וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן: "משבר הגיוס - פתיר, ננסה להגיע להסכמות עם ליברמן"

4.11.2018 / 18:20

סגן שר הבריאות, שהוביל עד כה עמדה תקיפה נגד חוק הגיוס, נשמע מתון אחרי החלטת מועצת גדולי התורה בחודש שעבר. במהלך הישיבה, שבה נדון גם החוק לגירוש משפחות מחבלים, תקף בנט את ליברמן: "לא דואג להרתעה". בתוך כך, ראשי הקואליציה לא הגיעו להסכמה לגבי פסקת ההתגברות

צילום: אבי כהן

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר היום (ראשון) בישיבת ראשי הקואליציה שהתכנסה בצהריים כי "משבר הגיוס - פתיר". לדבריו, "ננסה להגיע להסכמות עם ליברמן". ליצמן שהוביל עד כה עמדה תקיפה נגד חוק הגיוס נשמע מתון יותר, זאת בעקבות החלטת מועצת גדולי התורה שהתקבלה בחודש שעבר לפיה כל בחור שלומד תורה יוכל להמשיך ללמוד.

את הדברים הוא אמר היום ברקע דיון שצפוי להתקיים בוועדה המכינה את חוק הגיוס ביום חמישי הקרוב בכנסת. ההערכה בקואליציה כי לאור ההתמתנות בעמדת 'אגודת ישראל', יוכלו לקדם את החוק לקריאה שניה ושלישית בשבועות הקרובים. ליברמן הבהיר בעבר כי הוא לא יסכים לשינויים בחוק אך ההערכה היא כי דבריו נאמרו בעקבות החשש מיציאה לבחירות דווקא בעקבות סוגיית הגיוס.

עוד בוואלה! NEWS:
17 הרוגים בשבועיים: התקציב לכביש הדמים מתעכב - והקטל נמשך
התפרצות החצבת: שתי תלמידות מקצרין ומורה מאשדוד לקו במחלה
הסתיו כבר כאן: לקראת שבוע של גשמים, רעמים וחשש לשיטפונות

סל תרופות מוגדל ל-2019 - ליצמן: "בטוח שבשנה הבאה נגדיל את הסל ל-700 מיליון, אחרת לא נוכל לעמוד בעלויות". רוני כנפו
''המשבר פתיר'', סגן שר הבריאות יעקב ליצמן/רוני כנפו

בתוך כך, בישיבה דנו ראשי המפלגות בשתי הצעות חוק שמקדמת 'הבית היהודי'. ההצעה הראשונה המכונה "גירוש משפחות מחבלים" מבקשת לאפשר למפקד הצבאי ביהודה ושומרון, אלוף פיקוד המרכז, לגרש משפחת מחבל שפגע או ניסה לפגוע תוך 7 ימים ממועד הפיגוע, מאזור מגוריהם לאזור אחר ביהודה ושומרון. בישיבה הוצגה התנגדות חריפה של הגורמים המשפטיים להצעת החוק ולבקשת ראש הממשלה, הדיון עליו יימשך בישיבת הקבינט.

יוזם הצעת החוק ח"כ מוטי יוגב אמר אחרי ההחלטה כי "ממשלת ישראל צריכה להחליט: האם היא רוצה להרתיע את הטרור, או להמשיך להיות מורתעת מבג"ץ? אני קורא לשרי הקבינט לאשר את הצעת החוק. כך בונים הרתעה, מצילים חיים ומחזקים את ביטחון ישראל"

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית
מפוצלת: נפתלי בנט ואביגדור ליברמן. עיבוד תמונה
"מנוף להזיז את שר הביטחון'', נפתלי בנט ואביגדור ליברמן/עיבוד תמונה

השר נפתלי בנט תקף את שר הביטחון ליברמן שלא נכח בישיבה. בנט אמר כי "ליברמן לא דואג להרתעה, אין הריסת בתים מהירה, אין העמדה מהירה לדין, לא מונע העברת כספים. אני רואה את החוק הזה כמנוף להזיז את שר הביטחון". בישראל ביתנו, מפלגתו של ליברמן הגיבו מוקדם יותר להאשמות של בנט: "ישראל ביתנו תומכת ותתמוך בכל הצעת חוק שתסייע במלחמה בטרור, אך זה עדיין לא משנה את העובדה שהבית היהודי מכשיל במשך כשנה את העברת חוק עונש מוות למחבלים".

בישיבה נדונה גם פסקת ההתגברות בסוגיית המסתננים שלפיה יהיה ניתן לגרש מסתננים או להפעיל נגדם מדיניות כליאה בניגוד לעמדת בג"ץ. ב'הבית היהודי' מקדמים את ההצעה, אך זו נתקלת בקשיים של רוב סיעות הקואליציה שמעוניינות בקידום פסקה כללית, כזו שתאפשר לכנסת לחוקק מחדש את החוקים שנפסלו בבג"ץ. חלק מהנוכחים בישיבה, בהם השר יריב לוין, מתחו ביקורת על שר האוצר ויו"ר מפלגת כולנו משה כחלון שמתנגד לפסקה רחבה. לבסוף הוחלט לדחות את הדיון בהצעת החוק למועד אחר.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully