וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות רחפנים: שדה התעופה גטוויק בלונדון הושבת ל-32 שעות

נמל התעופה השני העמוס ביותר בממלכה שב לפעילותו, לאחר שבמהלך היומיים האחרונים בוטלו 760 טיסות וזאת בעקבות רחפנים שזוהו טסים בשמי מסלולי התעופה. במשטרה לא מעריכים כי מדובר בטרור, אך כוחות צבא נפרסו בשטח

גטוויק, לונדון, רחפנים 21 דצמבר 2018. רויטרס
נוסעים ממתינים לטיסותיהם בשדה המושבת. נמל התעופה לונדון "גטוויק", אתמול/רויטרס

שדה התעופה "גטוויק" בלונדון הושבת במשך יותר מ-32 שעות והחל לחזור היום (שישי) לפעילותו, בעקבות דיווחים על רחפנים המרחפים מעל שמי נמל התעופה. בעקבות המקרה בוטלו 760 טיסות, בהן היו מתוכננים לטוס כ-110 אלף נוסעים. משטרת מחוז סאסקס קיבלה יותר מ-50 תלונות בעניין הרחפנים, שנראו לראשונה כשהם "עפים מעל גדר המערכת לכיוון מסלולי ההמראה". כמו כן, נכון לרגע זה, אין במשטרה הערכות שמדובר באירוע טרור, אך כוחות צבא נפרסו בשטח.

ג'ייסון טינגליי, קצין במשטרה המקומית, אמר כי אפשרות של הפלת הרחפנים באמצעות ירי נלקחה בחשבון כ"אופציה טקטית" שממשיכה להיבחן. הוא הוסיף כי עד כה, לא נערכו מעצרים של חשודים בהטסת הרחפנים וכי "בעתיד הנראה לעין" השדה ימשיך להיות מושבת כל עוד ממשיך המצוד. עוד הוסיפו במשטרה כי אחת הסיבות שבגללן עדיין לא יירטו את הרחפן היא כיוון ש"עדיין לא זיהינו את הדגם הספציפי שלו, מה שמשפיע על האופציות הטקטיות שלנו".

עוד בעולם
בין הפטיש של ארדואן לסדן של דאעש: הכורדים הראשונים להיות מופקרים
רצח התיירות בהרי האטלס: המעורבים צולמו נשבעים אמונים לדאעש
סערה בפרלמנט הבריטי: קורבין מלמל "אישה טיפשה" בתגובה למיי

גטוויק, לונדון, רחפנים 21 דצמבר 2018. רויטרס
נוסעים ממתינים לטיסותיהם בשדה המושבת. נמל התעופה לונדון "גטוויק", אתמול/רויטרס

גטוויק הושבת לראשונה בשעה 21:00, ערב יום רביעי. השירות חזר לפעולה בשעה 3:00, באותו הלילה שבין רביעי לחמישי, אך לאחר 45 דקות הוא השובת שוב בעקבות דיווחים חוזרים על רחפנים. מטעם נמל התעופה טרם נמסרה הודעה רשמית על חזרה לשגרה, אך סטטוס של טיסה נורבגית, שתוכננה להמריא בשעה 5:45, הוגדרה באתר כ"קריאה אחרונה לנוסעים".

שדה התעופה גטוויק ממקום 45 קילומטרים דרומית ללונדון שבבריטניה. זהו הנמל השני העמוס ביותר בממלכה אחרי נמל התעופה לונדון "הית'רו", ונמל התעופה החד-מסלולי העמוס ביותר בעולם.

(עדכון ראשון: 04:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully