וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד להערכות: סיכום תיק 4000 - לא לפני תום כהונת אלשיך

19.11.2018 / 11:52

גורם במשטרה העריך כי חוקרי היאל"כ לא יסיימו לסכם את הממצאים שנאספו בחקירת התיק לפני מועד סיום כהונתו של המפכ"ל רוני אלשיך. לדבריו, לחוקרים יידרש עוד זמן לסיום עבודתם בשל הצורך בבדיקות נוספות שהתעורר במהלך החקירה

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

למרות הניסיונות לסיים את מהלכי החקירה, גורם במשטרה העריך כי חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) לא יסכמו את הממצאים שנאספו בתיק 4000, המכונה פרשת בזק, לפני מועד סיום כהונתו של המפכ"ל המכהן רוני אלשיך. הגורם אף העריך כי לחוקרים יידרשו עוד כמה שבועות לסיכום התיק, וכי הם ידרשו לעוד לכמה בדיקות ש"צצו" במהלך סיכום הממצאים.

בעבר העריכו גורמים במשרד המשפטים כי לקראת סוף השנה יחליט היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אם להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. הכוונה היא גם לתיקים 1000 ו-2000, שבהם כבר הוגשו המלצות המשטרה, וגם לתיק 4000.

מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך באוניברסיטת בר אילן, 4 בספטמבר 2018. ניב אהרונסון
החקירה תסתיים לפני תום הכהונה. אלשיך/ניב אהרונסון

הפעם האחרונה בה נחקר נתניהו בנוגע לפרשה, הייתה בחודש אוגוסט. חקירתו ארכה כארבע שעות ובמהלכה הוצגו לו עדויות וממצאים חדשים שנאספו. מטעמו של ראש הממשלה נמסר אז כי אחרי החקירה הוא "בטוח שתיק 4000 קרס סופית" וכי "הנתונים מוכיחים באופן חד משמעי שהסיקור על נתניהו בוואלה! NEWS בתקופת אלוביץ' נותר שלילי כפי שהיה כשוואלה! NEWS היה בבעלותו של עמוס שוקן, ולא השתנה כהוא זה כשנתניהו נהיה שר תקשורת".

במקביל, נציג המשטרה הצהיר בדיון שנערך באותו החודש בבית המשפט השלום בתל אביב בנוגע להארכת הקפאת נכסיו של בעלי השליטה בקבוצת בזק שאול אלוביץ' כי רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, חשודה בקבלת שוחד בתיק 4000. על פי הפרסום ב"הארץ" בנושא, נציג המשטרה בדיון, רב-פקד אורי קנר ציין כי ישנן ראיות לכך שבני הזוג נתניהו ובני הזוג אלוביץ' היו מודעים כולם למשמעות של צעדיהם.

עוד באותו נושא

נתניהו נחקר בפרשת בזק: "תיק 4000 לא היה ולא נברא"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בועדת חוץ ובטחון ,נובמבר 2018. ראובן קסטרו
"התיק קרס סופית". נתניהו/ראובן קסטרו

החשד לשוחד נגד שרה נתניהו פורסם לראשונה על ידי תאגיד השידור "כאן", אולם במהלך הדיון הודתה המשטרה לראשונה כי זו העבירה המיוחסת לרעיית ראש הממשלה. "ישנם אנשים שלא נחקרו עדיין בתיק", הסביר אז קנר במהלך הדיון. הדברים בעניינה של נתניהו נאמרו בתשובה לשאלת הסניגורית של איריס אלוביץ', מיכל רוזן עוזר, אם הגברת נתניהו ידעה כי תמורת הסיקור האוהד יינתנו לבזק הטבות שלטוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully