וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל והרמטכ"ל בדרך: בג"ץ נתן אור ירוק לוועדה למינוי בכירים

5.11.2018 / 20:22

בהמלצת השופטים נמחקה העתירה נגד הרכב הוועדה שכעת תוכל לאשר את מינוי המפכ"ל הרמטכ"ל ונגיד בנק ישראל. בית המשפט מתח ביקורת על העתירה: "מבוססת על גל של שמועות, מה אפשר לעשות עם זה?"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

בית המשפט העליון לא קיבל היום (שני) את העתירה שהגיש ד"ר רפי נץ-צנגוט נגד חברותם בוועדה למינוי בכירים (ועדת גולדברג) של פרופ' טליה איינהורן ושל משה טרי. בכך אישר בג"ץ לוועדה לצאת לדרך - ולדון במינוי המפכ"ל, הרמטכ"ל ונגיד בנק ישראל הבאים.

בעתירה נטען בין היתר כי איינהורן הסיתה לסירוב פקודה על ידי חיילי צה''ל בזמן ההתנתקות, ולא ציינה בשאלון שמילאה לקראת מינויה בוועדת גולדברג את העובדה שבנה עבד עם משרד הביטחון.

בדיון היום השופטים ניל הנדל, נעם סולברג ויעל וילנר מתחו ביקורת על העותר. "אני קורא את הנספחים לעתירה", אמר השופט סולברג, "ידיעה מגלובס, מעריב גלי צה"ל, ישראל היום. כל העתירה מבוססת על גזרי עיתונאים, גל של שמועות. עם כל הכבוד לאמצעי התקשורת, מה אנחנו יכולים לעשות עם זה?". הם גם לא קיבלו את הטענה כי איינהורן קראה לסירוב פקודה. "צריך להבחין בין התנגדות למדיניות הממשלה לבין קריאה לסרבנות", אמר סולברג, "וקריאה כזו לא הייתה".

לקריאה נוספת:
פונים עם הרכב ומתפוצצים: תיעוד רגע החיסול של מקורבי האחים מוסלי
תרחיש הבלהות של נתניהו: הפרצות בחוק גדעון סער והשפעת הנשיא
ליצמן: "משבר הגיוס - פתיר, ננסה להגיע להסכמות עם ליברמן"

בית המשפט העליון, ירושלים. נועם מושקוביץ
בית המשפט העליון/נועם מושקוביץ

לבסוף הציעו השופטים ללנץ-צנגוט לשקול למשוך את העתירה, ובכך רמזו כי אם לא יעשה זאת, הם עלולים להטיל עליו תשלום הוצאות משפט כבדות. לאחר הפסקה קצרה הודיע כי הוא אכן מושך את העתירה.

"בכבוד רב לאדוני העותר", אמר סולברג, "עתירה כזו מעלה שוב מחשבות לגבי צמצום זכות העמידה. בכבוד, התירה לא היתה בשלה ולא מבוססת". ואילו השופט הנדל הוסיף: "לאדוני אכפת לגבי מה שקורה וזה בסדר, אבל צריך לבדוק יותר לפני שמגיעים לבית המשפט. אני אומר זאת לגבי העתיד וגם לגבי המקרה הזה".

עוד באותו נושא

יהלומים מרוסיה ובריחה לחו"ל: כך הסתבך לב לבייב בהברחת הענק

לכתבה המלאה
"הטילו ספק גם בדרך" - סגן הרמטכ"ל: "צה"ל מתמודד עם שש זירות במקביל; איראן מערערת את היציבות הביטחונית במזה"ת". תאגיד כאן
הוועדה תצטרך לדון במינויו. סגן הרמטכ"ל אביב כוכבי/תאגיד כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully