וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סריקות ותשאולים בדרום ת"א: נמשך המצוד אחר החשוד ברצח הנערה

27.11.2018 / 22:00

יותר מ-24 שעות אחרי שנמצאה גופתה של סילבנה צגאיי בת ה-13, טרם הצליחה המשטרה למצוא קצה חוט בחיפושיה אחר טספברהן טספסיון, בן זוגה של האם החשוד בהכאתה למוות. המשטרה מתרכזת בעיקר בדרום העיר בריכוזי מגורי מבקשי המקלט ומתשאלת תושבים בניסיון להגיע אל הנמלט

מערכת וואלה!

יותר מיממה עברה מאז רצח סילבנה צגאיי והמצוד אחר טספרבהן טספסיון, בן הזוג של אמה החשוד ברצח, נמשך הערב (שלישי). המשטרה הוציאה צו מעצר נגד החשוד, ותמונתו ופרטיו הועברו לכל מעברי הגבול ותחנות המשטרה בארץ. בצעד חריג, המשטרה החליטה לפרסם אותם גם בתקשורת כדי לקבל סיוע באיתורו מהאזרחים.

מרבית פעילות המשטרה מתבצעת באזור דרום תל אביב, במסגרתה כוחות משטרת יפתח מבצעים סריקות באתרים של מבקשי המקלט והמסתננים. עשרות השוטרים שמשתתפים במצוד מנסים להתחקות אחר טספסיון באמצעות פעולות חקירה רבות שכוללות, בין היתר, תשאולים, סריקות של מצלמות אבטחה ופעולות טכנולוגיות. למרות זאת, לפי שעה אין רמז או קצה חוט באשר למקום המסתור של החשוד.

עוד בוואלה! NEWS:
המשטרה מודה: הנערה הזעיקה שוטרים לדירה ודיווחה על בן זוגה של אמה
רצח בתל אביב: החשוד איים על אמה של הנערה שעות לפני המעשה
רצח הנערה בתל אביב: המשטרה קראה לציבור לסייע באיתור החשוד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אמה מצאה את גופתה בביתן. סילבנה צגאיי/מערכת וואלה!, צילום מסך
החשוד ברצח נערה בת 12 מתל אביב, נובמבר 2018. צילום מסך
המשטרה פרסמה את תמונתו כדי שהציבור יסייע. טספסיון/צילום מסך

במשטרה מעריכים כי טספסיון, מבקש מקלט מאריתריאה, ארב לצגאיי זמן רב סמוך לביתה לפני שביצע את המעשה ושהוא התעלל בה באופן קשה במיוחד. במהלך היום שבו ביצע את הרצח לפי החשד, הוא אף הצליח ליצור קשר עם אימה של סילבנה ואיים: "את עוד תראי מה אעשה לך, את עוד תראי כיצד אני יכול להכאיב לך". כמה שעות אחר כך מצאה האם את בתה ללא רוח חיים בביתה בשכונת התקווה.

ביום שבת האחרון התקשרה סילבנה למשטרה כדי לדווח כי בן זוגה של אמה הגיע לביתם לאסוף את חפציו ולעשות בלאגן. בשיחת הטלפון למוקד 100 החוקרים שאלו האם הוא תקף אותה והאם הוא איים עליה, והיא השיבה שלא. עוד הם שאלו האם היא מרגישה מאוימת והיא ענתה: "הוא לא נגע בי ולא עשה כלום". היא סירבה להגיש תלונה מאחר שטספסיון לא עלה לדירה.

זירת הרצח של נערה בת 12 בתל אביב. .
זירת הרצח בשכונת התקווה/.
זירת הרצח של נערה בת 12 בתל אביב. .
זירת הרצח בשכונת התקווה/.

לטענת המשטרה, "לא דווח למשטרת ישראל על ידי אף גורם ולא הוגשה שום תלונה, שעניינה אלימות פיזית או מילולית כלפי הנערה, לא על ידה באופן אישי ולא על ידי אף אחד אחר בנוגע אליה". לגבי שיחת הטלפון אמרו במשטרה: "גם בפנייתה זו וגם לאחר שתושאלה באופן יזום על ידי השוטרים לגביו, הבהירה הנערה כי לא ננקטה אלימות מכל סוג שהוא כלפיה".

במהלך היום התקיימו הפגנות ברחבי הארץ במחאה על רצח נשים, בעקבות מותה של צגאייה וכן של הנערה יארה איוב בת ה-16 שגופתה נמצאה בגוש חלב שבגליל. בין היתר התקיימו מחאות מול הכנסת, משרדי הממשלה בתל אביב ומעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובהפגנה נוספת בכיכר ציון בירושלים פיזרו המשתתפים מודעות עם שמות נשים שנרצחו ונרות זיכרון.

הפגנת ארגוני נשים במחאה על רצח נשים, מול מעון ראש הממשלה נתניהו בירושלים, 27 נובמבר 2018. מערכת וואלה!
הפגנה מול מעון ראש הממשלה/מערכת וואלה!
הפגנה נגד רצח נשים בכיכר ציון בירושלים, 27 בנובמבר 2017. מערכת וואלה!
מחאה בכיכר ציון בירושלים/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully