וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיי אחרי הניסיון להדיחה: לא אתמודד בבחירות הבאות

ראשת ממשלת בריטניה אישרה כי היא לא תעמוד בראש המפלגה השמרנית בבחירות שאמורות להתקיים ב-2022, אולם סירבה לנקוב בתאריך לעזיבתה. היא הודתה כי הצבעת האי-האמון, שאותה שרדה מול התנגדות רבה, הייתה קשה

עריכה: איתי עמרם

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי אישרה היום (חמישי) כי היא לא תוביל את המפלגה השמרנית בבחירות הבאות בעקבות הצבעת האי-אמון בה אתמול. עם זאת, מיי, שהגיעה לפסגה בבריסל בניסון להשיג הבנות חדשות על הסכם הברקזיט, סירבה לנקוב בתאריך לעזיבתה.

"אמרתי שאני רוצה להוביל את המפלגה השמרנית בבחירות הכלליות הבאות, אבל אני חושבת שזה נכון שהמפלגה חשה שהיא מעדיפה מנהיג חדש", אמרה מיי, שאמנם שרדה את ההצבעה ברוב של 200 מחוקקים, אולם 117 חברי פרלמנט הצביעו נגדה.

היא הודתה כי אתמול היה "יום קשה" וכי היא שמעה את החששות של מבקריה מפני סוגיית צפון אירלנד בהסכם. מתנגדיה סבורים כי ההסכם יכבול את לונדון לאיחוד גם אחרי הפרישה. עם זאת, מנהיגי אירופה אמרו כי הם לא מתכוונים לשאת ולתת על ההסכם שגובש אחרי כשנה וחצי, אלא רק להגיע להבהרות לגביו. מנהיגת המפלגה השמרנית הזהירה בימים האחרונים כי הדחתה עלולה לגרום לביטול הברקזיט, שנתיים וחצי אחרי ש-52% מהמבציעים תמכו בעזיבת האיחוד במשאל עם שעדיין מפלג את הממלכה.

לקריאה נוספת על ברקזיט
מיי שרדה את האי-אמון, אך יותר משליש מהמחוקקים הצביעו נגדה

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי בפסגת האיחוד האירופי. רויטרס, רויטרס
ראשת ממשלת בריטניה מיי בבריסל, היום/רויטרס, רויטרס

התוצאות אתמול הראו שההתנגדות למיי אינה מגיעה רק משורות תומכי הברקזיט הקשים במפלגה, אלא גם ממחוקקים פרגמטיים יותר בסיעה המפולגת. תומכיה קראו לעמוד מאחורי מיי ולאחר את ההצבעה על הסכם הברקזיט בשביל שהיא תוכל לגבש אותו באופן סופי, אולם מחנה הברקזיט, שרואה את ההסכם שלה כבגידה, קרא לה להתפטר.

האגף האירוסקרפטי במפלגה פתח בהליך האי-אמון נגד מיי שעות אחרי ששבה אתמול ממפגש עם מנהיגים אירופים, שבו לא הצליחה להשיג פרשות בנוגע לסלע המחלוקת העיקרי בהסכם שלה - עתיד צפון אירלנד, שלפי ההסכם הנוכחי יהיה תלוי באיחוד ללא יכולת השפעה מצדה של הממלכה. עם זאת, גורמים דיפלומטיים בבריסל אמרו כי טיוטת המסמך שמתבגשת עבור מיי תכלול רק את האפשרות שהגוש יתן עוד ביטחונות בנוגע לסוגיית הגבול האירי, מבלי להציע כאלו באופן מידי.

ללא מציאת פתרון בסוגייה, הסיכוי שראשת הממשלה תצליח להעביר את ההסכם בפרלמנט עד למועד שקבעה - 21 בינואר - קלוש ביותר. מבלי אישור המחווקקים, בריטניה תעזוב את האיחוד ב-29 במרץ ללא הסכם. אפשרויות נוספות הן קיום משאל עם נוסף, רעיון שאותו מיי דוחה על הסף, או בחירות מוקדמות, כפי שרוצים בלייבור. ההצבעה על ההסכם הייתה אמורה להתקיים ביום שני, אך מיי הבינה שהיא תספוג תבוסה וביטלה אותה. דובר מטעמה הבהיר כי ההצבעה החדשה לא תקרה לפני חג המולד.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הפרלמנט בעת הכרזתה של ראש הממשלה תרזה מיי על ביטול ההצבעה על הברקזיט, 10 בדצמבר 2018. רויטרס
מיי מודיעה בפרלמנט על דחיית ההצבעה על הברקזיט, שני/רויטרס

עתיד הברקזיט, ההחלטה הפוליטית והכלכלית המשמעותית ביותר של הממלכה מאז תום מלחמת העולם השנייה, נכנס למסלול לא ידוע בשל ההתפתחויות האחרונות. שתי האפשרויות הבולטות שנותרו עד 29 במרץ הן פרישה ללא הסכם, תרחיש שלפי התחזיות השחורות יגרום לכאוס ולמחסור במוצרים, ומשאל עם נוסף.

ההחלטה הסופית תעצב את כלכלתה של בריטניה, שגודלה 2.8 טריליון דולר, לעשרות השנים הקרובות. מתנגדי הברקזיט, שרוצים לקיים משאל עם נוסף, חוששים מפגיעה כלכלית קשה. הם קיבלו חיזוק אחרי שבית המשפט האירופי קבע ביום שני כי לונדון יכולה לבטל חד-צדדית את הליך הפרישה, שמתקיים במסגרת סעיף 50 באמנת האיחוד האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully