וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרצות החצבת: שתי תלמידות מצפת חלו; תלמידים חוסנו באשדוד

שתי התלמידות, שלומדות בתיכון אזורי בקצרין, התגלו כחולות במחלה. באשדוד, לאחר שאחת המורות לא חשה בטוב, החליט משרד הבריאות לחסן את תלמידי כיתה א' בבית הספר שבו היא מלמדת - בטרם התברר כי לא מדובר בחצבת

אתר רשמי

בהמשך להתפרצות מחלת החצבת, לוואלה! NEWS נודע היום (ראשון) על שתי תלמידות כיתה י"ב מתיכון אזורי בקצרין שאובחנו כחולות בחצבת. שתי התלמידות מתגוררות בצפת, ונבדק האם קיים ביניהן קשר משפחתי.

המועצה המקומית קצרין מסרה בתגובה לפרסום כי שתי התלמידות הגיעו לבית הספר כשהן חולות ולאחר כמה בירורים התגלתה מחלתן כמחלת החצבת. "משרד הבריאות עודכן ויצאה הודעה בהתאם להורים", הבהירו בקצרין. "משרד הבריאות הוא הגורם המטפל בכל נושא התפרצות והתחסנות נגד המחלה. נדגיש כי הילדות החולות לא חוסנו נגד המחלה וכי חיסון נגד המחלה כמעט ומונע לחלוטין את הסיכוי לחלות בה".

בנוסף לכך, מוקדם יותר היום תלמידי כיתה א' מאשדוד חוסנו מחשש שאחת המורות נדבקה במחלה. מאוחר יותר התברר כי המורה, שמלמדת בבית ספר רימונים בעיר, איננה חולה בחצבת.

המורה הרגישה לא טוב בשבוע שעבר ועברה סדרת בדיקות. לאור המקרה באשדוד החליט משרד הבריאות להקדים ולחסן את תלמידי כיתות א' שטרם חוסנו. עד כה, חוסנו מחצית מתלמידי כיתות א' בבית הספר. החל משעות הצהריים צוות האחיות חיסנו את התלמידים הנותרים, בטרם נשלחה "צפירת הרגעה" מעיריית אשדוד: "לפני זמן קצר הודיעה המורה כי תוצאות הבדיקות שערכה מלמדות שאין מדובר בחצבת".

עוד בוואלה! NEWS
התפרצות החצבת: הדיון בהצעת חוק החיסונים נדחה בשבועיים
17 הרוגים בשבועיים: התקציב לכביש הדמים מתעכב - והקטל נמשך
טילים ושליחי טרור: כשטראמפ דוחק את איראן לפינה וישראל משלמת את המחיר

מודעה על סכנת החצבת. מערכת וואלה! NEWS
פשקווילים שפורסמו ברחובות חרדיים הקוראים להתחסנות נגד החצבת/מערכת וואלה! NEWS

בתוך כך, בשיאה של התפרצות המחלה, ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה את הדיון בהצעת חוק החיסונים בלפחות שבועיים. הדיון בהצעה שיזמו חברי הכנסת יואל חסון (המחנה הציוני) ושולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי), הקוראת להטיל סנקציות על הורים שלא יחסנו את ילדיהם, תוכנן להתקיים הבוקר, אולם מסיבה לא ברורה הוחלט לדחות אותו.

בשבוע שעבר פעוטה בת שנה וחצי משכונת מאה שערים מתה לאחר שסבלה מתסמיני חצבת. היא פונתה לבית החולים שערי צדק לאחר שצוותי מד"א מצאו אותה ללא דופק והחלו לבצע בה פעולות החייאה שנמשכו עד הגעתם לבית החולים. בבית החולים נמשכו מאמצי ההחייאה אך הרופאים נאלצו לקבוע בסופו של דבר את מותה.

מדובר במקרה המוות הראשון מחצבת השנה. מנתוני משרד הבריאות עולה כי מספר המאובחנים בחצבת במדינת ישראל בשנת 2018 עומד על כ-1287 בני אדם, כשירושלים בראש עם 753 חולים, רובם מהמגזר החרדי.

(עדכון ראשון: 15:15)

עוד באותו נושא

חשד: בת שנה וחצי מירושלים מתה בבית החולים לאחר שנדבקה בחצבת

לכתבה המלאה
ידיים מכוסות בשלפוחיות ופריחה של חצבת. ShutterStock
ידיים של חולה בחצבת/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully