וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בפרלמנט הבריטי: קורבין מלמל "אישה טיפשה" בתגובה למיי

19.12.2018 / 19:20

ראשת הממשלה הגיעה לענות על שאלות המחוקקים כמדי שבוע, והביקורת שהפנתה נגד מנהיג הלייבור בנוגע לברקזיט גרמה לו להגיב בעצבנות ובצורה סקסיסטית. עם זאת, הוא טוען כי אמר "אנשים טיפשים" ולא התייחס למיי מפורשות

יושב ראש מפלגת הלייבור, ג'רמי קורבין סינן לעבר ראש הממשלה תרזה מיי "אישה טיפשה"/צילום: רויטרס

הפרלמנט של בריטניה נסער היום (רביעי) כשמנהיג האופוזיציה ג'רמי קורבין מהלייבור מלמל "אישה טיפשה" במהלך חילופי דברים עם ראשת הממשלה תרזה מיי.

דבריו של קורבין נתפסו בטלוויזיה בעת דיון שאלות תשובות המתקיים מדי יום רביעי. הוא תקף את מיי בשאלות עוינות בשל החלטתה לדחות בשבוע שעבר את ההצבעה על הסכם הברקזיט שלה. בתגובה, מיי ציינה כי ייתכן שקורבין לא זוכה לתמיכת חברי מפלגתו. "יש לי עצה לג'נטמלן הנכבד - הסתכל מאחוריך", השיבה. "הם לא מתרשמים וגם המדינה לא". קורבין נענע בראשו כשהוא מסנן בלחש, לפי התקשורת הבריטית, "אישה טיפשה".

קורבין הכחיש כי הוא כינה את מיי "אישה טיפשה" אלא טען שהוא אמר "אנשים טיפשים ביחס לאלו שסבורים שאפשר לנהל את הדיון על משבר עזיבת האיחוד האירופי בפנטומימה". לדבריו, "אני מתנגד לחלוטין לכל שימוש בשפה סקסיסטית או מיזוגנית בכל צורה שהיא".

לקריאה נוספת על הברקזיט
בריטניה נערכת לברקזיט ללא הסכם: "3,500 חיילים הועמדו בכוננות"

יושב ראש מפלגת הלייבור, ג'רמי קורבין סינן לעבר ראש הממשלה תרזה מיי "אישה טיפשה". צילום: רויטרס, רויטרס
גרם לסערה. קורבין בפרלמנט, היום/רויטרס, צילום: רויטרס

הדיון שהחל בצורה חביבה עם איחולי חג מולד שמח גלש למהומה כשמחוקקים, במיוחד מחוקקות, דרשו להעניש את קורבין. עם זאת, יו"ר הפרלמנט ג'ון ברקאו אמר שהוא לא ראה או שמע את מה שלכאורה קרה, ולכן הוא אינו יכול להכריע בנושא. הוא בעצמו היה מעורב בתקרית דומה ביוני, כשאמר זאת לכאורה לשרה אנדראה לידסום. עם זאת, ועדת האתיקה של הפרלמנט קבעה שאין מקום לחקירת האירוע.

"אני חושבת שכל מי שבבית הזה, במיוחד ביום לציון מאה שנה למתן זכות הצבעה לנשים, צריך לעודד נשים להגיע לכאן ולכן להשתמשב שפה נאותה", אמרה מיי, לקול מחיאות כפיים של מחוקקים רבים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, במהלך דיון בפרלמנט הבריטי 19 בדצמבר 2018. רויטרס
מיי בפרלמנט, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully