וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אי אפשר לשקם כלום": הבית נחרב מרקטה - והדיירים נשארו חסרי כל

20.11.2018 / 7:08

דיירי הדירות שנפגעו מרקטות באשקלון נאלצים להתמודד עם אובדן הבית, וגם עם הביורוקרטיה הכרוכה בבנייתם מחדש. בינתיים הם שוהים בבתי מלון ובדירות שכורות, ומחכים ליום שבו יחזרו לשגרת חייהם

צילום: שי מכלוף

ברחוב ז'בוטינסקי באשקלון עדיין מוצבת שמירה על הבניין שנפגע מרקטה בשבוע שעבר, שחלקים מקירותיו הרעועים ממשיכים לקרוס. החשש הוא לא רק מגנבים, אלא מקריסת הבניין. שבוע לאחר הערב בו נהרג אחד מהדיירים ושתיים נוספות נפצעו, הגיעו התושבים לראות את הנזק העצום. עשרות בתים ניזוקו בעיר הדרומית מרקטות, ארבעה נפגעו מפגיעה ישירה. 13 משפחות שוהות בבתי מלון לאחר שפונו מבתיהן.

חלק מהבניין מיועד להריסה ובנייה מחדש, בעוד החלק השני יצטרך לעבור שיפוץ מהיסוד. הדבר היחיד שיכול להרגיע את התושבים שגרו במבנה ללא מקלט בטיחותי, הוא שיזכו למרחב מוגן תקני לאחר חידוש הבניין.

עוד בוואלה! NEWS:
יו"ר ועדת הפנים נגד יועמ"ש הכנסת: "לא אאפשר לזילבר להופיע"
חיסול שלישי בתוך שבועיים: סכסוך המשפחות מאחורי הרצח בחולון
ארה"ב: ארבעה הרוגים בתקרית ירי בשיקגו; הרוג באירוע ירי בדנבר

מבנים שניזוקו בסבב הרקטות האחרון, אשקלון 19 בנובמבר 2018. שי מכלוף
בית שנפגע מרקטה באשקלון/שי מכלוף

אתמול (שני) בבוקר הגיע ולדימיר יחד עם בני משפחתו לארוז את מה שנשאר מביתם. היום הם אמורים לעזוב את בית המלון לבית חדש ששכרו. "כולם חיים כולם וזה הכי חשוב", אמר ולדימיר. "שמונה שנים אנחנו גרים פה וקשה לראות מה שקרה, אבל מתמודדים". לדבריו, כניסה למקלט שאינו בטיחותי בזמן האזעקות היה סכנת חיים והם שהו בזמן פגיעת הרקטה בחדר המדרגות.

גם יוסי גרינפלד, מנהל שירותי הביטחון של עיריית אשקלון, הגיע לבחון את שרידי הבניין. "מהיכרותי מהסיבובים הקודמים, עם קצת סבלנות הבניין יחודש לחלוטין", סיפר. "המיגון היה בחדר המדרגות, והתושבים יקבלו מבנה משודרג עם מיגון בכל קומה - כמה שפיקוד העורף ממליץ. המשפחות יטופלו, יש לנו ניסיון ארוך בליווי משפחות כשאלו. זו מציאות שאנחנו חיים איתה לא מעט שנים, אנחנו יודעים איך זה נראה והם יחזרו לבית משודרג ולשלוותם".

עוד באותו נושא

הגופה נמצאה רק אחרי שעה: התחקיר על פגיעת הרקטה באשקלון

לכתבה המלאה
מבנים שניזוקו בסבב הרקטות האחרון, אשקלון 19 בנובמבר 2018. שי מכלוף
הריסות הבניין שנפגע מרקטה באשקלון/שי מכלוף

את ערב הפגיעה מלקה לגאסה, המתגורר בקומה הראשונה, לא ישכח. גם הוא יחד עם שאר שכניו מחפש דירה לאחר ששהה עם משפחתו בבית מלון. לגאסה תיאר כי "הבית התנדנד. שמענו פיצוץ, יצאנו וחיילים הגיעו. אין לנו מקלט אז בזמן האזעקה היינו בדירה. המיטה של הילד נשברה, הכול הלך".

במרחק של כמה רחובות נמצא איתי, שביתו שנהרס כליל מפגיעת רקטה, ועדיין לא מעכל את מה שקרה לו. כשרואים את ההרס שבוע לאחר הפגיעה הישירה, קשה להבין איך איתי הצליח לצאת מהבית בחיים. "כל הגגות התרוממו לאוויר, הייתה פה נפילה של טיל, גל הדף מטורף, לא ראיתי דבר כזה", תיאר איתי. "כשפקחתי את העיניים נפל עליי חול, נפלתי על הרצפה, המזווה התמוטט וזכוכיות מאוד כבדות. עמוד בטון וויטרינות עפו לגב שלי".

מבנים שניזוקו בסבב הרקטות האחרון, אשקלון 19 בנובמבר 2018. שי מכלוף
בית שנפגע מרקטה באשקלון/שי מכלוף

איתי לא חושב על הבית החדש שייבנה: "אני גר פה שמונה שנים. אני קם מהבלאגן, אני לא מבין עוד שהבית נעלם, אני פתאום מבין שבמקום קירות אני רואה את הרחוב. הבית לא מעניין, אני בריא, אני חי". בניגוד לאחרים שפונו לבית מלון, איתי העדיף איתי לישון בבית הוריו באשקלון, "אני לא יכול לשבת במלון בלובי כשהבית נעלם", הסביר. "עכשיו אני משחק את המשחק עם אנשי מס רכוש והעירייה ומחכה שהבירוקרטיה תגמר. אין לי כוח לבחור ברזים ופנלים, רוצים לשקם את ההריסות, אני ההריסות. אני רוצה להירגע. יש לי ילדה, זה מה שמעניין אותי. אי אפשר לשקם מפה כלום. כל צעד מחזיר את מה שאיבדת, הלך הכול, לא הוצאתי מפה כלום".

הוא מותח ביקורת קשה על ההתנהלות הביטחונית בדרום. "היו פה שבעה חברי כנסת, לחצו ידיים והלכו. אמרו שיעזרו ולא קיבלתי טלפון אחד. חבל שבאו", אמר. "אם היו יורים טילים מסוריה - היו פותרים את הבעיה עשר שנים לוקח לפתור את הבעיה? הפוליטיקאים הם קומבינטורים בחליפות, מימין ומשמאל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully