וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגופה נמצאה רק אחרי שעה: התחקיר על פגיעת הרקטה באשקלון

הפלסטיני שנהרג מפגיעת רקטה באשקלון, נמצא על ידי אזרחים רק אחרי שמכבי האש עזבו את הזירה. מהתחקיר עלה כי הכוחות לא ביצעו סריקה שנייה כמתחייב ולא השתמשו במצלמה תרמית. לא הוחלט על צעדים משמעתיים

עריכה: אביב אירגז

אחרי סימני השאלה שעלו ממציאת גופת הפלסטיני בבניין שנפגע מרקטה באשקלון, תחקיר האירוע חשף כי כוח כיבוי האש עזב את המקום מבלי לבצע סריקה שנייה - כמתחייב על פי הנהלים. ההרוג, גבר כבן 40 ששהה בארץ באופן בלתי חוקי, נמצא על ידי אזרחים כשעה וחצי מנפילת הרקטה, אחרי שכוחות הביטחון וההצלה כבר עזבו את הזירה.

עוד עולה מהתחקיר כי כוח הכיבוי פעל נכון, כשלא סמך על דיווחי הכוחות האחרים שהיו בזירה, בכך שביצע את הסריקה שבה נמצאה פצועה בקומה השנייה. עם זאת, לא נערכה סריקה שנייה בכל הדירות, ולא נעשה בהן שימוש במצלמה תרמית כמתחייב.

עוד בוואלה! NEWS:
הקלה בפקקים ובלי טקסים: נפתח המקטע הצפוני החדש של כביש 6
"ירושלים בסכנה": תומכי ברקוביץ מרגישים שהפסידו בקרב חייהם
פה אחד: מועצת הביטחון הסירה את הסנקציות שהוטלו על אריתריאה

שחזור כוחות ההצלה מפגיעת הרקטה באשקלון 14 בנובמבר 2018. שי מכלוף
כוחות ההצלה בזירת פגיעת הרקטה/שי מכלוף

באותו הלילה הוקפצו כוחות הכיבוי לשישה מוקדים באשקלון שבהם נפלו רקטות על מבני מגורים. גם באמצע סריקה זו נשמעה אזעקת "צבע אדום" בטרם התפוצצה רקטה על בניין אחר בעיר, והכוחות יצאו משם לזירה הנוספת.

מהתחקיר עלה כי הכוח יצא לזירה השנייה מבלי לזכות סופי את הזירה כשכוח אחר זמין להקפצה. בכיר בנציבות הכבאות אמר כי "האחריות על כל זירה היא של משטרת ישראל. כל כוחות ההצלה כפופים למשטרה ואחריות סגירת הזירה ושחרור הכוחות היא באחריות מפקד המשטרה".

היום בוצע תחקיר נוסף עם מפקד כיבוי האש רב טפסטר דדי שמחי וכוחות הכיבוי בפעם השנייה בבניין המגורים באשקלון. בשלב זה לא סוכם על צעדים משמעתיים נגד מפקד המשמרת.

עוד באותו נושא

"סרקנו את הדירה פעמיים": בכבאות תחקרו את פגיעת הרקטה באשקלון

לכתבה המלאה
שחזור כוחות ההצלה מפגיעת הרקטה באשקלון 14 בנובמבר 2018. שי מכלוף
הבניין שנפגע מרקטה/שי מכלוף
הבניין שנפגע באשקלון וגבה הרוג ושלושה פצועים, 13.11. שי מכלוף
הרס בבניין באשקלון/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully