וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום זילבר: מנדלבליט ישתתף בעצמו בדיון בוועדה לביקורת המדינה

יממה לפני הדיון בנושא "מעמד שומרי הסף", הודיע היועמ"ש ליו"ר ח"כ יחימוביץ' כי יופיע בעצמו בוועדה במקום המשנה שלו דינה זילבר. על אף שהנחה מנדלבליט כי זילבר תשתתף בדיון בוועדת הכלכלה, שרת המשפטים שקד הודיעה כי תחליף אותה ותגיע במקומה

צילום: מתוך הפייסבוק של נפתלי בנט, עריכה: איתי עמרם

ברגע האחרון, הודיע הערב (ראשון) היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי ישתתף בעצמו בדיון מחר בוועדה לביקורת המדינה בנושא "מעמד שומרי הסף". מנדלבליט יגיע לדיון במקומה של המשנה שלו, דינה זילבר. את ההודעה מסר היועץ המשפטי לממשלה ישירות ליו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ שלי יחימוביץ'.

בתגובה מסרה יחימוביץ' כי "צר לי שזילבר לא תגיע לדיון, אך החלטת היועמ"ש לגיטימית וחוק יסוד הכנסת מאפשר לו, או לחילופין לשרת המשפטים איילת שקד, להופיע לדיון במקומה". עוד הוסיפה יו"ר הוועדה כי מנדלבליט אמר לה מפורשות שזילבר תופיע בוועדות הכנסת השונות כבר השבוע, ולכן סברה כי איומיה של שקד לא נשאו פרי.

בהתאם להודעתה של שרת המשפטים כי לא תאפשר לזילבר להופיע בוועדות הכנסת או בממשלה במהלך מושב החורף, מסרה הערב שקד ליו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל כי בכוונתה להגיע מחר לדיון בוועדה במקומה של זילבר. זאת על אף שמנדלבליט הנחה כי המשנה תייצג אותו בדיון בוועדה בנושא הסכם החלב, שריכזה את הטיפול המשפטי בו בתקופה האחרונה.

לקריאה נוספת בנושא
שקד על זילבר: אין רדיפה פוליטית; כל אחד צריך לדעת את תפקידו
מנדלבליט בכנס חירום: לא יהיה משפט שדה למשנה ליועמ"ש
היועמ"ש שלח מכתב נזיפה לזילבר: "רואה את התבטאותך בחומרה"

ועדת החוקה - היועמ"ש מנדלבליט מגיע לוועדת החוקה בכנסת. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
יופיע בדיון בעצמו. מנדלבליט/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

הסערה סביב עו"ד זילבר החלה לפני כחודש, כשבמהלך דיון בוועדת החינוך התרבות והספורט של הכנסת תקפה את חוק הנאמנות בתרבות ואמרה כי "הארץ שינתה את פניה". לדבריה, "הימים אינם פשוטים והם מביאים איתם לא רק חוקים חדשים אלא גם מילים חדשות: משילות, נאמנות והתגברות".

היא הוסיפה כי "זהו שיח לעומתי פוצע, מצלק, מסמן ומתייג - מי לנו, מי לצרינו, ואם יש מי שנאמן אז יש מי שבוגד, גיס חמישי. הבו לנו יועמ"שים צייתנים, אמנים מסורסים, תקשורת מרוסנת, עם ממושמע, מחונך, שחשיבתו אחידה". דבריה גררו ביקורת חריפה, ובעקבותיה היא ננזפה על ידי מנדלבליט שכתב לה: "החלטתי להעיר לך בגין ההתבטאות האמורה, אותה אני רואה בחומרה, שכן זו חרגה לעמדתי באופן ממשי ממרחב ההתבטאות המקובל והראוי ליועץ משפטי בשירות הציבורי. אני מצפה ממך לנהוג בשיקול דעת להבא ולהימנע מהתבטאויות דומות".

עוד באותו נושא

יו"ר ועדת הפנים נגד יועמ"ש הכנסת: "לא אאפשר לזילבר להופיע"

לכתבה המלאה
עורכת הדין דינה זילבר צפויה להתמנות לתפקיד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ספטמבר 2012. דובר משרד המשפטים, אתר רשמי
תופיע בדיון בוועדת הכלכלה. זילבר/אתר רשמי, דובר משרד המשפטים

לאחר דבריה של זילבר בוועדת החינוך, שלחה שקד מכתב חריף למנדלבליט, בו דרשה כי זילבר תפסיק לייצג את משרד המשפטים בדיונים בממשלה ובכנסת ובכל פורום ציבורי. היועמ"ש השיב כי הסמכות לקבוע מי ייצג את עמדת היועמ"ש היא שלו, אך כי בכוונתו לברר את הדברים עם זילבר.

"המשנה ליועמ"ש דינה זילבר פעלה בחוסק סמכות בהתבטאויותיה הפוליטיות", כתבה השרה. "לפי חוק יסוד הכנסת, הסמכות על בחירת נציגי הממשלה בוועדות הכנסת נתונה לשר הממונה, ולו בלבד. לפיכך, ונוכח הנזיפה של היועמ"ש בעו"ד זילבר, לא אאפשר את הופעתה בוועדות הכנסת במושב הקרוב".

מלבד הנזיפה בזילבר, התייחס מנדלבליט במכתבו גם למתקפה מצד השרה שקד ולתשובתו. "למרבה הצער", כתב, "ההתבטאות האמורה שימשה כמנוף לניסיונות לערער את העצמאות המקצועית הנתונה לנו ואת זהותנו הא-פוליטית ובכך לפגוע בלגיטימציה של עבודתנו. האירוע שהתרחש בוועדת החינוך הפך בכך מסוגיה נקודתית לזירת מאבק נוספת על תפקידו של הייעוץ המשפטי לממשלה ועל מעמדו. בהקשר הזה, הבהרתי מיד לאחר האירוע ואני שב ומבהיר כעת, כי העצמאות המקצועית של הייעוץ המשפטי לממשלה תישמר ללא סייג. בעניין זה, עמדתי היא כי אין לאפשר התערבות חיצונית בזהות הגורמים שמייצגים אותי, וכי אין לאפשר התערבות בתכנים של העמדות המשפטיות המוצגות מטעמי, המגובשות לאחר שקילת כלל העמדות המוצגות בנושא".

(עדכון ראשון: 19:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully