וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה מבקשת להטיל 5 חודשי עבודות שירות על ניצב בדימוס מנשה ארביב

28.10.2018 / 15:37

הניצב לשעבר, שהורשע בכך שלא דיווח על קשריו עם הרב פינטו ועל הצעת השוחד שקיבל ממנו, אמר היום בבית משפט כי "בין לא לדווח לבין להיות עבריין המרחק הוא עצום". נציג המדינה: "מדובר בבכיר שבבכירים, עיני הציבור כולו נשואות אל המסר שבית המשפט יעביר"

"טובות ההנאה" נחשפות: ויזה, דולרים וסוויטה במנהטן. קובי אליהו
"אני לא עבריין". ניצב בדימוס ארביב/קובי אליהו

המדינה מבקשת להטיל על ניצב בדימוס מנשה ארביב חמישה חודשי עבודות שירות - כך עלה הבוקר (ראשון) בדיון שהתקיים בעניינו בבית משפט השלום בראשון לציון. ארביב, שבתפקידו האחרון במשטרה שימש מפקד להב 433, הורשע בפברואר השנה במסגרת הסדרת טיעון בעבירה של אי מילוי חובה רשמית, משום שלא דיווח על קשריו הקרובים עם הרב יאשיהו פינטו, ועל כך שהאחרון הציע לו שוחד.

"כשניצב במשטרה עובר עבירה פלילית זו סטייה חמורה מאוד מהשורה", אמר בדיון נציג המדינה, עו"ד אופיר אפרתי, מהמחלקה לחקירות שוטרים. "חמור עוד יותר שאין מדובר כאן במעידה חד פעמית, במובן של מעשה פסול יחיד, אלא בעבירה מתמשכת. היה מצופה מהנאשם, והיו לו כמה צמתים וכמה הזדמנויות לחשוף את הדברים, והוא לא עשה זאת". עוד הוסיף עו"ד אפרתי, כי "מדובר בבכיר שבבכירים, עיני פקודיו מסורות אליו ועיניהם, כמו גם עיני הציבור כולו, נשואות אל המסר שבית המשפט יעביר".

נציג המדינה טען בדיון כי אין פסיקה שיכולה לשמש קו מנחה למקרה הנוכחי, אולם לפי פסקי דין של שוטרים שהורשעו בעבירות דומות, על העונש לנוע בין מאסר קצר בעבודות שירות, לבין עשרה חודשי מאסר בפועל. במקרה הספציפי של ארביב, גם לאור תרומתו הרבה במשך שנותיו במשטרה, ביקשה המדינה לגזור עליו חמישה חודשי עבודות שירות לצד מאסר על תנאי וקנס.

הרב יאשיהו פינטו לתלמידיו: "השטן נלחם בנו בכל הכוח - אך אנו מקבלים זאת בשמחה". צילום מסך
לא דיווח על קשריו עם הרב. פינטו/צילום מסך

מנגד, סנגוריו של ארביב, עורכי הדין יהושוע רזניק, ינון סרטל וניר לזר, ביקשו מבית המשפט לבטל את הרשעתו של ארביב בכפוף לצו של שירות המבחן, או לצד עבודות לתועלת הציבור. "אני חושב שזה המקרה המובהק שבית המשפט יעשה שימוש בסמכותו ויבטל את ההרשעה", אמר עו"ד רזניק, "אני חושב שנסיבות העבירה היו כאלה שמציירות את אי הדיווח הזה באור שהוא איננו חמור. שום נזק לא נגרם פה לחקירה של פינטו בפרשת השוחד. בנסיבות העניין אפשר לסיים את הפרשה הזו בלי הסטיגמה של הרשעה".

ארביב עצמו קיבל את רשות הדיבור לקראת תום הדיון: "בין לא לדווח לבין להיות עבריין המרחק הוא עצום", אמר הניצב לשעבר. "מעולם לא פגעתי בארגון או במערכת שלי. 37 שנים שירתי במשטרה שירות למופת, ללא שום הערה. מעולם לא קיבלתי ולא נתתי לפינטו או לאנשיו טובות הנאה או שום דבר דומה, ולא מסרתי שום מידע על עבודתי. אני לא עבריין, זה הכול. אני פשוט לא עבריין".

לדיון הגיעו גם הניצבים לשעבר שחר אילון ודוד צור, שהעידו על שירותם לצד ארביב בשנותיהם הרבות במשטרה. בין היתר התייחס צור לפרשה 1270, במסגרתה נבדק חשד כי יועץ התקשורת ניר חפץ, שהיה המקורב למשפחת נתניהו, העביר לשופטת בדימוס הילה גרסטל הצעה להתמנות ליועצת המשפטית לממשלה אם תסגור את "תיק המעונות" נגד אשת ראש הממשלה. התיק נסגר בתחילת החודש, ובדיון היום אמר ניצב צור כי "שופטת בכירה מאוד, על אותה עבירה שהגעתם בגינה להסכם (...) אפילו קצה של כתב אישום לא היה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully