וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דם נשים אינו הפקר": הפגנות ברחבי הארץ במחאה על רצח הנערות

ברקע רצח הנערות סילבנה צגאיי ויארה איוב יצאו עשרות נשים להפגין מול הכנסת, משרדי הממשלה וברחבי ירושלים. הפגנה נוספת מתקיימת מול מעונו של נתניהו, שדבריו במעון לנשים מוכות עוררו סערה. יו"ר נעמ"ת: "צריך למגר את התופעה, בכוחו של ראש הממשלה לעשות זאת במידי"

מערכת וואלה

אחרי רצח הנערות סילבנה צגאיי בת ה-13 מדרום תל אביב ויארה איוב בת ה-16 מגוש חלב, שורת מחאות מתקיימות הערב (שלישי) ברחבי הארץ. העלייה במספר הנשים שנרצחו הוציאה לרחובות עשרות נשים שהגיעו למחות מול הכנסת ומול משרדי הממשלה בתל אביב, בנוסף להפגנה נוספת של ארגון נעמ"ת שמתקיימת מול מעון ראש הממשלה בעיר. המפגינות קוראות "ביבי ביבי תתעורר - דם נשים הוא לא הפקר" ו"נשים דורשות ביטחון ברחובות".

בכיכר ציון בירושלים הפגינו הערב עשרות בני אדם. כאשר על הרצפה במקום פיזרו מודעות אבל עם שמות נשים שנרצחו ונרות זיכרון. המפגינים קראו "נשים דורשות ביטחון ברחובות", "די לסגור את המקלטים איפה כל התקציבים" ו"לא שותקות לא נחמדות נשים עושות מהפכות".

תמר בן דוד, בתה של אביטל רוקח שנרצחה על ידי בעלה, הגיעה גם להפגנה בכיכר ציון. "אנחנו כאן אחרי שבסופ"ש האחרון עשינו הפגנות גם בחיפה, ירושלים ותל אביב. בדיוק על זה ביום המאבק. ספרנו 22 נשים, מספר מחריד, צרחנו כדי לעורר שוב את הממשלה. והשבוע ממשיך ונרצחות עוד שתי נערות. פוליטיקאים עכשיו יכולים להזדעזע ואבל בסוף זה בידיים שלהם. הרציחות בידיים שלהם. כמו שאת הרצח של אמא שלי היה אפשר למנוע גם את הרצח של הנערות האלה היה אפשר", אמרה בן דוד.

עוד בוואלה! NEWS:
המשטרה מודה: הנערה הזעיקה שוטרים לדירה ודיווחה על בן זוגה של אמה
"בלתי נתפס שנערה יוצאת מהבית ונרצחת": הפשע שמסעיר את הכפר השקט בגליל

הפגנת ארגוני נשים במחאה על רצח נשים, מול מעון ראש הממשלה נתניהו בירושלים, 27 נובמבר 2018. מערכת וואלה
ההפגנה מול מעון ראש הממשלה, הערב/מערכת וואלה
הפגנת ארגוני נשים במחאה על רצח נשים, מול מעון ראש הממשלה נתניהו בירושלים, 27 נובמבר 2018. מערכת וואלה
ההפגנה מול מעון ראש הממשלה, הערב/מערכת וואלה

בנוסף לכך, תתקיים הפגנה במושבה הגרמנית בחיפה ומחר (רביעי) יתקיימו הפגנות נוספות ביפו ובתחנת המשטרה בשלמה שבתל אביב.

בצל האירועים האחרונים החליטה הקואליציה להוריד את הדרישה להקמת ועדת חקירת פרלמנטרית בנושא רצח הנשים. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בביקורו במעון לנשים מוכות כי הוא לא יודע במה מדובר, וככל הנראה ההצעה ירדה כי היא הגיע מהאופוזיציה. רעייתו העירה לו כי בסוגיה כזאת "אין קואליציה ואופוזיציה". נתניהו הוסיף כי יקים ועדת שרים לעניין אלימות במשפחה, אלא שוועדה כזאת כבר קיימת, ומסקנותיה - הקמת תכנית חומש למיגור אלימות במשפחה - תוקצבה רק ב-20 מיליון שקלים בשנה שעברה שבה אושרה והשנה לא תוקצבה כלל.

יו"ר נעמ"ת גליה וולך, שמשתתפת בהפגנה מול מעונו של נתניהו בירושלים, אמרה: "בדיוק כמו שאמרה הגברת נתניהו - זה לא עניין של קואליציה ואופוזיציה, זה מאבק של כולנו, נשים וגברים, למען חברה בריאה. צריך למגר את התופעה הזאת מהשורש. בכוחו של ראש הממשלה לשנות ולעשות את זה במידי".

הנרצחת מדרום תל אביב. סילבנה צגאיי

סילבנה צגאיי בת ה-13 שנרצחה בתל אביב. באדיבות המשפחה, .
סילבנה צגאיי בת ה-13 שנרצחה בתל אביב/., באדיבות המשפחה

הנרצחת מגוש חלב. יארה איוב

יארה איוב הנעדרת מגוש חלב. דוברות המשטרה, .
יארה איוב הנעדרת מגוש חלב/., דוברות המשטרה

לדבריה, אין טעם בעוד ועדות שהמלצותיהן לא ייושמו. "תתכבד ממשלת ישראל, תכניס את היד לכיס ותוציא את המימון ואת המשאבים הכספיים הדרושים כדי למנוע את הרצח הבא. צריך לשים את זה בתעדוף הכי גבוה שיכול להיות, זו בעיה ארצית לאומית", אמרה וולוך. "המסקנות הראשונות היו של הוועדה בשנת 98', ואחר כך בשנת 2012 היה דוח של המבקר שביקר את זה שלא יישמו את מסקנות הוועדה, ואז ב-2014 הקימו עוד ועדה ונשים בישראל ממשיכות להירצח. המצב רק הולך ומחריף, אין מנוס מכך".

הפגנה נגד רצח נשים בכיכר ציון בירושלים, 27 בנובמבר 2017. מערכת וואלה
שלטי מחאה פזורים על הרצפה בהפגנה בכיכר ציון, הערב/מערכת וואלה
הפגנה נגד רצח נשים בכיכר ציון בירושלים, 27 בנובמבר 2017. מערכת וואלה
ההפגנה בכיכר ציון, הערב/מערכת וואלה

לדבריה, בין הצעדים שבהם יש לנקוט: "צריך להכניס את האזיקונים האלקטרונים לחקיקה, להרחיב את מערך הטיפול בגברים האלימים, להכניס לתכנית הלימודים חינוך לשוויון מגדרי כחלק מתוכנית הלימודים, למצוא את המקרים שבהן נשים מתלוננות ולא שמעו עליהן. לנו בנעמ"ת גם יש קבוצות לטיפול בגברים אלימים, אבל אין לנו תקציבים, זה טיפה בים. צריך להרחיב את מערך הטיפול וההסברה גם בתחנות המשטרה".

(עדכון ראשון: 17:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully