וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: ההמלצות לא מפתיעות, וגם לא העיתוי השקוף של פרסומן

2.12.2018 / 11:03

ראש הממשלה הגיב להמלצות המשטרה בתיק 4000, הקובעות כי יש תשתית ראייתית להעמיד לדין אותו ואת רעייתו שרה. במרכז החשדות: שוחד שניתן לכאורה על ידי נתניהו לשאול אלוביץ' תמורת סיקור חיובי

עריכה: שניר דבוש

"המלצות המשטרה לגביי ולגבי רעייתי לא מפתיעות איש, וכן לא העיתוי השקוף של פרסומן", כך מסר הבוקר (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהמשטרה המליצה להעמידו לדין בתיק 4000. נתניהו חשוד שקיבל שוחד בצורת סיקור מיטיב באתר וואלה! NEWS משאול אלוביץ', לשעבר בעל השליטה בחברת בזק, תמורת הטבות רגולטריות.

"המלצות אלה נקבעו והודלפו עוד לפני שבכלל החלו החקירות", נמסר מטעם ראש הממשלה. "להמלצות המשטרה אין שום מעמד משפטי. רק לאחרונה הגורמים המוסמכים דחו באופן גורף את המלצות המשטרה נגד שורה של אישי ציבור. אני בטוח שגם במקרה הזה הגורמים המוסמכים, לאחר שיבחנו את הדברים, יגיעו לאותה מסקנה - שלא היה כלום כי אין כלום".

עוד בוואלה! NEWS:
פרסום ראשון: שאול אלוביץ' נחקר בלהב 433 בהשלמות חקירה בתיק 4000
לקראת הכרעה בתיק 4000: נתניהו מחזק את צוות ההגנה
בניגוד להערכות: סיכום תיק 4000 - לא לפני תום כהונת אלשיך

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבה מיוחדת בכנסת לכבוד ביקורו של נשיא צ'כיה, 26 בנובמבר 2018. ראובן קסטרו
"המלצות אלה נקבעו והודלפו עוד לפני שבכלל החלו החקירות". נתניהו/ראובן קסטרו

בישיבת שרי הליכוד התייחס להמלצות השר ישראל כץ, שאמר על דעת השרים כי הוא מחזק את ראש הממשלה. בתגובה אמר נתניהו "תודה רבה לכם, אבל אתם כנראה לוקחים את זה יותר ברצינות ממני".

שרים נוספים ביקשו במהלך היום להביע תמיכה בנתניהו. "כמה לא מפתיע שאקורד הסיום של המפכ"ל היוצא הן המלצות נגד ראש הממשלה ובני משפחתו", אמרה שרת התרבות והספורט מירי רגב. "המפכ"ל אלשייך ממשיך לעשות הכל כדי שטריקת הדלת ביציאתו מהתפקיד תהיה חזקה ככל שניתן. לאחר שניסה לחבל במינויים של מי מהמומלצים לתפקיד המפכ"ל, הוא ממשיך לחפש את הכותרות". היא הוסיפה: "אני סומכת על ראש הממשלה ורעייתו. הם אנשים ישרים והגונים ששמים לנגד עיניהם את טובת מדינת ישראל ואזרחיה. הגיע הזמן לחדול מתלות את נבחרי הציבור בכיכר העיר".

עוד באותו נושא

תיק 4000: המשטרה ממליצה להעמיד לדין את בני הזוג נתניהו בחשד לשוחד

לכתבה המלאה
עריכה: שניר דבוש

גם השרה גילה גמליאל ביקשה לחזק את נתניהו. "אני מכירה את ראש הממשלה 20 שנה, הוא לא מושחת ותמיד פועל משיקולים עניינים כשטובת המדינה היא הדבר היחיד שמנחה אותו. המשטרה שוברת פה שיאים בהמלצתה להעמיד לדין על החלטה שקיבל בהמלצת הדרג המקצועי. בטוחה שהיועמ"ש לא יקבל את זה. הציבור חכם ומבין את זה ובבחירות הקרובות נראה ליכוד חזק מאי פעם".

תיק 4000. עיבוד תמונה
חושים בשוחד, מרמה והפרת אמונים/עיבוד תמונה

זמן קצר לאחר פרסום המלצות המשטרה בפרשה, עורך דינו של אלוביץ', ז'ק חן, מסר כי "זה זמן רב שהמשטרה בהדלפותיה הכינה אותנו להמלצה זו. מדובר באטריות מחוממות ואין חדש תחת השמש. מקווים שעכשיו יתפנו אנשי המשפט לבחון את הראיות בכלים משפטיים ומקצועיים כשהם מנסים לעמוד במשימה הלא פשוטה לנתק את עצמם מהלחצים העצומים שמופעלים עליהם ואשר ליוו חקירה זו מראשיתה וזיהמו אותה. מר אלוביץ' עומד על טענתו שהוא לא עבר כל עבירה".

מטעם רעייתו, החשודה גם היא בתיק, מסרה עורכת דינה מיכל רוזן-עוזר כי "המלצות המשטרה היום הן חלק מהמגמתיות שבחקירתה ומעצרה של גב' אלוביץ' מלכתחילה. אנו תקווה שאנשי הפרקליטות יוכלו להשתחרר ממגמתיות זו ויבחנו את הראיות. אין לנו ספק שבחינה כזו מלמדת שגב' אלוביץ לא עברה עבירה".

  • עוד באותו נושא:
  • פרשת בזק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully