וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: בת שנה וחצי מירושלים מתה בבית החולים לאחר שנדבקה בחצבת

פעוטה בת שנה וחצי פונתה לשערי צדק בחשד לחצבת, כשהיא ללא דופק. בביה"ח לא הצליחו לייצבה ונאלצו לקבוע את מותה. במשרד הבריאות מציינים כי 90% ממקרי המוות מחצבת הם בגלל אי התחסנות ומגע עם כאלה שלא חוסנו. "מדובר במחלה שהודברה וכמעט נעלמה מהמפה, ופתאום היא שבה"

אתר רשמי

פעוטה בת שנה וחצי משכונת מאה שערים בירושלים, פונתה היום (רביעי) לבית החולים שערי צדק כשהיא סובלת מתסמיני חצבת. צוותי מד"א מצאו אותה כשהיא ללא דופק והחלו לבצע בה פעולות החייאה שנמשכו עד הגעתם לבית החולים. בבית החולים נמשכו מאמצי ההחייאה אך הרופאים נאלצו לקבוע בסופו של דבר את מותה.

מדובר במקרה המוות הראשון מחצבת השנה. מנתוני משרד הבריאות עולה כי מספר המאובחנים בחצבת במדינת ישראל בשנת 2018 עומד על כ-1287 בני אדם, כשירושלים בראש עם 753 חולים, רובם מהמגזר החרדי.


עוד בוואלה! NEWS
שוב קרבות ודילים: 46 ערים ורשויות בדרך לסיבוב שני בבחירות
תיעוד: נהג היה שקוע בטלפון - וכמעט מת על מסילת הרכבת בשפיים
שקד על פרשת ראדה: "משרד המשפטים יממן את כל הבדיקות שצריך"

בית החולים שערי צדק, פברואר 2015. מור שאולי
בבית החולים נאלצו לקבוע את מותה. שערי צדק/מור שאולי

במשרד הבריאות מציינים כי יותר מ-90% ממקרי המוות מחצבת במדינה אירעו בגלל אי התחסנות ומגע עם אוכלוסייה שלא התחסנה. ''מדובר במחלה שהודברה וכמעט נעלמה מהמפה, ופתאום שבה'', אמרה בכירה באחת מקופות החולים. לדבריה, "הסיבה המשמעותית ביותר לכך, אם לא הבלעדית, היא מגמת אי ההתחסנות, על רקע אמונה או אידיאולוגיה. יש כאלה הסבורים כי כל נושא החיסון הוא קונספירציה של חברות התרופות'', עוד הוסיפה כי ''החשיפה הולכת וגדלה וצריך לזכור שזה בא במכפלות - ילד אחד חולה בגן, יכול להדביק עוד 10-15 ילדים נוספים לא מחוסנים".

מחלת החצבת נחשבת למסוכנת בשל הסיכון הגבוה לסיבוכים, העלולים להיות קטלניים. אחד מכל אלף ילדים חולים עלול למות כתוצאה ממנה. הסיכון לסיבוכים גבוה יותר אצל ילדים מתחת לגיל חמש, אצל מבוגרים מעל גיל 20, ובחולים בעלי מערכת חיסון ירודה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully