וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה מודה: הנערה הזעיקה שוטרים לדירה ודיווחה על בן זוגה של אמה

27.11.2018 / 16:55

מורה בבית הספר שבו למדה סילבנה צגאיי מספרת כי הוגדרה כנערה בסיכון וכי הצוות התריע כמה פעמים למחלקת הרווחה על מצבה. עם זאת, במשטרה מבהירים כי לא הוגשה תלונה על אלימות כלפיה אף שהתקשרה לדווח על הגעת החשוד לדירה. גורם במערכת אכיפת החוק: "נפלה בין הכיסאות"

חבריה של בת ה-12 שנרצחה גילו בבית הספר את דבר מותה/צילום: יותם רונן, עריכה: איתי עמרם

אחרי שעלו סימני שאלה סביב התנהלות הרשויות במקרה של סילבנה צגאיי, בת ה-13 שנרצחה בתל אביב, הודו היום (שלישי) במשטרה כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS כי הנערה התקשרה בשבת האחרונה למשטרה כדי לדווח על בן זוגה של אמה שהגיע לביתם לאסוף את חפציו. עם זאת, במשטרה הבהירו כי "גם בפנייתה זו וגם לאחר שתושאלה באופן יזום על ידי השוטרים לגביו, הבהירה הנערה כי לא ננקטה אלימות מכל סוג שהוא כלפיה".

לטענת המשטרה, "לא דווח למשטרת ישראל על ידי אף גורם ולא הוגשה שום תלונה, שעניינה אלימות פיזית או מילולית כלפי הנערה, לא על ידה באופן אישי ולא על ידי אף אחד אחר בנוגע אליה". זאת, בעוד נמשך המצוד אחר טספברהן טספסיון, מבקש מקלט מאריתריאה החשוד ברצח, שעל פי החשד ארב לסילבנה זמן רב, התעלל בה באופן קשה במיוחד ורצח אותה.

בשיחת הטלפון שלה למוקד 100 של המשטרה דיווחה צגאיי שבן זוגה של אמה הגיע לקחת את הדברים שלו ועשה בלאגן. החוקרים שאלו האם הוא תקף אותה והאם הוא איים עליה, והיא השיבה שלא. עוד הם שאלו האם היא מרגישה מאוימת והיא ענתה: "הוא לא נגע בי ולא עשה כלום". היא סירבה להגיש תלונה מאחר שטספסיון לא עלה לדירה.

עוד בנושא:
רצח הנערה בתל אביב: המשטרה קראה לציבור לסייע באיתור החשוד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המורים של צגאיי מבית הספר רוגוזין בתל אביב דיווחו כמה פעמים למחלקת הרווחה ועדכנו אותה על המצב המסוכן שבו היא נמצאת. אחת המורות שלה אמרה כי בשל המבנה המשפחתי והעובדה שאמה עבדה בניקיון עד שעות מאוחרות, במשך רוב שעות היממה היא הייתה לבדה והוגדרה כנערה בסיכון. גם בארגון אסף (ארגון סיוע לפליטים ומבקשי מקלט) אומרים כי לפני כארבע שנים הם העבירו לשירותי הרווחה דיווח בעניינה של צגאיי, וכי מדובר בילדה בסיכון.

לדברי גורם במערכת אכיפת החוק, "מדובר לצערנו בסיפור שבו המערכת התנהלה כאילו מדובר בילדה שקופה". הוא אמר כי "מצטיירת תמונה קשה של מי שנפלה בין הכיסאות. המערכות לא ראו אותה ולא זיהו את המצוקה שלה".

עוד באותו נושא

רצח בתל אביב: החשוד איים על אמה של הנערה שעות לפני המעשה

לכתבה המלאה
החשוד ברצח נערה בת 12 מתל אביב, נובמבר 2018. צילום מסך
איים על האם לאחר הרצח. טספברהן טספסיון/צילום מסך

אמה של סילבנה הייתה זו שמצאה אותה ללא רוח חיים בביתה. בבית הספר רוגוזין נערך בית הספר בעיר כדי לתת מענה לתלמידים, שלמרביתם נודע על הרצח רק בשלב מאוחר היום. אלי נחמה, מנהל בית הספר, אמר: "ניסינו להושיט עזרה לאמה שהייתה שבורה, ופגשנו גם את אביה. הבוקר נאלצנו כבר לספר לתלמידים מכל שכבות הגיל שלנו שחברה שלהם משכבה ח' נרצחה".

רבים מתלמידי בית הספר רוגוזין משתייכים לאוכלוסיית מבקשי המקלט בדרום תל אביב. "שלחנו מכתב לכל ההורים בשלוש שפות", הוסיף מנהל בית הספר. "ניתן לומר על אוכלוסיית בית הספר שהיא בעלת צרכים ייחודיים. לרבים מהם אין מעמד, ישנם קשיי שפה, ההורים אינם זמינים תמיד וישנה אי וודאות בנוגע לעתיד".

מאז אמש המשטרה מנהלת מצוד אחר טספסיון, וקראה לציבור לסייע בהעברת מידע שיוביל לאיתורו. במהלך היום הוא אף הצליח ליצור קשר עם אימה של הנרצחת ואיים: "את עוד תראי מה אעשה לך, את עוד תראי כיצד אני יכול להכאיב לך". במשטרה הדגישו כי אין לחתור למגע עם החשוד, וכי יש לפנות למוקד 100 של משטרת ישראל.

סילבנה צגאיי בת ה-13 שנרצחה בתל אביב. באדיבות המשפחה, .
סילבנה צגאיי/., באדיבות המשפחה
  • עוד באותו נושא:
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully