמפיין להצלת חייו בכותרת "אל תתנו לשמש שלנו לשקוע". באדיבות המצולמים
"שמענו וסירבנו להאמין". תומר/באדיבות המצולמים

את הטיפולים הכימותרפיים התחיל תומר מיד עם החזרה מאילת, אחרי בדיקת MRI שהראתה שהגידול חזר ובגדול הבאורך של חמישה ס"מ. בימים הקרובים עתיד לסיים את הטיפול הכימותרפי האחרון מתוך שישה טיפולים ולפניו עוד שני טיפולים כימותרפיים שונים, שבאחרון מעורבת גם השתלה עצמית. כל זאת לפני הטיפול החשוב ביותר אותו מתוכנן לעבור תומר בניו ג'רזי, "מכת המחץ שצריך לתת לגידול", אמרה האם. "כדי לתת אותו אנחנו חייבים לנסוע לניו ג'רזי למרכז שמתמחה בהקרנות פרוטון, הקרנות שאינן פוגעות באיברים סמוכים לאזור הגידול, בטכנולוגיה מתקדמת שאין אותה בארץ".

"אנחנו נמצאים בתוך רכבת הרים מטורפת כבר חצי שנה, והתחושה לפעמים היא שאין שום יכולת לשלוט על המסלול או על הקצב שלה", תיארה עדי. "תוך כדי הטיפולים והניסיונות היומיומיים להתמודד עם הסחרור הזה הייתה הבנה שכדי להבטיח את החיים של הילד שלנו, אנחנו חייבים את העזרה של כולם וההבנה הזאת לא הייתה פשוטה עבורנו. זה מאוד רחוק מהדרך שבה אנחנו חיים את החיים 'הרגילים' שלנו, גם החשיפה האישית והפרטית וגם המקום של לבקש עזרה. כדי שנוכל לצאת למסע הזה ולחזור ממנו מנצחים, אנחנו מבקשים מהציבור לעזור לנו לממן את העלויות הגבוהות של הטיפולים והשהות שלנו".

תומר מן, ילד חולה סרטן שהוריו מנהלים קמפיין להצלת חייו בכותרת "אל תתנו לשמש שלנו לשקוע". באדיבות המצולמים
קמפיין האינסטגרם "אל תתנו לשמש שלנו לשקוע"/באדיבות המצולמים

בימים אלה יוצאת המשפחה בקמפיין גיוס המונים, שהכנסותיו יסייעו למשפחה בעלויות הניתוח, הטיפולים והשהייה בארצות הברית. בנוסף לכך, פתחו בקמפיין ברשתות החברתיות במטרה להעלות את המודעות לסיפורו של תומר. "בשבוע הקרוב יעלה ברשת קמפיין מימון המונים ארצי ובמקביל תתקיים בכל רחבי הארץ פעילות ענפה לגיוס תרומות" כתבה עדי לחבריה. הסלוגן שילווה את הקמפיין הוויראלי, הוא "אל תתנו לשמש שלנו לשקוע", אליו מבקשת המשפחה לצרף ציור של "שמש פשוטה וילדותית", ואת הציור לעלות לרשת החברתית בתוספת האשטאג: #אלתתנולשמשלנו_לשקוע.

בתוך כמה שעות בלבד הצליחו הוריו של תומר לגייס יותר מ-400 אלף שקלים. "אנחנו עוד מנסים לעכל את מה שקרה כאן ביומיים האחרונים", כתבו. "אנחנו רוצים להודות לכולם על ההיענות המטורפת. אנחנו המומים ומתרגשים מהאהבה והתמיכה של כולם. השמש שלנו זרחה והאירה את הארץ והצלחנו לגייס את הכסף בתוך ארבע שעות - בלעדיכם שום דבר מזה לא היה קורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully