וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש שלח מכתב נזיפה לזילבר: "רואה את התבטאותך בחומרה"

15.11.2018 / 13:55

היועץ אביחי מנדלבליט נזף במשנתו, עו"ד דינה זילבר, לאחר שהשרה שקד דרשה כי תחדול מלייצג אותו בדיונים בכנסת, זאת בעקבות הבעת עמדה פוליטית. עם זאת, הבהיר: "אמשיך למנוע מתקפות על אנשיי". שקד: "לא אאפשר את נוכחותה של זילבר בוועדות הכנסת"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: איתי עמרם

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נזף היום (חמישי) במשנה שלו, עו"ד דינה זילבר, בשל התבטאויותיה במסגרת הדיונים בוועדת החינוך של הכנסת על חוק "נאמנות בתרבות". "החלטתי להעיר לך בגין ההתבטאות האמורה, אותה אני רואה בחומרה, שכן זו חרגה לעמדתי באופן ממשי ממרחב ההתבטאות המקובל והראוי ליועץ משפטי בשירות הציבורי", כתב מנדלבליט לזילבר. "אני מצפה ממך לנהוג בשיקול דעת להבא ולהימנע מהתבטאויות דומות".

דבריה של זילבר שעוררו את הסערה נאמרו לפני כעשרה ימים. לאחר שסיימה להציג את עמדת היועץ המשפטי לממשלה, לפיה החוק מעורר קשיים משפטיים משמעותיים אך אין מניעה חוקתית לקדמו, ביקשה להוסיף כמה דברים בשמה היא. "הארץ שינתה את פניה", אמרה. "הימים אינם פשוטים והם מביאים איתם לא רק חוקים חדשים, אלא גם מילים חדשות. משילות. נאמנות. התגברות. שיח לעומתי, פוצע. מצלק את הרקמה החברתית המשותפת, מסמן ומתייג. מי לנו, מי לצרינו. ואם יש מי שנאמן, אז יש גם מי שבוגד? גיס חמישי? הבו לנו יועמ"שים צייתנים, אומנים מסורסים, תקשורת מרוסנת, עם ממושמע, מחונך שחשיבתו אחידה".

ועדת החוקה - היועמ"ש מנדלבליט מגיע לוועדת החוקה בכנסת. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
"אמנע מתקפות בלתי ראויות". מנדלבליט/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

לאחר דבריה של זילבר בוועדת החינוך, שלחה שרת המשפטים איילת שקד מכתב חריף למנדלבליט, בו דרשה כי זילבר תפסיק לייצג את משרד המשפטים בדיונים בממשלה ובכנסת ובכל פורום ציבורי. היועמ"ש השיב כי הסמכות לקבוע מי ייצג את עמדת היועמ"ש היא שלו, אך כי בכוונתו לברר את הדברים עם זילבר. כיום, עם תום הברור, כתב היועמ"ש כי זילבר תשוב להופיע בכנסת ובממשלה, אך בתקופה הקרובה תיאלץ לתאם איתו את העמדות שתביע. עד מהרה השיבה לו שקד כי לא תקבל זאת.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מסמך - החלטת היועץ המשפטי לממשלה בבירור בעניין הופעת המשנה ליועמ"ש. -, מערכת וואלה! NEWS
מכתב הנזיפה של מנדלבליט לזילבר/מערכת וואלה! NEWS, -
בנט: "שרי הבית היהודי לא יגיעו לישיבות ממשלה בנוכחות המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר"

[מתוך הפייסבוק של נפתלי בנט, 8.11.2018]. אתר רשמי
שרי הבית היהודי לא יגיעו בנוכחות זילבר. שר החינוך, נפתלי בנט/אתר רשמי

"המשנה ליועמ"ש דינה זילבר פעלה בחוסק סמכות בהתבטאויותיה הפוליטיות", כתבה השרה. "לפי חוק יסוד הכנסת, הסמכות על בחירת נציגי הממשלה בוועדות הכנסת נתונה לשר הממונה, ולו בלבד. לפיכך, ונוכח הנזיפה של היועמ"ש בעו"ד זילבר, לא אאפשר את הופעתה בוועדות הכנסת במושב הקרוב".

מלבד הנזיפה בזילבר, התייחס מנדלבליט במכתבו גם למתקפה מצד השרה שקד ולתשובתו. "למרבה הצער", כתב, "ההתבטאות האמורה שימשה כמנוף לניסיונות לערער את העצמאות המקצועית הנתונה לנו ואת זהותנו הא-פוליטית ובכך לפגוע בלגיטימציה של עבודתנו. האירוע שהתרחש בוועדת החינוך הפך בכך מסוגיה נקודתית לזירת מאבק נוספת על תפקידו של הייעוץ המשפטי לממשלה ועל מעמדו. בהקשר הזה, הבהרתי מיד לאחר האירוע ואני שב ומבהיר כעת, כי העצמאות המקצועית של הייעוץ המשפטי לממשלה תישמר ללא סייג. בעניין זה, עמדתי היא כי אין לאפשר התערבות חיצונית בזהות הגורמים שמייצגים אותי, וכי אין לאפשר התערבות בתכנים של העמדות המשפטיות המוצגות מטעמי, המגובשות לאחר שקילת כלל העמדות המוצגות בנושא".

צילום: מתוך הפייסבוק של נפתלי בנט, עריכה: איתי עמרם
שרת המשפטים איילת שקד בפורום קהלת בנושא חוק הלאום 9 אוקטובר 2018. ששון תירם, מערכת וואלה! NEWS
לא תאפשר הופעותיה של זילבר בוועדות הכנסת. שקד/מערכת וואלה! NEWS, ששון תירם

בעקבות המתקפה של שקד הביעו רבים במחלקת הייעוץ והחקיקה דאגה לעצמאותם המקצועית, ואף קיימו כנס חירום בו השתתף גם מנדלבליט. במכתבו היום הוא פנה אליהם ואמר: "כל אחד מאנשי הייעוץ המשפטי לממשלה שפעל או שיפעל בהתאם למקובל ולכללים, זכה ויזכה לגיבוי מלא שלי, ושל גורמי הייעוץ האחרים הממונים עליו, גם אם תוכן הדברים אותם אמר אינו מקובל על גורם כזה או אחר. אני אמשיך ואפעל במלוא התוקף למנוע מתקפות בלתי ראויות כנגד אנשי השירות המשפטי הציבורי הפועלים כך, כפי שאף עשיתי בהזדמנויות רבות בעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully