וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועדת הפנים נגד יועמ"ש הכנסת: "לא אאפשר לזילבר להופיע"

19.11.2018 / 21:47

אחרי שעו"ד איל ינון הבהיר כי אין למנוע את הופעתה של דינה זילבר, ח"כ יואב קיש תקף: "אין לך סמכות לכך, לא אאפשר הפיכה שיפוטית". אדלשטיין גיבה את עמדתו ובלשכתו אמרו לוואלה! NEWS כי "ליו"ר הוועדה סמכות לנהל דיונים כראות עיניו"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: איתי עמרם

יו"ר ועדת הפנים ח"כ יואב קיש (הליכוד) יצא הערב (שני) במתקפה נגד הבהרתו של היועץ המשפטי לכנסת עו"ד איל ינון, כי אין ליושבי ראשי ועדות הכנסת סמכות למנוע את הופעתה של המשנה ליועמ"ש עו"ד דינה זילבר בפני הוועדות. במכתב שהגיע לידי וואלה! NEWS כותב קיש לעו"ד ינון כי "לא אתן להפיכה השיפוטית שקרתה בממשלה להגיע גם לכנסת".

קיש טען בתגובה כי הודעתו של עו"ד ינון "מנוגדת חזיתית לחוק יסוד". עוד הוסיף כי "מכתבך גם פוגע בסמכויות ראשי ועדות הכנסת שעל הגנתם אתה אמון". לדבריו, "רק ליו"ר ועדה יש סמכות לקבוע מי ידבר או יופיע בפני ועדות הכנסת. לא לך". ח"כ קיש דחה את ההחלטה של ינון וקבע בתגובה כי "לא אאפשר את הופעתה של עו"ד זילבר בפני הוועדה שבראשותי כל עוד שרת המשפטים לא תתיר את הופעתה, או למצער כל עוד היא לא תבחר לעזוב את שירות המדינה ולהופיע כבעלת עמדה פרטית".

עוד בוואלה! NEWS
היועמ"ש שלח מכתב נזיפה לזילבר: "רואה את התבטאותך בחומרה"
שקד על זילבר: אין רדיפה פוליטית; כל אחד צריך לדעת את תפקידו
שקד למנדלבליט: המשנה ליועמ"ש תפסיק לייצג את משרד המשפטים

יואב קיש, הליכוד, במסיבת עיתונאים בנושא חוק הביטוח הסיעודי ממלכתי- צו השעה, 12 בנובמבר 2017. ניב אהרונסון
לא אתן להפיכה השיפוטית שקרתה בממשלה להגיע גם לכנסת", יואב קיש/ניב אהרונסון

את העמדה החריפה של קיש, גיבה הערב יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין שסבור כי אין מניעה שלא לאפשר את הופעתה של עו"ד זילבר בוועדה. בלשכתו אמרו לוואלה! NEWS כי "הכנסת לא יכולה לקבוע לממשלה מי הנציג שיגיע מטעמה לדיונים בוועדות, אולם יו"ר הכנסת טוען כי ליו"ר הועדה יש סמכות מלאה לנהל דיונים המתקיימים בה כראות עיניו".

מוקדם יותר, בפניה ששיגר עו"ד ינון ליושבי ראש הוועדות בכנסת בתגובה לפנייה של ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני), הוא כתב כי יש לאפשר לעו"ד דינה זילבר להופיע בפניהם ככל שהיא תישלח לייצג את עמדת היועץ המשפטי לממשלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה. פורום קהלת, מערכת וואלה! NEWS
דינה זילבר/מערכת וואלה! NEWS, פורום קהלת

"מנקודת מבטה של הכנסת ברור כי הליכי חקיקה תקינים מחייבים לשמוע את עמדת היועמ"ש ביחס להצעות החוק הנידונות בוועדות, וכי יושבי ראש הוועדות אינם יכולים לערבב בין הבעת עמדתם ביחס למחלוקת האמורה, לבין עשיית שימוש בסמכויות הניהול המסורות להם - זאת כדי להכתיב ליועץ המשפטי לממשלה, שעל מעמדו הייחודי ועצמאותו המקצועית אין חולק - מי יציג את עמדתו בוועדה", כך עו"ד ינון.

הסערה סביב עו"ד זילבר החלה לפני כשבועיים, כשבמהלך דיון בוועדת החינוך התרבות והספורט של הכנסת תקפה את חוק הנאמנות בתרבות ואמרה כי "הארץ שינתה את פניה".

איל ינון. גלובס, אייל יצהר, אתר רשמי
עו"ד איל ינון/אתר רשמי, גלובס, אייל יצהר

לדבריה, "הימים אינם פשוטים והם מביאים איתם לא רק חוקים חדשים אלא גם מילים חדשות: משילות, נאמנות והתגברות". היא הוסיפה כי "זהו שיח לעומתי פוצע, מצלק, מסמן ומתייג - מי לנו, מי לצרינו, ואם יש מי שנאמן אז יש מי שבוגד, גיס חמישי. הבו לנו יועמ"שים צייתנים, אמנים מסורסים, תקשורת מרוסנת, עם ממושמע, מחונך, שחשיבתו אחידה".

דבריה גררו ביקורת חריפה, ובעקבותיה היא ננזפה על ידי היועמ"ש, שעם זאת הבהיר כי לא ימנע ממנה להמשיך ולייצגו גם בוועדות הכנסת. שרת המשפטים איילת שקד דחתה את החלטת היועמ"ש והודיעה כי תמשיך להחרים את הופעותיה בכנסת.

יולי אדלשטיין יו"ר הכנסת. דוברות הכנסת, אתר רשמי
אדלשטיין/אתר רשמי, דוברות הכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully