וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר על תנאי לניצב בדימוס מנשה ארביב, מפקד להב 433 לשעבר

19.12.2018 / 9:31

פרשת הרב והניצב: מפקד להב 433 לשעבר הורשע במסגרת עסקת טיעון כי לא דיווח על הצעת השוחד שקיבל מהרב יאשיהו פינטו. "במעשיו נפגעה תדמיתה של המשטרה ואמון הציבור בה", כתבה השופטת

צילום: ניב אהרונסון

בית משפט השלום בראשון לציון גזר הבוקר (רביעי) ארבעה חודשי מאסר על תנאי ו-200 שעות עבודות לתועלת הציבור, על ניצב בדימוס מנשה ארביב. מפקד להב 433 לשעבר הורשע במסגרת עסקת טיעון כי לא דיווח על הצעת השוחד שקיבל מהרב יאשיהו פינטו, במה שכונה "פרשת הרב והניצב".

השופטת עינת רון קבעה כי "במעשיו של הנאשם נפגעה תדמיתה של המשטרה ואמון הציבור בה. כרום תפקידו של הנאשם, כך קשה הפגיעה באמון הציבור". סנגוריו של ארביב, עו"ד יהושע רזניק וכן עו"די ינון סרטל וניר לזר ממשרד סרטל סהראי לזר, ביקשו לבטל את הרשעתו - אולם השופטת רון דחתה את הבקשה. מנגד, השופטת גם לא קיבלה את בקשת הפרקליטות להטיל על ארביב עבודות שירות.

עוד בוואלה! NEWS:
הירי בתחנת הדלק במגידו: סולחה בין בני משפחות פשע שהסתבכה
כבר הפסקנו לספור: שוב בוטלו רכבות בקו ירושלים-תל אביב
ספרים, חיוכים, דם: כך ניסה הרוצח אברג'יל להוכיח שגם הוא אנושי

גזר דין לניצב בדימוס מנשה ארביב, השלום ראשל"צ, 19 בדצמבר 2018. ניב אהרונסון
"כרום תפקידו של הנאשם, כך קשה הפגיעה באמון הציבור". ניצב ארביב בבית המשפט, הבוקר/ניב אהרונסון

בית המשפט הרשיע את ניצב בדימוס ארביב בגין עבירת אי-מילוי חובה רשמית. ארביב, ששימש גם כנציג משטרת ישראל בארה"ב וכסגן מפקד מחוז ת"א, הודה בעובדות כתב האישום המתוקן והורשע במסגרת הסדר במערכת יחסים פסולה בינו לבין הרב פינטו, זאת כאשר היה קצין בכיר מאוד במשטרת ישראל.

הנאשם ארביב לא הפסיק את הקשר ולא דיווח עליו כפי שהיה מחויב לעשות, גם לאחר שהרב פינטו הציע לו סכומי כסף משמעותיים עבור סיועו במשטרה בנוגע לחקירה שהתנהלה נגדו. גם לאחר שהרב פינטו נעצר ונחקר בחשד למתן שוחד לקצין אחר, תנ"צ אפי ברכה, לא דיווח ארביב על קשריו עם הרב פינטו ועל הצעת השוחד שהציע לו הרב. הנאשם הודה שבמעשיו נמנע במזיד בהיותו קצין משטרה בכיר בדרגת ניצב מלמלא חובה שהייתה מוטלת עליו על פי דין.

עו"ד הלה אדלמן, המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה מסר הבוקר לאחר מתן גזר הדין כי "בית המשפט קבע שמדובר במערכת יחסים פסולה ומתמשכת במסגרתה הוצעו לקצין הבכיר טובות הנאה פעם אחר פעם והוא מצדו נמנע מלדווח עליהן לאורך שנים. בכך למעשה העדיף את טובתו האישית על פני מילוי חובתו כמשרת ציבור וכבעל תפקיד בכיר ביותר במשטרת ישראל. בית המשפט הרשיע את הנאשם והעביר מסר לפיו אין להשלים עם נורמות התנהגות של קצינים ושוטרים אשר מעדיפים לקדם את ענייניהם האישיים על פני מילוי חובתם הציבורית באמינות וביושרה".

עוד באותו נושא

המדינה מבקשת להטיל 5 חודשי עבודות שירות על ניצב בדימוס מנשה ארביב

לכתבה המלאה
גזר דין לניצב בדימוס מנשה ארביב, השלום ראשל"צ, 19 בדצמבר 2018. ניב אהרונסון
"לא הפסיק את הקשר ולא דיווח עליו כפי שהיה מחויב לעשות". ארביב בבית המשפט, הבוקר/ניב אהרונסון

סנגוריו של ארביב אמרו כי "היום הגיעה לסיומה פרשה שהחלה בחשדות חמורים לעבירות שוחד בגזר דין המטיל על מי שפיקד על יחידת העילית של משטרת ישראל להב 433 עונש של 200 שעות לתועלת הציבור בלבד. בכך למעשה התקבלה עמדתנו העקרונית ולפיה מדובר באירוע המצוי ברף הנמוך ביותר האפשרי".

הרב יאשיהו פינטו לתלמידיו: "השטן נלחם בנו בכל הכוח - אך אנו מקבלים זאת בשמחה". צילום מסך
הציע לארביב סכומי כסף משמעותיים עבור סיועו במשטרה. הרב פינטו/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully