וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לנשים מוכות: "לא עקבתי אחרי ההצעה לטיפול בבעלים אלימים"

ראש הממשלה ביקר עם רעייתו במקלט לנשים מוכות בירושלים והתחמק משאלה על הצעת האופוזיציה לוועדת חקירה פרלמנטרית בנושא בנוגע להיקף רצח נשים שנדחתה אף שבשבוע שעבר הצביע נגד ההצעה. במקביל נתניהו החליט על הקמת ועדת שרים בראשותו למאבק באלימות במשפחה

צילום: רוני כנפו
ביקור רה"מ ורעייתו במעון לנשים מוכות בירושלים 25 בנובמבר 2018. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
"אין טיפול בצד הפוגע". נתניהו ורעייתו במהלך הביקור, היום/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (ראשון) עם רעייתו שרה במקלט לנשים מוכות בירושלים. במהלך הביקור הזכירו נשים ששוהות במקלט לראש הממשלה את ההצעה לוועדת חקירה פרלמנטרית בנוגע להיקף רצח נשים שנדחתה על ידי הקואליציה, וראש הממשלה הודה כי לא עקב אחריה. הוא אף הופתע כי אין טיפול בבעלים אלימים וכי הם אינם נענשים בזמן. אלא שבדיקת וואלה! NEWS מעלה כי נתניהו הצביע נגד ההצעה בשבוע שעבר במליאת הכנסת.

"הביקור הזה חידד לי כמה דברים שלא היו ידועים לי", אמר ראש הממשלה בתום הביקור חרף הצבעתו במליאה. "הדבר העיקרי זה חוט השני שעובר בסיפורים נוגעי הלב שלכן, שזה לא רק המחיר הנורא אתן משלמות, אלא העובדה שיש בעיה בכל הצד השני. יש טיפול בנפגעים טרור ואין טיפול בצד הפוגע".

בתגובה לשאלה על דחיית הצבעה לועדת חקירה פרלמנטרית בנושא של רצח נשים והפלתה על ידי הקואליציה אמר נתניהו כי "בטח שהופלה כי זו הצעה של האופוזיציה". רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו שנכחה במקום העירה לנתניהו כי "לדבר הזה באמת לא צריכה להיות קואליציה ואופוזיציה. זה עניין משותף לכולם".

גורמים בלשכת ראש הממשלה מסרו בתגובה כי "רה"מ מקים ועדת שרים בראשותו שתעסוק בנושא והוא יטפל בעניין יחד עם הממשלה. לכן, לא צריך את הצעות האופוזציה כי זה מטופל ע"י הממשלה".

ביקור רה"מ ורעייתו במעון לנשים מוכות בירושלים 25 בנובמבר 2018. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
ביקור בני הזוג נתניהו במקלט. היום/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

תשובתו של נתניהו באה בתגובה לשאלתה של מנהלת במקלט של עמותת "אישה לאישה" שהתייחסה לחוק שאושר וקובע זכויות לנשים אחרי השהות במקלט, אך החוק לא יושם. בדבריה לראש הממשלה, אמרה כי "ההרחקה הפיזית של האשה מהגורם האלים, זו אפילו לא תחילת הדרך".

מרי נרינדושבילי, שהיתה במקלט לפני כחמש שנים, סיפרה לנתניהו כי בעלה התנהג אליה באלימות. והיא הגיעה עם ארבעת ילדיהם למקלט. "זה היה בית, כמו לחזור לבית של אמא שלי. קיבלתי הרבה אהבה ועזרה. למדתי איך להיות חזקה".

אשה נוספת במקלט סיפרה כי מיד לאחר החתונה בעלה הכה אותה ואחרי זה התחילה גם אלימות כלפי הילדים. רק אחרי שהתאשפזה במחלקה פסיכיאטריות הרשויות נכנסו לתמונה ובעלה הורחק מהבית לחודש. אך אחרי שהוא חזר, האלימות החריפה. "הוא הרים סכין ואיים", ואז אמרו לה ללכת למקלט. כעת היא בדירת מעבר, וחוששת שבעלה ימצא אותה.
אשה אחרת סיפרה בדמעות על שבע שנים של אלימות פיזית ונפשית כלפיה וכלפי הילדים, כולל איומים ברצח. ובעלה הורחק רק לכמה חודשים. "זה עובר על סדר היום, כאילו זה לא מזיז לאף אחד", אמרה. "כשמבקשים עזרה האצבע המאשימה היא תמיד אלינו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא מכיר, אבל הצביע נגד בשבוע שעבר. ההצבעה במליאה על הצעת החוק בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה התייחס לכך שהטיפול הוא בנשים שמסתתרות, אך הגברים משוחררים "זה פשע. אי אפשר להפקיר ככה בני אדם" הוא אמר ושאל למה אין אפשרות של סדנאות בכפייה לגברים אלימים. "אז צריך לזרז את מערכת המשפט, המשפט צריך להתאים את עצמו לחיים", הוסיף לאחר שעלתה הבעיה שהתהליך המשפטי לוקח זמן ממושך.

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ עאידה תומא-סולימאן (הרשימה המשותפת) הגיבה להצהרתו של נתניהו כי "אנחנו הנשים איננו תעמולת בחירות". לדבריה, "ההצהרות של ראש הממשלה מעידות על כך שהסוגייה פשוט לא הייתה על האג'נדה שלו. הידעת, ראש הממשלה, שיש כבר ועדת שרים כזו? דרוש לאלתר תקצוב מלא לתכנית הלאומית הקיימת".

יו"ר נעמת גליה וולוך אמרה בנושא כי "במקום לפעול ראש הממשלה מקים עוד ועדה אחת לאוסף. כולנו ראינו מה שוות הבטחות הממשלה בשבוע שעבר, כאשר חברי הכנסת מהקואליציה התייצבו כולם וצופפו שורות בכדי להפיל את תכנית החירום הלאומית בנושא". עוד הוסיפה וולוך כי "ראש הממשלה צריך לפעול ולא למרוח זמן - הוא יודע שמריחת הזמן משמעותה היא עוד נשים מותקפות ונרצחות".

(עדכון ראשון: 13:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully