וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה נערכת לברקזיט ללא הסכם: "3,500 חיילים הועמדו בכוננות"

18.12.2018 / 16:58

מועד פרישת הממלכה מהאיחוד האירופי מתקרב, אך מיי מתקשה לגבש תמיכה בהסכם שלה. הממשלה מגבשת תכניות למקרה של עזיבה חד-צדדית ולתרחיש של מחסור וכאוס ושר ההגנה פירט על תכניות הכוחות המזוינים בעת הצורך

עריכה: איתי עמרם

שר ההגנה של בריטניה גווין וויליאמסון אמר היום (שלישי) כי הצבא העמיד 3,500 חיילים בכוננות למקרה שהממשלה תזדקק לסיוע אם הפרישה מהאיחוד האירופי תתרחש ללא הסכם. הוא אמר את הדברים בדיון בפרלמנט, שבו שאלו המחוקקים על ההכנות של ממשלתה של תרזה מיי, שאינה מצליחה לגבש די תמיכה להסכם עם האיחוד האירופי. הוא הבהיר כי משרד ההגנה טרם קיבל בקשה רשמית בנושא. "אנחנו מכינים תכניות חירום, ויהיו לנו 3,500 חיילים בכוננות, כולל חיילים סדירים ומילואים", אמר שר ההגנה.

דבריו נאמרו בצל הגברת ההכנות של ממשלת בריטניה לקראת האפשרות של עזיבה ללא הסכם, כשפחות מ-14 שבועות נותרו עד למועד. מבלי אישור המחוקקים, בריטניה תעזוב את האיחוד ב-29 במרץ בצורה חד-צדדית. לפי חלק מהתרחישים, יתרחש כאוס בימים הראשונים שיוביל למחסור במוצרים בסיסיים.

לקריאה נוספת על הברקזיט
מיי אחרי הניסיון להדיחה: לא אתמודד בבחירות הבאות
משבר הברקזיט: מיי שרדה את האי-אמון, אך יותר משליש מהמחוקקים הצביעו נגדה

הפגנה נגד האפשרות של מחסור במזון במקרה של ברקזיט ללא הסכם, לונדון, בריטניה, 22 באוגוסט 2018. רויטרס
הפגנה נגד האפשרות של מחסור במזון במקרה של פרישה מהאיחוד ללא הסכם, אוגוסט/רויטרס

אפשרויות נוספות הן קיום משאל עם נוסף, רעיון שאותו מיי דוחה על הסף, בחירות מוקדמות, כפי שרוצים בלייבור, או הארכת המשא ומתן עם בריסל. ההחלטה הסופית תעצב את כלכלתה של בריטניה, שגודלה 2.8 טריליון דולר, לעשרות השנים הקרובות. מתנגדי הברקזיט, שרוצים לקיים משאל עם נוסף, חוששים מפגיעה כלכלית קשה.

מיי תביא את ההסכם שגיבשה עם האיחוד אל הפרלמנט באמצע ינואר, אחרי שביטלה את ההצבעה עליו מוקדם יותר החודש מחשש לתבוסה. היא הצליחה לשרוד הצבעת אי-אמון במפלגתה, אולם בשל ההתנגדות הרבה לה - יותר ממאה מחוקקים - היא הודיעה כי לא תנהיג את השמרנים בבחירות הבאות, שאמורות להתקיים ב-2022.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully