וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהלומים מרוסיה ובריחה לחו"ל: כך הסתבך לב לבייב בהברחת הענק

5.11.2018 / 18:35

הטייקון ייחקר כחשוד המרכזי בפרשה לאחר שהחברה בבעלותו מעורבת בהברחת היהלומים בכ-300 מיליון שקלים. בין ששת העצורים בכירים בחברה בהם שני קרובי משפחתו ומעצרם הוארך בשבעה ימים. מהחקירה עולה כי היהלומים הופקו ממכרה בבעלותו והוברחו מרוסיה לארץ

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: תום זואילי
לב לבייב, אפריקה ישראל, 
26/03/2007. ראובן קסטרו
"הוא מסובך עד הצוואר". לבייב, 2007/ראובן קסטרו

במשטרה וברשות המיסים טוענים כי לב לבייב, המחזיק בחברות נדל"ן מהגדולות במשק הישראלי, הוא החשוד המרכזי בפרשת הברחת היהלומים שנחשפה היום. במסגרת החקירה נעצרו הבוקר שישה חשודים ובית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרם של ששת החשודים, בהם קרובי משפחתו של לבייב, בשבעה ימים עד ליום ראשון. השניים ניהלו את החברה בבעלות הטייקון המעורבת בפרשה, בין היתר בתפקידי מנכ"לות. בנוסף אליהם נעצרו ארבעה בכירים בחברה.

המשטרה טוענת כי מדובר בחקירה גדולה מסועפת ויש חשש לשיבוש ההליכים. עוד נאמר כי היקף הברחות היהלומים והלבנת ההון אותה ביצעו עמד על 300 מיליון שקלים.

חקירת הפרשה החלה כשנוסע שהגיע מרוסיה לישראל עורר את חשדם של אנשי המכס במסלול הירוק, שגילו יהלומים שהוברחו מרוסיה לאחר שהגיעו מאפריקה.

חקירת המכס העלתה כי היהלומים הופקו ממכרה בבעלות לבייב והוברחו מרוסיה ומשם, ללא תיעוד, הם היו אמורים להגיע לישראל. זמן קצר לאחר מכן נעצר לבייב, ששיתף פעולה ומסר את פרטיהם של חברי הרשת. כבר בתחילת החקירה, לפי ההערכות במשרד לרשות המיסים, הטייקון הבין כי חוקרי להב 433 והמכס סוגרים עליו - ונמלט מישראל לאנגליה.

להב 433 היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן, דצמבר 2014. יותם רונן
הטייקון הבין כי החוקרים סוגרים עליו - ונמלט. להב 433/יותם רונן

המשטרה צפויה לבקש לחקור את לבייב אם יגיע לישראל, וגורמים בבורסה ליהלומים ברמת גן, שבה פעלו גם חלק מעסקיו של לבייב, אמרו לוואלה! NEWS כי "הוא מסובך עד הצוואר. אין סיכוי בעולם שברגע שכף רגלו תדרך בישראל הוא לא ילך לכלא. החקירה הזאת מאוד ברורה".

ברשות המיסים מעריכים כי רשת המבריחים פעלה במשך 16שנים, ובין המבריחים היו אברכים ששימשו כבלדרים של היהלומים. עוד מעריכים שחלק מהיהלומים הנם יהלומי דמים שהופקו במכרות באפריקה ללא תיעוד והסחר ביניהם אסור.

לב לבייב. Tamar Matsafi גלובס, מערכת וואלה! NEWS
צפוי להיחקר אם יגיע לישראל. לבייב/מערכת וואלה! NEWS, Tamar Matsafi גלובס

על פי הודעת המשטרה, בפני ששת החשודים שנעצרו עומדות עבירות של הברחת יהלומים, הלבנת הון, עבירות לפי פקודת המכס, עבירות לפי פקודת מס הכנסה, קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד וכן עבירות נוספות. עוד נמסר כי בכוונת היחידות החוקרות לבצע מעצרים נוספים של חשודים בארץ ובחו"ל.

"מדובר בחשדות ראשוניים שיופרכו בהמשך"

עו"ד אייל בסרגליק, המייצג את אחד החשודים יחד עם עו"ד קרן ברקוביץ, מסר כי "מדובר בחשדות ראשוניים שאנו בטוחים כי יופרכו בהמשך. למרשנו אין קשר לפרשה". עורך הדין הוסיף כי החשוד עבד עם לבייב "לפני למעלה משש שנים ואין כל ראיה שקושרת אותו לחשד בפלילים. אנו מקווים כי החקירה תסתיים במהרה וכך יוכל מרשנו להוכיח שאין לו שום קשר לפרשה ולחשדות".

הבורסה להילומים הבהירה כי אין לה כל על האירוע או על פרטי החקירה. "מדובר באירוע של אנשים פרטיים ולבורסת היהלומים אין כל קשר אליו. במידה ותידרש לכך הבורסה תפעל בשיתוף פעולה מלא עם רשויות האכיפה במדינת ישראל".

מחברת LLD שבבעלות לב לבייב נמסר: "החברה אינה מכירה כלל את האירוע המדווח בתקשורת. מר לבייב והחברות שבשליטתו פועלים בהתאם לנורמות הראויות, תוך הקפדה על ציות לחוק. אנו מקווים כי הנושא יתברר במהרה והחשדות יתבררו כמשוללות בסיס."

(עדכון ראשון 11:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully