וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם ילקוט ובליווי חברות: תיעוד הרגעים האחרונים של הנערה שנרצחה בת"א

בסירטון שפורסם בחדשות עשר נראית סילבנה צגאיי בת ה-13 כשהיא חוזרת מבית הספר רגעים לפני שנרצחה. הנערה אף הביטה בהשתקפותה ברכב ולא מיהרה להיכנס לבית, כשעל פי החשד בדירה כבר ארב לה במשך כשעתיים בן זוגה לשעבר של אמה. עם הגעתה למקום, היכה אותה למוות. תיעוד

חדשות 10

בחדשות עשר פורסם הערב (ראשון) תיעוד רגעיה האחרונים של סילבנה צגאיי בת ה-13, שעל פי החשד נרצחה על ידי בן זוגה לשעבר של אמה טספרבהן טספסיון לפני כשבוע. בצילום נראית הנערה חוזרת מיום לימודים עם שתי חברותיה, כשהילקוט על גבה והטלפון הנייד בידה. כמה מטרים לפני דלת ביתה ברחוב הונה שבשכונת התקווה בתל אביב, נעצרה צגאיי והביטה בהשתקפותה על פני חלון מכונית חונה.

נראה כי הנערה התעכבה ולא מיהרה להיכנס אל הדירה, שם לכאורה ארב לה החשוד ברצח טספסיון במשך כשעתיים. מהתיעוד עולה כי טספסיון הגיע לדירה בשעה 12:55 ועזב אותה לאחר כשלוש שעות ב-15:42. על פי החשד, משנכנסה צגאיי, טספסיון תקף אותה מינית, הכה אותה ותקף אותה למוות. הוא תועד יוצא מהבית כשהוא צועד ברוגע ומביט בטלפון הנייד.

לקריאה נוספת בנושא
אזרח זיהה והזעיק משטרה: כך נתפס החשוד באונס ורצח הנערה
שיחת הטלפון שהובילה למעצרו של החשוד ברצח הנערה סילבנה צגאיי בת"א
סריקות ותשאולים בדרום ת"א: נמשך המצוד אחר החשוד ברצח הנערה

תיעוד רגעיה האחרונים של הנערה סילבנה צגאיי, לפני שנרצחה. חדשות 10
חזרה הביתה מעוד יום לימודים/חדשות 10

ביום חמישי האחרון האריך בית משפט השלום בתל אביב את מעצרו של טספסיון בשבוע, למרות בקשת המשטרה להאריכו ב-15 ימים. במהלך המשפט אמרו נציגי המשטרה כי "מדובר באירוע קשה בו חייה של הנערה נגדעו באכזריות". החשוד, לעומת זאת, בחר לשתוק במהלך הדיון והשופט דניאל בארי אמר כי "קיים חשד סביר שהוא ביצע את המיוחס לו". התיעוד שפורסם, בו נראה נכנס ויוצא מדלת הבית, ישמש כראיה נגדו.

מעצרו של החשוד, מבקש מקלט מאריתריאה, בתום מצוד של שלושה ימים התאפשר לאחר שבצעד חריג ביקשה המשטרה את עזרת הציבור בחיפושים ואף פרסמה את תמונתו. בהקלטה ממוקד 100 נשמע אזרח שעבר בשוק הכרמל בעיר וזיהה את טספסיון. "לפי התמונה שפרסמתם, נדמה לי שראיתי את הבחור בשוק הכרמל באזור הגן הציבורי", אמר בשיחה. האזרח תיאר למוקדן כי "הוא היה עם מעיל סגור בגוון חום בהיר וקפוצ'ון על הראש באזור ההומלסים בסוף השוק".

עוד באותו נושא

מעצר החשוד ברצח הנערה בתל אביב הוארך בשבוע: "גדע את חייה באכזריות"

לכתבה המלאה
הארכת מעצר לטספרבהן טספסיון החשוד ברצח סילבנה צגאיי, בית משפט השלום ת"א, 29 בנובמבר 2018. יותם רונן
ארב לה במשך כשעתיים. טספסיון בהארכת מעצרו, בשבוע שעבר/יותם רונן

במשטרה מעריכים כי טספסיון ארב לצגאיי זמן רב סמוך לביתה לפני שביצע את הרצח ושהוא התעלל בה באופן קשה במיוחד עד שמתה. במהלך היום שבו רצח אותה על פי החשד, הוא אף הצליח ליצור קשר עם אמה של הנערה ואיים: "את עוד תראי מה אעשה לך, את עוד תראי כיצד אני יכול להכאיב לך". כמה שעות אחר כך מצאה האם את בתה ללא רוח חיים בבית בשכונת התקווה.

בני משפחתה של צגאיי סיפרו כי הילדה לא רצתה שבן הזוג לשעבר של אמה יהיה בסביבה ואף הגדירה אותו כרע. "אנחנו לא רוצים את הבחור הזה, הוא בחור לא טוב, נישאר לבד רק שתינו", סיפרה דודתה. עוד הוסיפה כי האם והחשוד נפרדו לפני ארבעה חודשים, והוא הגיע הביתה לקחת את חפציו. לדבריה, הנערה התקשרה למשטרה, אך שם אמרו לה שהם לא יכולים לעזור לה אם הוא אינו נמצא בבית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ילדה שקופה". צגאיי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוריה של צגאיי מבית הספר רוגוזין בתל אביב דיווחו כמה פעמים למחלקת הרווחה ועדכנו אותה על המצב המסוכן שבו היא נמצאת. אחת המורות שלה אמרה כי בשל המבנה המשפחתי והעובדה שאמה עבדה בניקיון עד שעות מאוחרות, במשך רוב שעות היממה היא הייתה לבדה והוגדרה כנערה בסיכון.

גורם במערכת אכיפת החוק אמר על המקרה כי "מדובר לצערנו בסיפור שבו המערכת התנהלה כאילו מדובר בילדה שקופה". הוא אמר כי "מצטיירת תמונה קשה של מי שנפלה בין הכיסאות. המערכות לא ראו אותה ולא זיהו את המצוקה שלה".

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully